13 července 2017

Dobře utajené jezírko .....



Při cestě od autobusu na chatu, jsem zahlédla v lese něco,
co jsem tady nikdy nezahlédla. Jezírka! Dokonce dvě!!
Abych to vysvětlila. Máme chatu na jednom z hřebenů Brd a všechna voda
většinou stéká směrem dolů. Najít někdy po dešti v lese větší kaluž někde
jinde než ve vyjetých kolejích na cestě je opravdu zázrak. Nepamatuji si ani z
dětství že by se něco takového v lese vyskytovalo. Je pravda že jsou tam místa, kde když procházíte
cítíte úplně vůni vody, jakoby tam byl nějaký potůček, ale nikde nic. Jen ta vůně.
Jenže tentokrát opravdu musely být dešťové srážky
nepředstavitelně silné, když po nich v lese zůstala ta dvě jezírka. Ostatně mi to
potvrdila i nová sousedka, když říkala, že během chvíle měli ze zahrady jezero a docela vážně se báli,
že jim voda vtrhne i přes schody do chaty.

Když jsem fotila jezírko po cestě od zastávky při návratu z Dobříše,
zůstalo už jen jedno a z druhého byla jen rozblácená půda ...









Když jsem teď fotky nahrávala, zjistila jsem, že se mi přehráním do galerie
nějak rozsypaly a rozostřily. Při stažení z foťáku takhle nekvalitní nebyly... ale snad to jako
ilustrační fotky něčeho, co se hned tak neukáže stačí.


18 komentářů:

  1. Typický příbrdský lužní les .

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Který se tu ještě ovšem nikdy neobjvil. Alespoň za posledních 17 let, ale i před dalšími třiceti lety před tím...

    OdpovědětVymazat
  3. jako náš lužní les....ale my míváme i přes metr vody.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Tohle je naprostá rarita. Když jsem zjišťovala jak se to tam objevila, zjistila jsem, že to stékala voda ze silnice, která je v těchto místech právě skloněná směrem k tomu lesu. Tudíž to opravdu musel být masakr ten déšť. Vydrželo tam to jezírko nejmíň deset dnů po které jsem se tam pohybovala. A zajímalo by mě jak ještě dlouho po mém odjezdu.

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy, moc pěkné jezírko   To musel být opravdu velký liják. U nás je to s pršením dost slabé, většinou nás to vždy nějak obejde

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Jo, jo. Podle sousedky to opravdu asi bylo něco. Od mého návratu minulou neděli tady u nás prší, až na včerejšek, každý den. A teď už se zase mračí, tak jsem zvědavá jestli ta deštivá předpověď vyjde. Naštěstí mám dosekanou zahradu, ostříhaný živý plot a z větší části i okopané záhony, takže mne čekají spíš jen takové šolichy.

    OdpovědětVymazat
  7. To by byla krásná kulisa pro natáčení nějaké pohádky.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: No, s elfy a vílami Až do doby, než by tam vtrhla i na Mníšku přemnožená divoká prasata!

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Taky jsem při prohlížení pomyslela na víly A na bludičky, co světýlky do močálů pocestné lákají

    OdpovědětVymazat
  10. [7]:[8]: - taky mě to napadlo!

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Bohužel je to jen chvilkový krásný kousek krajiny. Něco podobného jako když jednou za padesát let vykvete nějaký kaktus....

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Tak tam by ses určitě neutopila kdyby tě tam lákaly světlušky. Hloubka byla tak max 20 cm a pevné dno....

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá to tam temně, jak dělané pro anglickou kriminálku :).

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Myslíš třeba taková blata kde strašil Pes baskervilský?

    OdpovědětVymazat
  15. Tam chybí už jen krokouš

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Místo krokoušů jsou tam divoké svině

    OdpovědětVymazat
  17. Parádní snímky V UH jsou lužní lesy a je to krása Na fotech u Tebe je les divoký a úplně cítím tu vůni a teplo po dešti. Moc se mně líbí ty záblesky slunce Překrásné Miluju tajemnost

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Opravdu to vypadalo tajemně a moc hezky.... klidně by tam mohlo být pořád.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....