29 srpna 2018

Rarášci ....



.... či jak se tomuto jevu říká, vznikají při určitých podmínkách, proudění
větru, teplotě vzduchu, suchosti vzduchu i zeminy. A ty jsme sledovaly před
deseti dny u dcery. Má skvělý výhled do okolí, a jak bylo za tu dobu co jsem tam
byla vidno, právě skvělé podmínky pro vznik těchto vzdušných vírů. Co chvíli
vznikl jeden, ale klidně i tři, a putovaly po hraně pole až nakonec zanikly na
okraji, kde jim zabránil v další cestě pangejt. Při cestě domů jsme dokonce
narazily na úžasný vír který zvedal do výšky skoro deseti metrů
usušené seno na louce. Bohužel místo nebylo v hodné k
zastavení auta a tak jsme to nestihly zdokumentovat..













15 komentářů:

  1. Hezkýýý. To jsem v životě in natura neviděla.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Bavily jsme se pozorováním celé odpoledne.... teď se jim dokonce dělají hned za plotem. Ale takhle zdálky to je líp viditelné. Ale ten vír s tou trávou byl opravdu perfektní. Takové minitornádo....

    OdpovědětVymazat
  3. To je parádní, ještě jsem to neviděla. Že se práší za kombajnem, to je jasné, ale takto zvířený vzduch? super.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Včera se taky dělaly, ale už o dost méně...

    OdpovědětVymazat
  5. Hezky nafocené. V podobném počasí se to děje poměrně často, nevím ale, kolikrát si takhle lítá po jednom poli rarášků hned několik . Dobré je, že tihle rarášci jsou úplně nezávislí na oblačnosti na rozdíl od větších tromb, a tak většinou nenadělají žádné škody, jen občas třeba někomu škodolibě přestěhujou seno .

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné...pamatuju se, že po revoluci kdy se objevovalo vsechno možné v místním "platku" referovali v dopise čtenáře mistni manželé o pozorování "ZFO", což byl právě evidentně ten vetrny vír

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Měla jsem sebou jen 18-105 mm objektiv. Protože když jezdím k dceři na malou si beru právě tenhle. Mít tu dvoustovku, bylo by to asi ještě zajímavější. Ale to bylo jeden za druhým, jak zmizel jeden, už se na druhém konci točily další. A tak to šlo celé čtyři nebo pět hodin co jsem tam byla.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tohle jsem se ještě nikdy nepokusila nafotit. Máš to opravdu hezky zachyceno

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Mě mrzí, že jsme nemohly zastavit a nafotit si ten velký vír s tím senem....

    OdpovědětVymazat
  10. A už jenom UFO a já bych řekla, že máme letos splněno, co říkáš

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Tak mimozemšťanů mám kolem sebe dost a dost ... no vidíš! to jsi mi připomněla, že bych si měla zazálohovat loňskej rok!

    OdpovědětVymazat
  12. Teda nevím, ale nevznikají takhle nějak tornáda?

    OdpovědětVymazat
  13. Zase mi zmizel komentář první i druhý, takže zkusím dát oba dohromady...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....