10 května 2014

Dama dama.....


....aneb Daněk evropský nebo také
Daněk skvrnitý. Půvabné zviřátko které občas potkáte v lese, více v různých zookoutcích
nebo oborách. Ale určitě málokdy skoro uprostřed vesnice. Pokud ale bydlíte v takové vsi
jak já, a když v ní bydlí fanda na koně a na chov různých kopytníků tak se vám něco takového může přihodit.
Ten člobrda je shodou okolností šéf mého syna takže mám vždycky info z první ruky když přibude něco nového.
Už jednou tu byly fotečky jeho koníků (Koně v trojobalu) a budou i dalších nových koňských přírůstků. Ale jako první
tu jsou daňkové.....



Zatím ještě nemají svůj letní puntíkatý kabátek, teprve se totiž zbavují zimní srsti....



V přírodě sice jsou velmi plaší, ale takhle ve výběhu jsou spíš zvědaví a klidně si přijdou pro podrbání a pohlazení. A hlazení mají rády. Ostatně jako všechny ženy.....jsou to totiž danělky.....


.....a moc krásné! I v tom zatím nedokonalém kožíšku


....mají krásné oči...


....a krásné děti...


.....půvabně pózují....


.....i když je otravují mouchy....



....a když se přijde podívat pán stáda....


.....nechá se podrbat...


....hodí očkem (mimochodem, kdo by odolal)...


....ukáže kde bude mít svou největší chloubu....


....a pak se pustí do zákusků....





Další na řadě je rodinka irských cobů.....

19 komentářů:

  1. Oči mají opravdu krásné.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jsou a ohromně zvědaví. Jsou zvyklí na lidi protože má ohradu kolem rodinného domu, vlastně skorem až ke vchodu a tak jsou pořád ve styku s lidmi....

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Mají. Velké. Trochu smutné. Ale krásné...

    OdpovědětVymazat
  4. Jsou krásné/í, ale stejně bych je viděla radši v přírodě. Tam by nebyli odkázaní na to, až jim někdo podá pampelišku.

    OdpovědětVymazat
  5. Ty poslední fotky jsou naprosto úžasné - ten vyplazený jazyk - to se ti fakt podařilo.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tady už jsou myslím natolik zmlsaní protože to je taková místní atrakce, že jim to ani nepřijde....

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: No to byl okamžitej nápad, když jsem ho viděla jak po té pampeluše tím jazykem šmátrá, tak jsem si říkala že ho trošku škodolibě potrápím....a podřilo se!

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné zvíře a moc pěkné fotografie. :)

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Koně miluju, a mám kamaráda co má tři. Dva fríze a percherona. Už se dost dlouho chysám k němu na focení, ale teď když tam má toho percherona tak je to čím dál tím aktuálnější....no až se vrátím domů tak se nějak budem muset domluvit kdy bych dojela....to cobové mne dost překvapili, že si je někdo pořídil.....zvlášť tady na vsi....

    OdpovědětVymazat
  10. ááá, to by se mi líbilo!

    OdpovědětVymazat
  11. Páni,ty jsem ještě nikdy neviděla.Povedené fotky

    OdpovědětVymazat
  12. Tady je má jeden soused taky a jsou nádherní. Pár jich tu vysadili i do přírody.

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkné fotky. Já jsem letos velmi překvapená, že stádečko srnčí, které mě vždy čekalo cestou na zahradu, se muselo někam přesunout, protože jsem letos neviděla ani hlavičku. Je mi to skoro líto. Tak jsem se na ně vždy těšila. Ale manžel tvrdí, že je viděl na cestě, kterou jezdí na kole. Když jsem s ním jela, tak tam nebyly. Ale stejně, fo´ták mám sbalený v batůžku a dobře připevněný na nosiči a tedy úplně nepohotový. Proto raději jdu pěšky. Ale zítra mi přijde malý kapesní foťáček, který si budu brát na kolo výlety a budu ho mít pohotově. Ten Nikon (kompakt) co jsem kdysi vyhrála v soutěži je narposto k ničemu. Půl fotky ostré a přesně od půlky mazanice. Něco je s objektivem, ale to nemá cenu opravovat. Tak jsem koupila nový. A zase mou oblíbenou značku panasonic.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Já ti nevím jestli bych ještě malým kompaktíkem uměla fotit    . Tak jsem si na to zrcadlo zvykla že ho tahám taky všude jak kočka koťata....

    OdpovědětVymazat
  15. Krásný oči, moc pěkný fotky, ta poslední je překrásná!   

    OdpovědětVymazat
  16. Daňka evropského jsem natočila v přírodní rezervaci SOOS v Novém Drahově:

    OdpovědětVymazat
  17. Ta pampelišková série se mi moc líbí! Pěkný puntík za celou přehlídkou.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....