02 července 2018

Lekníny v Nochten ....



Pro lekníny mám odjakživa slabost a jakmile někde objevím jezírko či rybníček
s touhle nádherou, dokážu u něj prosedět dlouhý čas a samozřejmě si je fotit
z různých úhlů. Jedno takové, které ráda navštěvuju je kousek od chaty v Kytíně,
další které jsem objevila při svých výletech je v Černolicích. Ale dnes se podíváme
na lekníny " zahraniční ". V Nochten jsou na dvou místech. V tůni, v sekci která
simuluje blata a pak ve velkém jezírku. Jestli bílé, žluté nebo tmavě
růžové, to je jedno, ale hlavně že to jsou lekníny ....








Zítra bude poslední zastavení v Nochten u sukulentních rostlin a pak už zas
přesun do míst diametrálně odlišných. Jestliže v Nochten je to podobné
pouštím a horským průsmykům či úbočím, v Lehde se ponoříme do zeleného
ticha Sprévského pralesa a řeky Sprévy, která jej protíná mnoha stovkami
kilometrů vodních cest ...

16 komentářů:

  1. Leknínová nádhera! To mi připomíná, že bych se měla konečně zajít podívat do botanické na viktorie královské, které jsem jako malá milovala, které mi zmizely při rekonstrukci zahrady z očí, abych nedávno zjistila, že je přestěhovali do zašitého nového pavilonu, který unikal několik let mé pozornosti .

    OdpovědětVymazat
  2. Lekníny jsou krásné. U nás na rybníce jich bývalo hodně, pak se trochu stáhly do zadní části rybníka od hráze, kam se nějak nejde dostat, leda na loďce. To ale nevím, jestli to není zakázané rybářským svazem.

    OdpovědětVymazat
  3. Leknín je půvabná kráska.

    OdpovědětVymazat
  4. Lekníny mám ráda, připadají mi jak voskové, hlavně bílé Vždycky jsem chtěla na zahradě jezírko, čekala jsem až budou děti větší,aby tam nespadly a pak najednou byly zase vnoučata a nakonec už na něj nemám ani místo

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: To já mám jezírko už dvacet let, jenže doteď tam ty lekníny ještě nemám ....

    OdpovědětVymazat
  6. nádhera! u nás bohužel zaschly...tak nevím,

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: to je divný, zatím si nikdo jiný nestěžoval. Ale je fakt že jeden den jsem neměla ani koment, ale je fakt že i já ten den měla problém na jiných blozích dát komentář. zkus se zeptat na technický podpoře Blog.cz. možná ti i odpoví.

    OdpovědětVymazat
  8. Nejradši mám žluté a růžové

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Mě je to jedno, pro mne jsou krásné všechny....

    OdpovědětVymazat
  10. Jedním slovem - nádhera. Dvěma - vodní nádhera.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Třemi slovy - křehká vodní nádhera

    OdpovědětVymazat
  12. beallara9/7/18 17:42

    Vendy, neser !!!

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Jestli byly nějaké ryby u těch bílých to nevím, ale u žlutých a růžových byli ti velcí koi a ještě něco dalšího, nicméně víc než lekníny je evidentně přitahovali tůristi, protože asi jsou zvyklí od nich vyloudit nějakej ten žvanec. Já bych taky do toho mýho pidijezírka chtěla, alespoň ty mini.

    OdpovědětVymazat
  14. Lekníny také obdivuju, máme je dokonce i v lesním jezírku, kam chodíme na procházky.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Tak kdyby tady na přehradě místo nějakýho vodního sajrajtu rostly lekníny, jsem tam snad každý den....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....