22 července 2016

Šidélka, motýlice a vážka ......



Už tady byly kytičky, pohledy do kraje, kostely,
a tak se dnes podíváme k vodě. A na živočichy zde žijící.
Jmenovitě pak na šidélka a další lítající potvory. Většina fotek
vznikla u místní přehrady a můžu říct, že jsem si tam připadala
v té trávě jak v šidélkovém ráji. Lítalo jich kolem mne na desítky,
a člověk jen registroval všude kam se podíval tyrkysově modré zadečky.
Trochu mi focení znepříjemňoval Mates, protože vždy neomylně zamířil
do místa kam jsem zrovna ostřila a prosvištěl trávou a všechny objekty
mého zájmu vyplašil. Ale i tak jsem nafotila obrázků dost a dost,
dokonce jsem nakonec i mazala, protože už by
jich bylo skoro stejných moc .....












Poslední tři fotky jsou z minulého týdne, kdy jsem vyrazila na procházku z chaty
do vedlejších vsí a šla kolem rybníka. Stejně jako fotky vážky. Mimo těchto
třepetalů jsem při této vycházce nalovila i spousty motýlích obrázků .....







A nakonec ještě samička motýlice. Tu jsem nafotila tady u nás



V podobném ráji jako při focení šidélek, jsem se ocitla na loukách a lesních
cestách na chatě, jen s tím rozdílem že tam bylo spousty motýlů. V jednom
místě, jsem dokonce musela dávat pozor ka šlapu, protože si tam na vlhké
zemi pošušňávali na minerálech přímo po desítkách. Ale to zas někdy jindy ....

16 komentářů:

  1. Pořídila jsi parádní fotky, dokážu si je představit v nějaké obrazové encyklopedii. Netušila jsem, kolika barvami se mohou vážky a šídla pochlubit.

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasně barevná stvoření! Ty detaily kukadel jsou úžasný .

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: A to ještě nejsou všechny, ta vážka je  Vážka ploská a sameček. Ten má modrý zadeček, samička hnědý. Když jsem šla na autobus tak mi výsměšně před nosem poletovala Vážka rudá. Šidélka jsou Šidélko páskované a Šidélko ruměnné.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Škoda že nemám makroobjektiv. Nejsou tak ostré, ale zase díky telemakru jsou vůbec nafocená takhle zblízka. Nemusela jsem je plašit tím že jsem šla blíž ale pěkně jsem si je přitáhla zoomem.

    OdpovědětVymazat
  5. To je prostě fantazie...

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Obdivuju tvé znalosti, protože já v této oblasti "dokonale plavu"

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Che, strejda Gůgl a teta Wiki.... a pak stránky které se věnují hmyzu, motýlům apod. Tam se dá všechno krásně dohledat. To si užiju až budu zpracovávat motýlí fotky.

    OdpovědětVymazat
  8. Jsou jako překrásné klenoty.

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělá přehlídka, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:To je všechno díky teleobjektivu, nemusela jsem nijak moc blízko, takže jsem je neplašila a měla dost času ostřit.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Dělám to stejně, zblízka není šance.

    OdpovědětVymazat
  12. Tomu se kdysi v TV říkalo "lov beze zbraní". To už asi chce kvalitní techniku a makro režim, ne?

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Být to macrem tak jsou o hodně kvalitnější, jenže by mi zdrhaly před objektivem. Tohle je focené teleobjektivem s macro režimem. Takže jsem si v pohodě stála metr, třičtvrtě metru od nich a fotila. A udělala ještě výřez.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Díky objektivu. Neplašila jsem si je blízkostíale pořád se daly krásně přitáhnout nablízko. Tedy pokud mi je neplašil Mates rejděním v trávě

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....