13 prosince 2016

Vzpomínka a pozdrav do hudebního nebe .....



Dnes by se 70 let dožil fenomenální kytarista a bíťák tělem a duší

RADIM HLADÍK

Bohužel minulý týden pro všechny jeho fanoušky a fanoušky Blue Effektu přišla smutná
zpráva o jeho smrti. Průkopník hry na elektrickou kytaru zvládal ale skvěle i akustickou,
jako jeden z prvních začal používat různé elektronické efekty jako boster, kvákadlo apod.
Po znovuvzkříšení Blue Effektu skvěle sekundoval hudebníkům o dvě generace mladším....


Ráda bych ho připomenula jeho asi nejslavnějšími kousky, a těmi jsou
sólová ČAJOVNA .....



....... či jeho a Mišíkův SLUNEČNÝ HROB




Ale uměl se skvěle zhostit třeba i národní písničky Ej padá, padá rosenka.
Takhle jí zahrál v hudebním projektu Michala Dvořáka a Jaroslava Svěceného
Vivaldiano Tour 2009


Když už nebude možné aby naplnil koncertní sály tady na zemi, přeju mu,
ať má napořád plné ty nebeské !

8 komentářů:

  1. Nějak nám ti skuteční umělci začínají odcházet...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: A kvalitních náhradníků je jak šafránu!

    OdpovědětVymazat
  3. Čajovna je nádherná, taktéž Sluneční hrob. Ještě že jsem na Hladíkovi byla minulý rok, byl skvělý...

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ano, jsou to skvělé a stále hudebně geniální věci. On a Mišík jsou prostě ve svém ranku nepřekonatelní. Píšou a psali parádní hudbu i texty.

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý kytarista! Kdyby tak po každém zůstalo tolik krásných věcí.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Jak napsala Mystery, ti skuteční a kvalitní začínají bohužel odcházet. A kytarista to byl od pánaboha.

    OdpovědětVymazat
  7. Radima Hladíka jsem měl moc rád a nejvíc v období, kdy hrál s Oldřichem Veselým, Leškem Semelkou, Fedorem Frešem (baskytara) a Vlado Čechem (bicí). Tehdy byl Blue Effect československou superskupinou č. 1. a alba Svitanie a Svět hledačů patří k tomu nejlepšímu v našem rocku.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: A syn zase sbírá České lvy za zvuk k filmům. Já přiznávám, že všem těmhle skupinám, ať už Blue Effectu, nebo Mišíkovi a podobným přicházím na chuť až teď. Dřív jsem byla krutopřísnej diskotékáč a tahle hudba mi nic neříkala, snad až na ty kytary, když jsem sama na ní hrála, ale že bych je cíleně vyhledávala a poslouchala, to ne.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....