04 září 2014

Kdo uměl, ten uměl....


Jak jsem zmiňovala v prvním článku o focení na zámku Dobříš
tentokrát jsem se nejvíc soustředila na detaily ponejvíce kamenických prací na sochařské výzdobě parku, a na kovářské práce v podobě okrasných mříží na dveřích a balkónech pro další Helenčinu měsíční prezentaci starých řemesel. Soch je po parku velké možství, tu na vás vykouknou z houštiny břečťanu, jindy se skví hrdě na podstavci ve volném prostoru. Jsou opravovány a stavěny na původní místa. A stojí za to je vidět. Jelikož je jich poněkud víc než by bylo do článku záhodno, stvořila jsem z nich koláže a přiznávám i trošku pohrála v editoru. Ale jen maličko .....


Začneme znovu nainstalovanými sochami v opravované Oranžerii


Skulptury ze zahady



Chrliče z bývalých fontán


A ozdobné mříže na různých místech zámku


Tolik zas ukázka krásných prací starých mistrů a příští zastavení bude takové mezičasí. Budou to moje oblíbené fotohrátky, které tu už dlouho nebyly a budou tečkou za mým středočeským pobytem .....

22 komentářů:

  1. Krása nesmírná! Nádherné fotografie!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Mě se nejvíc líběj ty malé sošky schované porůznu v břečťanu. A teď si uvědomuju že jsem nejmíň čtyři zapoměla vyfotit

    OdpovědětVymazat
  3. Lze jen obdivovat, znova a znova. Úžasná práce, smysl pro proporce, ale i pro krásu, harmonii. A také umístění, moc se mi líbí ty sochy v parku, s břečťany a spoustou zeleně vůbec.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Jsou krásně umístěné, tak že jsou buď překvapením když někde uhneš nebo tak aby byly vidět ze všech stran....

    OdpovědětVymazat
  5. Dobříš mám s pojený s Drdou, ten tam za komunistické peníze bydlel.

    OdpovědětVymazat
  6. No, ti teda uměli. To je nádherné, vždycky takové sochy obdivuju a hlavně ty jejich autory, byli to opravdu mistři Jdu se mrknout ještě jednou

    OdpovědětVymazat
  7. Sochy jsme v prezentaci ještě neměli. Děkuji, že se zůčastńuješ. Máš pravdu, někde v přírodě obrostlé břečtˇanem vypadají zcela jinak. Je mi úplnou záhadou, protože jsem na zámku byla na kurzu aranžování ze sušin, a o přestávce jsme byli venku, ale tam, kde jsi fotila ty, asi né. Taky nevím, zda je park přístupný v zimě, kdy jsme tam byli.Vzpomínám si, že tam jel starý vláček motoráček, a Dobříš mi připadal takový zanedbaný, což se o zámku zase říct nedalo. Na poslední koláži máš taky zajímavou kliku. Holt je to umění, něco takového vytvořit.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Nevím kdy jsi tam byla na tom kurzu, ale teď je francouzský park v zimě veřejnosti uzavřen. Dobříš je takové malé městečko, ono tu zanedbanost asi dělá to, že vlastně nemá klasické náměstí ale tím co se náměstím nazývá probíhá hodně frekventovaná silnice na jedné straně a na druhé je autobusové nádraží. Takže to vypadá tak divně. Motoráček jezdí na Dobříš stále. Dřív tím směrem jezdily takové ty německé patrové vagony kterými jsem strašně ráda jako malá jezdila. Bylo pro mne vždycky zklamáním když přijel vlak s těmi ještě celodřevěnými vagony. U těch patrových jsem vždycky hned běžela nahoru. Ta klika bude v detailu v článku Klikovém :)

    OdpovědětVymazat
  9. Parádní detaily. Můj manžel mě kdysi kritizoval, že už se neumím podívat na svět jinak, než přes hledáček fotoaparátu. Ale to je přece pocta. Fotograf vidí mnohem víc než obyčejný návštěvník. Vnímá svět a objekty právě i v těch detailech.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc pěkné, Vendí, krásně jsi se zaměřila na detaily a skvěle jsi to zpracovala! Zámek Dobříš neznám, ale podle tvých fotek to musí být nádhera... .

    OdpovědětVymazat
  11. Skvělá prezentace umění, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Jako malá jsem se staršně bála chodit pod chrliči sv.Víta. Pořád jsem se dívala jestli na mne nepadají nebo jestli neožijí. Strašně jsem se jich bála. Tihle jsou spíš takoví dobromyslní tlouštíci....

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: To ano, je . Patří do ranku těch které tak trochu připomínají třeba Versailes.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Já se jich bojím ještě dneska, Vendy!   

    OdpovědětVymazat
  15. Moc se mi to líbí. Sochaři, vlastně i ostatní umělci mají můj obdiv.

    OdpovědětVymazat
  16. [8]: Myslím, že to bylo 98-99.Mám ještě fotku, kde jsem focená na boční straně zámku, na park jsme se dívali dolů.

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Tak to už fungovala asi ta zimní uzávěra protože to už měli zámek zase v držení Colloradové

    OdpovědětVymazat
  18. [15]: No jseš tedy opravdu pozorný čtenář i popisků . Dík za upozornění

    OdpovědětVymazat
  19. Předchozí komentátoři už všechno řekli, tak jsem tu jen do počtu.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: To nevadí, i to se počítá

    OdpovědětVymazat
  21. Jsem další do počtu, moc se mi Tvoje "reportáž" LÍBÍ     

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....