28 května 2018

Kaštanově ....



Po dalším výletu za hranice všedních dní, který mne zklamal, ale jeho třetí čast
to trochu napravila, již šestém v řadě kdy bylo opravdu nádherné počasí opět
zpátky k nám. Jmenovitě na mou oblíbenou Dobříš. Psal se sedmý květnový den
a já si zajela do anglického parku trasovat cestu na další setkání dandíkářů. Je
opět právě v tomto parku a tak jsem si šla zamýšlenou trasu nejdřív projít
abych měla jistotu že to zvládnou všichni ( je mezi námi i pár starších lidí) a
že na mne nečíhá nějaká past. Navíc musím počítat i s tím, že havinkové rádi
čmuchají a běhají, tak aby nám někam nespadli. Krásnou kvetoucí
magnólii z parku jste už viděli v minulém článku a tak
se v dalších článcích podíváme na další obrázky
z tohoto parku...


Protože zrovna kvetly kaštany, dnešní článeček je věnovaný právě jim
Tento kaštan kvete vedle chodníku u zámku



Alej vedoucí k anglickému parku. Z jedné strany mohutné lípy, z druhé kaštany




Kaštany se sklání i nad hladinu Huťského rybníka



Alej kaštanů, která už patří na území francouzské zahrady. Podvakrát jsem jí už
na blogu měla v podzimní zlaté podobě a směrem od vchodu. Dnes tedy v jarním hávu
a z druhého konce

16 komentářů:

  1. To je nádherná alej. A těch kaštanů co bude.

    OdpovědětVymazat
  2. U nás jsou také kaštany a ksyž kvetou je také tak krásné....

    OdpovědětVymazat
  3. Ta alej je vážně nádherná...ta by to venčilo...

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Na podzim je ještě krásnější. Celá zlatá ...

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Nevenčilo,  do francouzského parku psi, narozdíl od anglického nesmí.

    OdpovědětVymazat
  6. [8]: Hmmm...tak to mne nenapadlo k nim čmuchat. A to čmuchám skoro ke všem květům.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak bych si to užila nyní, čuchala a kochala se a pak bych si to zopakovala v září, mám strašně ráda sbírání kaštanů, ten pocit když je držíš v dlani, ten hladký dotyk je boží. Pro Chocholoušky jako já, balzám.

    OdpovědětVymazat
  8. [10]: Mě, když kvetly kaštany, vždycky maminka říkala Kvetou kaštany, brzy budou vánoce! A já se šíleně rozčilovala, protože jsem chtěla to krásný jaro a ještě krásnější léto a ne tu hnusnou zimu. Teď už mi to nikdy neřekne ... Mě se líbí ta barva a lesk čerstvě vyloupnutýho kaštanu. To je něco! I ta hedvábná hebkost. I když velmi pomíjivá...

    OdpovědětVymazat
  9. No ty kastany zatím nádherné...skoda ze radi ta klinenka

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný! Taky jsem je obdivovala, ale velice rychle se kvítka změnila na maličké kuličky .

    OdpovědětVymazat
  11. [13]: No to právě měla mamina vždycky na mysli. Že se ty kuličky strašně rychle zvětšují a najednou začnou padat a je podzim, a už se začínají přípravy na vánoce.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Jo, to je kaštanovej mor. Ona už je tedy i na javorech. Ale já mám dojem, že tady na Dobříši, tím že tam uklízejí okamžitě spadané listí není to napadení tak masivní. To je ta živná půda pro ní. Spadané listí. Když nemá kde přezimovat tak se dá držet od stromů dál....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....