07 března 2014

Z Petřína jen tak....


Posledních pár záběrů z Petřína je taková
směska pohledů na něco....patří do ranku fotek které se vozí z dovolených a výletů.
Takové ty pohledy pro pohledy na vzpomínání....

Když jsem fotila skupinu akátů která mne zaujala strukturou kůry, všimla jsem si na nich malých "psích" známek a číslem. Pozorně jsem se tedy rozhlížela po okolních a ejhle, támle ale i tamten strom taky má! Ale tenhle ne! No taky je nějakej hubenej....no a tenhle, to je kusan a taky má číslo! Zřejmě je to evidence stromů, i když jen některých. Asi jen od určitého obvodu kmenu a taky ne úplně všude. Měnila se poslední dvojčíslí jak jsem si všimla. Že by bylo na Petříně 739 286 ks stromů? Nebo po celé Praze? Nebo jen po Praze 5?



Cesty a cestičky....kolik asi kilometrů jich může být?


Jedna z vyhlídek vybudovaných v posledních letech


....zase ty cesty.....


V pozadí Hladová zeď.....


Bývalá strážnice v hradbě Hladové zdi. Dělí Petřín na dvě části. Na tu Smíchovskou, a pak tu která patří k Malé straně. To jest restaurace Nebozízek, Seminářská zahrada která se rozkládá až dolů k zastávce lanovky na Újezdě, nebo navazuje na Strahovskou zahradu která se rozkládá okolo Strahovského kláštera. Tam se samozřejmě podíváme při další výpravě.....


Na konec jsem si nechala tuhle studánku....je taky zrenovovaná, i když v okamžiku kdy jsem jí fotila byl okolo ní nepředstavitelný bordel který jsem musela ještě odříznout protože byl opravdu všude. Je to symbol mého dětství navždy spojený s cestami pro vodu. Ano, chodila jsem sem s dědou nebo babičkou, oni měli velkou a já svou malou hliníkovou bandasku do které jsmesi natáčeli vodu. Čím byla tak skvělá už nevím, ale vždycky když k nám měla přijít nějaká návštěva šlo se sem pro vodu na kafe. Byla to pro mě v té době (bylo mi tak kolem pěti šesti let) strašně dlouhá cesta, dneska jí zvládnu od domu sem za slabých patnáct minut (pokud ovšem cestou nefotím)....

26 komentářů:

  1. S těmi stromy je to zajímavé. To je tedy otázka, co přesně tabulka vyčísluje. Třeba je v čísle zakodovaná i lokalita. bylo by zajímavé to zjiostit. Vyhlídka je krásná a ostatní fotky také lákají k návštěvě. ty mě vykláš, až mě zvykláš. Zatím jsem v Praze byla vždy v dubnu a to se mi jeví i letos reálné. Leč jen na jeden den a tak by předcházela i zevrubná plánovací studie, abychom toho co nejvíc stihli a při tom nemuseli vypustit duši.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Možná se nám to s dcerou taky v dubnu poštěstí tam jet, takže se tam určitě zase půjdeme podívat....

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný výšlap. Taky mě zaujalo to číslování. Jestlipak to nejsou stromy určené ke skácení? Ani bych se nedivila. I když tam by stačila nějaká šmouha bílým vápnem, nebo barvou, třeba. Kdoví...

    OdpovědětVymazat
  4. P.S. tuhle jsem si na tebe vzpomněla, jak jsi psala o fotografických soutěžích, poslaných fotkách a záhadně zmizelých blozích. No, teď jsem taky jeden zaznamenala, jak tam byla soutěž o červenou barvu a blog je dnes k nenalezení. Foto jsem si podepsala, ale stejně nebylo nijak kvalitní, takže mě to rvát žíly nebude, ale byly tam fotky velmi pěkné, zdařilé. Tak jestli budou někdy vystavovány coby vlastní fotky onou fotografkou, nebo je blog smazán z jiného důvodu, to se pozná...

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Z těhle ještě žádná. Spíš je ti asi povědomé to dřevěné zábradlí. To jsem tu měla v čb provedení na podzim, ale z jiného místa. Ono je po celém Petříně v místech kde je to potřeba. Jelikož  je to kopec a to dost příkrý tak i cestičky tam jsou někde docela příkré a cesta hlavně směrem dolů bývá dost náročná....na kácení by nedávaly tak finančně náročné známky....už jen to jak je dostávali na něktetré stromy je mi záhadou (opět ty příkré stráně). Ta čísla opravdu šla po sobě. když jsem došla k tomu úposlednímu co ho měl bylo koncové dvojčíslí o něco přes třista, zatímco jak je vidět u toho vyfoceného je tam 286.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Mě z něj přišlo upozornění v komentu že je vyhodnocení soutěže....pokusím se ti ten koment najít....

    OdpovědětVymazat
  7. [4]:  4 Fotografka Ká | Foto-Ka.blog.cz Fotografka Ká | Foto-Ka.blog.cz | Web | 17. února 2014 v 12:38 | Reagovat

    OdpovědětVymazat
  8. [5]:Tak to si asi značili stromy. Na označení ke kácení by stačilo je šmouhnout bílou barvou, například...

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Ten blog, který mne vlastně k tomu povzdechnutí přiměl je opět dostupný, leč o nějaké soutěži tam není ani písmenko. A ta dívčina se tam představuje jako patnáctiletá....a ne nějak asi aktivní blogerka protože skoro první a poslední článek je tam někdy snad z prosince a je o módě, nebo spíš nějaké směšné video natočené s kamarádkou.čímž mne to tak nějak víc utvrdilo v tom, že ty fotky byly na úplně jinou soutěž a někam jinam.....

    OdpovědětVymazat
  10. Fotky se mi moc líbí. Jsou z té oblasti Petřína, kam jsem nikdy nedostala.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: No ona tam byla vysypaná nějaká taška se starým oblečením a roztahaný to bylo kolem dokola. A posprejovaný....což je ještě horší. Tuším ale že už to asi nepoteče, protože si pamatuju že jsme tam chodili i v zimě  když ležel sníh a voda tekla pořád. Teď už to neteče....

    OdpovědětVymazat
  12. Na Petřín bych asi pěšky nešla,ale dolů to jde samo.

    OdpovědětVymazat
  13. Mnohem romantičtější studánka je na Petříně.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]:Heli, až budu pořádat nějakou fotosoutěž, u mě se fotky neztratí a blog si hned tak nesmažu... takže, až budu pořádat nějakou fotosoutěž, dám vědět!   

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotečky, škoda studánky a lidi jsou hrozní, binec, tady je to taky.

    OdpovědětVymazat
  16. U tebe jako vždy - moc pěkné fotky

    OdpovědětVymazat
  17. Ta kora stromu na prvej fotke! Super.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Akáty mají zajímavou kůru.....tohle byla skupina asi pěti akátů v takové skupině, byli na fotce u článku o stromech. A jak jsem je fotila tak mne zaujala ta čísla na nich.

    OdpovědětVymazat
  19. [12]: To bylo první co mne napadlo....

    OdpovědětVymazat
  20. Ty mně teda lákáš . Na Petříně jsem byla naposled, když syn studoval a bydlel na Strahově. Podle Tvých fotek se to tam asi hodně změnilo. Snad se tam někdy ještě  dostanu podívat.

    OdpovědětVymazat
  21. Petřín je úžasný, je fajn mít v centru Prahy kopec s přírodou

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: A ještě lepší je když bydlíš tak blízko. Takže když jsem u maminy tak tam chodívám. I když teď jsem to nějak dlouho zanedbávala, tedy spíš nebýval čas...

    OdpovědětVymazat
  23. Číslování mě zaujalo. Někde už jsem to viděla. Vzpomínám si, vloni v Itálii v jednom parku. Všechny stromy byly očíslované.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....