26 dubna 2014

Sladké mámení, cukru vábení....


.....tak jsem si trochu upravila ne tóny ale slova písně.
Přesně to mne totiž napadlo když jsem se konečně dočkala a mohla
jít vyfotit rozkvetlé sakury u místního gymnázia. Alespoň vidíte jak je tady v Opičích horách všechno opožděné.
Někdy nejen ta příroda....říkala jsem si jestli je vůbec v květu stihnu, protože jak se tak toulám po blozích, povětšině
už píšete že odkvétají nebo už odkvetlé jsou. Ale tady se pořád nic nedělo, pořád byly jen poupata a tak jsem si
říkala že když to tak hlídám a těším se, tak mi určiě odkvetou v ten týden který mne dělil od jedné rehabky ke druhé.
Neodkvetly a počkaly, holky moje růžovoučký....a dokonce jsem měla i pohodu a čas je nafotit.






Až do doby než se stala ona tragédie kdy na dva školáky spadl strom a zabil je a než všechna města v republice chytil amok a okamžitě se začalo s kácením vzrostlých stromů a to někdy hlava nehlava, zdobilo park pět krásných vysokých stříbrných smrků zasázených kolem památníku. Padly ale za oběť té hysterii a dneska si říkám že sice byly krásné, byly hlavně zdravé, ale nakonec tím park docela získal.....





Budova gymnázia










Určitě si pamatujete na tu záplavu bílých květů na dvou snímcích ze včerejších fotek. Takhle vypadá osázení v celkovém
pohledu.....jak sněhové koule....



Dneska mne odpoledne, tedy pokud počasí dovolí, čeká zajímavá akce v Litomyšli. Tak držte palce ať neprší a já se můžu kovchat, poslouchat hudbu a všechno to pro vás nafotit....protože tohle byly poslední fotky v archívu pro ucelené zveřejnění!




31 komentářů:

  1. Kdo si počká, ten se dočká .

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: A víš jak se ten strom jmenuje? Že to je nějaký druh ozdobné třešně je jasné, ale zajímalo by mne jak se jmenuje. Docela by se mi líbilo jednu takovou do zahrady dát....

    OdpovědětVymazat
  3. To je opravdu nádhera! Snímky se ti moc podařily. To neštěstí, o kterém píšeš, se stalo ve Zlíně. Taky se od té doby pokácela spousta starých stromů. Některé už opravdu dosluhovaly, ale některých mi bylo docela líto. Momentálně zlínský park prochází generální úpravou, všude jsou hromady hlíny, bagry a technika. Nechali tam jen pár okrasných mladších stromů, tak jsem zvědavá na konečnou podobu. Doufám, že bude aspoň tak hezká, jako je váš park.

    OdpovědětVymazat
  4. Snímky jsou moc hezké. A možná máš pravdu s tím, že park vykácením stromů získal. Neznala jsem to tam, ale jak vidím, ten parčík nebo to místo kolem pomníku není zas tak veliké a nyní zřejmě více vynikne. Tak držím palce ať neprší.

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Hmm, tak to vím jenom to co ty. Mému muži se moc líbil, tak jsme ho prostě zasadili. A pamatuji si jenom to, že je to ozdobná třešeň.

    OdpovědětVymazat
  6. Já je fotil před 2 týdny a jak jsi dnes u mne viděla, už leží na zemi.

    OdpovědětVymazat
  7. [2]:To jsou japonské sakury -prunus, já bych je tedy řadila mezi třešně, ale u nás se jim říká různě. U nás se dají sehnat od jednoduše kvetoucí až po plnokvěté od bílé, přes růžovou, růžovočervenou až po temně rudou.  Lze je pěstovat jako strom ale i jako keř. Daří se jim snad ve všech půdách, ale potřebuji slunečné nebo lehce zastíněné místo, na nevhodném místě kvetou málo nebo vůbec.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak my jsme v ještě opičejších končinách, protože naše sakury jeětě nekvetou. Ono je to ale tím, že jsou mladé - sázeli jsme teprve loni. Ve Dvoře Kr. taky už jsou v květu.

    OdpovědětVymazat
  9. Jsou krásné, ale u nás jsou taky na vrcholu ( nebo mírně za vrcholem ) kvetení. Vypadají jako obří koule z růžové cukrové vaty.

    OdpovědětVymazat
  10. My už máme v Dobřichovicích po sakurách. Ostatně skoro po všem kvetoucím. Tady už si prostě musíme kvést sami .

    OdpovědětVymazat
  11. Těch květů a 1. květen se blíží. Snad ještě vydrží

    OdpovědětVymazat
  12. U nás už sakura odkvétá, mají ji v MŠ. Parčík se mi líbí takový, jaký je, jelikož si neumím představit dva smrky někde poblíž památníku.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné! taky u nás máme ty růžové, ty bílé ne.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Na bílé jsem narazila v Litomce, akorát jsem jí blb necvakla.....

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Bylo to taky zajímavé, ne že ne, ale takhle to je asi fakt lepší.

    OdpovědětVymazat
  16. [11]: No to já  kvetu občas během roku. A někdy tedy dost!

    OdpovědětVymazat
  17. [12]: Tak tady to je všechno trochu zpožděné, ale jestli budou květy tak asi zase nebude kdo by líbal....

    OdpovědětVymazat
  18. [8]: Skvělé! Děkuji moc!!!Já věděla že se někdo najde kdo bude vědět....

    OdpovědětVymazat
  19. [10]: V Litomce bylo taky jedno krásné stromořadí ze sakur. A taky užasně obalené květy....

    OdpovědětVymazat
  20. [9]: Já nevím jak dlouho trvá než sakury začnou kvést, ale je fakt že když nám je vysázeli na sídlišti jako stromky tak 170 cm vysoké kvetly už druhý rok....už jsem si stáhla fotky, teď ještě roztřídit do kategorií a článek a nejeden bude. Nebyla tam ta tvoje kámoška? Neříkala něco?

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Ony pokvetou, poupata mají, ale později.

    OdpovědětVymazat
  22. Krásné fotky, mám ráda starorůžové květy sakury, bílou jsem neviděla, no možná viděla a netušila, že je to také sakura. Květ sakury se hodně vyskytuje na japonském porcelánu a na látkách. Parčík se mi moc líbí

    OdpovědětVymazat
  23. Já na ty kkytičky moc nejsem,ale když to takhle krásně kvete,tak to je paráda. Moc pěkné snímky jsi pořídila   

    OdpovědětVymazat
  24. Letošní květen bude asi "odkvěten."

    OdpovědětVymazat
  25. Úžasné květy, nádherné fotky, Vendy! U nás sakury snad ani nejsou, což mě docela štve.

    OdpovědětVymazat
  26. [27]: Tady ve městě jich je docela dost

    OdpovědětVymazat
  27. Nádhera! Já je letos nestihla...

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Dneska jsem jednu sakuru objevila v sídlišti, když jsem venčila mamčina čoklíka. Vůbec jsem o ní nevěděla, bohužel, už je skoro odkvetlá a navíc jsem stejně neměla foťák.

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: Mě se to podařilo naštěstí v tom vrcholném kvetení, za což jsem moc ráda....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....