23 října 2016

A už stojí .....



Kdysi jsem tu měla no blogu fotografie totemů, které
tady mají u svých chat jejich majitelé. A že se jich pár najde!

Až donedávna jsme tu měli dokonce jeden evropský primát, a to nejvyšší
totem ve střední Evropě. Jenže je to dřevo, a dřevo podléhá zkáze a tak letos v létě
byl totem, který už byl dost nebezpečný protože byl ve špatném stavu, skácen.
Jeho tvůrce už odmítl další dělat, ale z obce ho zřejmě přemluvili, protože
minulý víkend byl slavnostně znovu "uveden" do života další, už za našeho pobytu zde,
třetí totem. Ostatně ona tradice vyřezávání totemů je v této rodině dědičná. nejdřív
tvořil totemy otec, a nyní je to syn. Samozřejmě že ani u jejich chaty nesmí chybět....

Totem vznikal někdy od června, protože právě v červnu jsem objevila při procházce
zárodek nového totemu. A tak vám dneska představím jak taková krása
vznikala a jak pak vypadá když je to finální výrobek....



Tak tohle byl stav k 11.6. 16






A teď už je hotovo .....



Malý a Velký pes ....


Figury tak jak jdou na totemu posobě.



A teď v detailech, které mne zaujaly. Třeba jako tahle velryba ....


..... něco jako odrazy dalších psů v očích Velkého psa ....


...... nebo podpis autora ....



...... tenhle ušatec se mi taky nadmíru líbí ....




22 komentářů:

  1. Super dokumentace! Mně se tedy nejvíc líbí jen ta dřevořezba.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ono by to při té výšce, i když je nižší než jeho předchůdce, asi hodně zanikalo ty jednotlivé figury, takhle krásně vyniknou i zdálky.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, závidím každému , kdo tohle umí.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásný totem krásná práce

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná práce, je nádherný! :) A je pořádně vysoký :).

    OdpovědětVymazat
  6. No tak ten se jim poved. Taková rodová tradice se nesmí přerušit. :)

    OdpovědětVymazat
  7. ten nemá chybu! jako kluk jsem totemy miloval,

    OdpovědětVymazat
  8. Totem je perfektní a Bobeš si nejspíš říká,"jen si ho obdivujte, já ho stejně občůrám."

    OdpovědětVymazat
  9. Tož ten je parádní a Bobeš ho hezky doplňuje

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ani nevím, jestli to provedl nebo ne. Možná ho odradil ještě dost silný pach barev.

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Tady je dost velká tradice vyřezávání totemů. U mnoha chat je najdeš.

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: To jo. Jsem zvědavá jak dlouho vydrží tenhle. Ten před tím vydržel cca 10 let. Tak když o něj není následná péče, je to těžké. Jenže jak to dělat když je tak vysoký.

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Je o třetinu nižší než byl ten původní. I když vypadá že je vysoký...

    OdpovědětVymazat
  14. Tak ty totemy jsou neuvěřitelný, fantastický, úžasný! A ty barvičky!

    OdpovědětVymazat
  15. Tohle je krása, mám ráda vše co je spojené s Indiány

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: On je tohle spíš takový plac, kde se schází jak říká syn Klub přátel opečených buřtů. V zimě, když je sníh tu mají i víkend stanování na sněhu, chodí sem děcka ze školky i školy na vycházky, v létě tu občas tráví trampíci ve stanech dovču. Součástí je i velké ohniště s lavičkami.

    OdpovědětVymazat
  17. "Živý" totem jsem snad v životě neviděl. A tenhle je navíc nádherný.

    OdpovědětVymazat
  18. Moc pěkné, indiáni by určitě byli spokojení.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Jeho předchůdce byl o hodně vyšší. A nebarevný totem tu mají u jedné chaty. Vidíš, ani nevím jestli Indiáni své totemy nějak malovali nebo ne.....

    OdpovědětVymazat
  20. Totemy jsem obdivoval vždy, když jsem na ně při svých vandrech narazil, ale fotit je mě nenapadlo. Je fakt,že tenkrát ještě nebyly digitály     

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Jak je psáno hned na začátku, je to tu velká tradice a myslím že spousty lidí ani neví jak to vypadá když se takový totem rodí

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....