29 dubna 2018

Bledulkové hrátky ....



.... opět si zavzpomínáme (Simi, nelekej se, nezaspalas) na další bílé jarní krásky
a to na bledulky. Letos jsem se opět nevypravila do zdejší rezervace kde kvetou,
ale na příští rok už máme s dcerou domluveno, že tam zajedeme i s Bobulí a na nějakém
vhodném místě se pokusím o nějaké dětské portréty. Ale úplně bez bledulí jsem nezůstala,
nafotila jsem si zas ty svoje na zahradě. I když vlastně už taky za pět minut dvanáct
protože na sluných místech už byly odkvetlé, ale ty pod lískami, ve stínu, se ještě statečně
držely. Poučená z předchozích nezdarů zvolila jsem k focení až podvečerní sluníčko
aby na bílých květech nebylo moc přepalů. Ale
stejně se u některých nezadařilo ...








27 komentářů:

  1. Za dobu, co jsem měl digitální foťák jsem nestačil pochytat, co je to to vyvážení bílé. Ale koneckoncům přepal/nepřepal, hlavně, že máme z focení radost.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Vyvážení bílé mám na auto, jinak upravím v editoru. Tady jsem nevychytala korekci expozice do mínusu anebo spíš čas. Jelikož kytky povětšinou fotím starým sklem, vše se nastavuje manuálně, a tam občas ještě plavu....

    OdpovědětVymazat
  3. Bledulky jsem viděla naposledy loni na jedné zahradě, dnes je ta zahrada zcela vypleněná, zlikvidovaná. Škoda, ty na  fotkách  jsou krásné.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné bledule! Moc se mi líbí hned první foto, výrazná bílá se žlutými tečkami na okrajích, uprostřed temně zelené.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Protože to bylo focené ve stínu, proto jsou tak výrazné.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: A to jsme jich tu měli o dost víc když jsme se nastěhovali. Teď už je to jen zlomek.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný. Letos jsem viděla bledulky jen dvě .

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné fotky. Bledule nemám, jsou pro mně asi nedostupné. Kamarádka mi párkrát vydloubla cibulku (má jich plnou zahradu), koupila jsem cibulky za nekřesťanský peníz, ale málo platné.. A když už jsem se letos chystala do jedné rezervace, kde zaručeně jsou, muž onemocněl.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Jen škoda těch přepálených lístků květu zleva....

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Vydloubnout, tak to nepřežijou stoprocentně, i když je šoupneš ihned do země, kupované nevím, nemám zkušenost takže jedině zkusit semínka. Podle mne se taky tak v přírodě rozmnožují, beru to podle své zahrady, protože se mi najednou ukázaly na místech kde v životě nebyly, a navíc hodně vzdálených od původního stanoviště na to, aby tam cibule nějak doputovaly.

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Tak já asi jen těch cca padesát mých. A pak letem světem při projíždění autobusem okolo jedné zahrady kde jich měli tak stokrát víc   

    OdpovědětVymazat
  12. Mně se nejvíc líbí hned ta první fotka.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Čím déle fotíš, tím víc chyb vidíš a tím míň jseš spokojená   

    OdpovědětVymazat
  14. duchodkaevka1/5/18 19:57

    Fotky bledulí jsou krásné, hned první se mi líbí hodně moc. Ani u nás v okolí bledule nerostou, tak se oko potěší alespoň na fotkách   

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Tady ano, je tu celá velká rezervace se statisíci květů bledulek, jen se tam vypravit, tedy spíš dopravit... příští rok tam ale pojedem s malou Bobulí, to už mám s dcerou domluvený.

    OdpovědětVymazat
  16. Bledulky jsou moc krásné. Také je mám, ale jen jeden trs a rozrůstat se nějak nechtějí.

    OdpovědětVymazat
  17. Jsou krásné. Už jsem je dlouho neviděla.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]:Já zatím se kochám jen na zahradě. Tedy kochala jsem se, abych byla přesnější

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Tak já musím říct že bohudík se rozrůstají

    OdpovědětVymazat
  20. beallara2/5/18 16:19

    No děkuji za upozornění, včera jsem zavdala lehce alkoholu a těch několik lahví by mohlo tu bílou vyvážit   

    OdpovědětVymazat
  21. Letos jsem byl ve zname bledulove rezervaci v Pekle u České Lipy, bledule ale byly už odkvetle, za to tam kvetla spousta sasanek...

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Sasanek mám na zahradě taky spousty, taky tu budou

    OdpovědětVymazat
  23. Jsou nádherné :). Se máš, že je máš na zahrádce :). Já za nima musela táák daleko a ještě jsme je museli hledat! :)

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: To ano, a snažím se je udržet aby se rozrůstaly... ale zas když vlezeš do nějaké rezervace kde jich kvetou statisíce tak to je prostě strašně silnej okamžik kterej ti vyrazí dech

    OdpovědětVymazat
  25. Byli jsme se letos podívat na jednom takovém místě - v Chlébském u Nedvědice - jsou jich tam tisíce, táhne se to v takovém pruhu kolem potoka až bůhví kam, krásné. Moc se nám to líbilo. Letos jsme i vystihli čas, vloni jsme přijeli pozdě a většina už byla odkvetlá.

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: To je presne to, co jim plne vyhovuje. Vlhko a polostin. Vetsina tehle mist je jak pres kopirak. Ostatne i tady u nas je to presne tak.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....