21 dubna 2017

Sluníčkově zlatožlutě .....



Dneska třeba u nás, byť předpověď je zcela jiná, svítí nádherně sluníčko.
Teplo sice není ani náhodou, ale hned je to veselejší.
Stejně bylo když jsem nafotila dnešní obrázky. I když s tou teplotou
to bylo tedy o dost lepší .....

Ale zase si myslím, že alespoň při pohledu na ně, vás ta představa sluníčka
a tepla trochu zahřeje. Pokud je u vás dokonce zataženo, něco málo sluníčka
vám i zprostředkují.


Všude jinde krásně kvetly zlatice nádherným množstvím květů. Ta moje
má jen pár kvítků u země, a zbytek keře je je samý list. Asi jí budu muset radikálně
sestříhat.




I když je tenhle keř brán jako plevelný a nesmí se už dnes ani prodávat
a ani se nesmí používat ve veřejných parkových výsadbách, když kvete, je to
nádhera. Navíc je v květu bohatou pastvou pro včelky.
A z jeho následných modrých plodů se může vyrábět, prý velmi dobrá, marmeláda.
Jelikož mahónii nemám nikdy jsem nezkoušela ....





33 komentářů:

  1. Já jsem myslela, že Mahonie je jedovatá.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já jsem to četla v zahrádkářském časopise, že se z ní dělá marmeláda. Jak říkám, nemám jí takže jsem to ani nezkoušela

    OdpovědětVymazat
  3. Slunko se u nás trochu proklubalo. Ráno jsme měli na teploměru -6, teď máme +7C. Na rozkvetlé jaro žádné teplo.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Tak tady se už schovalo, ale zatím neprší tudíž díky větru mi venku krásně schne prádlo Já ani nevím jestli mi doma říkali že je jedovatá nebo ne, a to jsme jí na zahradě měli my i sousedi.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Díky, nicméně tobě se dnešní básnika taky povedla.   

    OdpovědětVymazat
  6. Já tedy nevím, že je plevelná, máme ji  za panelákem, v rohu záhonu spodní sousedky, která si tam pěstuje růžičky a je tam i šeřík a jiná kvítka. Mahonii dávají do věnců a kytic na hřbitov, ne? Ne kvetoucí samozřejmě.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Ja nevim proc, ale patri mezi par druhu ktere se nesmi ani vysazovat do verejne zelene ani prodavat v zahradnictvi. Je fakt ze na ni obcas narazim i v lese kde siroko daleko neni zadna zahrada, a to i na docela velke kere.A dava se na vence, to mas pravdu. Ona ma podobny listy jak cesmina.

    OdpovědětVymazat
  8. Fotky krásné, u nás dnes sněží

    OdpovědětVymazat
  9. Fotky moc pěkně hlavně ta kvetoucí mahonie

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Před panelákama je přece veřejná zeleň a u paneláku, kde bydlí švagrová mahonii na podlouhlém záhonu také mají už léta. Je fakt, že zase tak velká není. Jestli to není náhodou zakázané kvůli zahradníkům, aby si lidé nedělali věnce a kytice sami.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Tfujtajbl. Tady snezilo celou stredu , nastesti to talo takze jsem si oddechla .

    OdpovědětVymazat
  12. Žlutou mám ráda, připomíná mi sukni, kterou jsem si kdysi dávno ušila .

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherné!! Úplně vidím, jak se to sluníčko od žlutých rostlinek odráží a dodává pozitivní energii.

    OdpovědětVymazat
  14. Bobule mahonie jsou docela dobré,ale jen ty úplně zralé. Jinak jsou brutálně kyselé !!!  Jako kluci jsme to zkoušeli   

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Což, vzhledem k tomu že jseš tu pořád, vylučuje jejich jedovatost! My občas sežrali pár zelených velkých fazolí či meruněk. A když se to zkombinovalo, byly to rychlé běhy na krátkou vzdálenost!Pěkně nás to prohnalo. Od té doby se datuje moje neobliba pokrmů z fazolí, ale meruňky mám ráda stále.

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: No, to máš pravdu, odráželo se od té mahonie tak, že vyfotit jí bez přepalů prostě nešlo. Kdybych si vybrala pozdnější čas, už by to bylo o něčem jiném.....

    OdpovědětVymazat
  17. [13]: A víš že já si vůbec nevzpomínám jestli jsem někdy nějakou žlutou část oblečení měla? Jediné šaty, které jsem ale milovala, byly spíš hořčicové. Ale já k takovéhle zářivě žluté nemám v oblečení vůbec vztah. Raději mám barvy jemně pastelové.

    OdpovědětVymazat
  18. [11]: Pokud si pamatuju z doby kdy jsem na sídlišti bydlela, okolo paneláků si většinou výsadbu dělali sami nájemníci. Veřejnou výsadbou se berou parky, a další výsadby které mívají na starost zahradníci , zahradní architekti apod. Netýká se to soukromých zahrad. Ale v prodeji jí nenajdeš. Patří do stejně skupiny rostlin, které se nesmějí prodávat ve školkách stejně jako všechny odrůdy škumpy, křídlatky, akáty.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: No já to nebudu raději zkoušet ani na dobarvování ani na marmeládu. Ptáčci ať si klidně dají.

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Ono se k dobarvování vína používala rostlina jménem Líčidlo jedlé. Že je jedlé má už v názvu, a já v zahradnické publikaci četla že je slabě jedovaté. O liškách či václavkách také některé mykologické publikace uvádějí že jsou slabě jedovaté. Přitom jsou to obě výborné houby. Tady jde spíš o to, že lidem s citlivějším zažíváním mohou způsobit určité zažívací problémy podobné otravě. A tak je někteří prostě zařadí do jedovatých hub nebo rostlin ....

    OdpovědětVymazat
  21. Bobulky modré ani bílé nejím, nechám je raději špačkům. Jinak u nás leží sněhu kupy, ale teplota 10+

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: To se ale dost vylučuje ne? Hromady sněhu a plus deset.....?

    OdpovědětVymazat
  23. [18]: Já teď taky raději pastelové a jemné, i když občas ulítnu na rudě červené . Byla to moje první sukně a byla jsem hodně mladá, takže ta žlutá byla ještě v pohodě, dnes bych si ji asi na sebe neoblékla .

    OdpovědětVymazat
  24. Hana Hávová22/4/17 17:55

    Mívali jsme mahonii, ale vždycky mi tvrdili, že plody jsou jedovaté a teď najednou čtu, že se z ní dělá marmeláda. Možná že i našim to bylo takhle interpretováno a tak se to šířilo dál. Chtěla bych mahon, dávala jsem v zimě větvičky do vánočních svícnů. Takhle ji musím chodit krást k sousedům.

    OdpovědětVymazat
  25. U nás včera taky celý den svítilo sluníčko, jenže nám to nebylo nic platné.

    OdpovědětVymazat
  26. [27]: Mahonie má opravdu zajímavý a krásný květ, ale strašně špatně se fotí. Stejně jako blatouchy, křivatce a orseje.

    OdpovědětVymazat
  27. [28]: Žluté kytky se fotí moc špatně, často na nic bývají přepaly.

    OdpovědětVymazat
  28. [29]: Protože ty pampelišky, podběly a pod. nemají ty květy lesklé. Ale blatouchy, křivatce, orseje a pryskyřníky nebo upolíny mají květy lesklé, já jim říkala odmala že jsou to mastné knedlíky. A tam je to vážně děs fotit. I ta mahónie k těm lesklým patří.

    OdpovědětVymazat
  29. [30]: Přesně tak, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  30. Zlatice - to je "zlatý déšť"?

    OdpovědětVymazat
  31. [32]: Forsythia je jinak zlatice, a ta plevelná (zatím) není. Za plevelnou je považovaná Mahonie.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....