06 září 2018

Nemilé probuzení ....




Už v předminulém článku jsem naťukla, že dny 24. - 25.8. byly opět věnované
výletování. Pachatel se po jedenácti letech vracel na místo činu, aby s hrůzou
zjistil, že se vrací nejen do stejných míst, ale i do naprosto stejného počasí.
Jen s malou výjimkou, že tentokrát se dostal i nahoru na horu, nicméně že to
je vlastně skoro jedno. No jo, opět jsem podlehla lákadlu Berchtesgadenských Alp
a vyrazila na Orlí hnízdo s představou letně prosluněné modré oblohy a bílých
mráčků korunujících vrcholky hor, sluncem ozářené tyrkysové hladiny jezera
Königsee a plavbou otevřenou lodí k poloostrovu St. Bartholomä kde si konečně
v klidu a pohodě projdu tenhle krásný kout krajiny ve stínu pohoří Watzmann.
Všechno tohle vzalo ovšem za své, když jsem se v pátek ráno probudila do urousaného
a zataženého rána, které přešlo v urousaný a zatažený den, který plynule přešel
do urousaného, zataženého a deštivého večera.
A předpověď na nejbližších 36 hodin byla pro tyto končiny ještě ohavnější. Déšť na
devadesát procent, teplota + 4°C. Tlak a rosný bod jsem už raději ani nezjišťovala ...

Ve čtvrt na jedenáct večer mne tentokrát úspěšně manžel dovezl na místo srazu,
zabrala jsem si místo u okénka a přemýšlela jak úspěšně přežiju zkroucená jak
paragraf těch deset hodin cesty autobusem přes celou noc. Ono když neustále
někde zastavujete a nabíráte lidi v okamžiku, kdy se vám aspoň na chvíli podařilo
najít vcelku přijatelnou polohu a usnout, je pěknej opruz. Znovu jsem si potvrdila
to, co už při první návštěvě. Sem jedině autem! Anebo s pistolí u hlavy donutit
šoféra autobusu aby jel přímo ....

A tak když autobus zastavil na parkovišti u jezera Mondsee, probrala jsem se z
mátožného spánku a stejně mátožně jak většina spolucestujících jsem se vypotácela
ven na parkoviště,kde mne málem sfouknul silný vítr a pěkně propláchnul a vzbudil
nepříjemný vlezlý déšť. Teď už muselo být i tomu největšímu optimistovi jasné,
že tohle tedy nebude dobrý a že nás čeká dost ohavný den. Přesto jsem se vrátila
do autobusu pro foťák a vyrazila na malou obchůzku okolo motorestu.


Jezero Mondsee (Měsíční), kterému se také říká Brána do Solnohradska je jedním z rakouských
jezer ležících právě v regionu Salzkammergut (Solná komora) v Horních Rakousích.
Za jméno vděčí svému tvaru půlměsíce, do něhož je vklíněn masív Schafbergu. Jezero
ač dosti dlouhé (16,4 km) i relativně hluboké ( místy až 68 m) patří mezi nejteplejší
rakouská jezera a koupat se zde dá ve vodě teplé až 27°C. Jihozápadní břeh jezera
tvoří hranici mezi Horními Rakousy a Salzburskem. Nad hladinou, ležící v nadmořské
výšce 481 m se tyčí feratová stěna zvaná Drëchenwand (Dračí stěna)

Masív Schafberg ....


.... a Dračí stěna








Takhle krásně tu je, když je krásně....






A poslední pohled na masív Schafbergu už při průjezdu Salcburkem. Ten malý "hrad" v levém rohu
v půli kopce je pevnost Hohensalzburg, neboli Horní zámek Salzburg a tvoří dominantu Salcburku.
Vystavět jí dal jako tvrz v 11. století salzburský arcibiskup a je svou délkou 250 m a šířkou 150 m
nejrozsáhlějším středověkým hradem v Evropě


Jak vidno, mraky se neustále přeskupovaly sem a tam, tu zakrývaly, tu odkrývaly pohledy
na vrcholky hor. A hlavně nás pronásledovaly celý boží den....

5 komentářů:

  1. Také jsem si pohrávala s myšlenkou zopakovat si zájezd na Orlí hnízdo, ale právě toho jsem se obávala, že bych zažila stejné sklamání z počasí jako poprvé. My jsme to měli na 3 dny, takže ani ta cesta nebyla tak úmorná, protože jsme zastavovali na různých pamětihodnostech i u nás. Proto jsme zažili i pěkné počasí, ale tam, kde jsem to nejvíc chtěla, tam byla mlha jak prase....Jezero s dračí stěnou je alespoň trochu odhalené. jsem zvědavá na další fotky, ale jak už tuším ze tvého postesknutí, asi jste nějak nádhrné výhledy neměli.

    OdpovědětVymazat
  2. Je to marné, ty hory jsou krásné. V každém okamžiku.

    OdpovědětVymazat
  3. Dračí stěna působí impozantně!

    OdpovědětVymazat
  4. [Smazaný komentář] Máš pravdu, bylo to opravdu co se týče počasí nic moc...

    OdpovědětVymazat
  5. beallara7/9/18 12:16

    Poslechni, zažít dvakrát takový oser, to někdo napsala tam nahoře a s vykřičníkem.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....