04 března 2014

Voda a Petřín.....


Voda a Petřín k sobě dost patří...
i když by se na první pohled mohlo zdát proč jeden z nejvyšších kopců Prahy a voda, a co mají společného.
Hodně....Petřín je kopec poddolovaný a skrývá se v něm mnoho pramenů a ty jsou odváděny speciálními štolami.
A když se tak neděje a štoly se ucpou protože jim není věnována náležitá pozornost, začne se celý kopec hýbat a sjíždět
a jak to nakonec dopadne víme z šedesátých let kdy sjel kus kopce a na dlouhá leta pohřbil lanovou dráhu na Petřín.
Ale vodní prvek je zde použit i k okrášlení a přispívá k pohodě při procházkách. Vloni jsem vám tu ukazovala oblíbený cíl vycházek hlavně malých dětí, jezírko s lachtanem a na něm spousty kachen. To už je letitý doplněk, ale je tu nová věc (tedy alespoň pro mne, protože jak jsem už při prvních článcích vloni říkala, strašně dlouho jsem tu nebyla), kterou jsem objevila. Vodní schody....lemující schody opravdové, vedoucí na cestu ke kostelu sv. Michaela. Vodička si tu krásně zurčí a hopsá po stupních dolů, aby se pak proměnila ve vodopádek padající do malého jezírka a z něj pak ještě níž do jezírka s Herkulovou sochou. Ale to už je skoro na spodku Petřína, u letohrádku Kinských.....tam se vypravíme jindy. Až budu zase mít pořádnou kartu ve foťáku, aby mi v půlce cesty jak tentokrát nahlásila že je plná....mohlo by to vyjít až pokvetou dřevité pivoňky, které u letohrádku jsou....ehm, tedy za mne bývaly....







Neměla jsem dosud možnost vyzkoušet si pomalý čas na nějakém alwspoň minimálním vodopádku. Tedy na takovém který padá z výšky. Tady u nás jsem na těch malých splávcích už pár "mléčnejch " fotek udělala. Tady bylo velké štěstí že jsem si mohla krásně ruce podepřít o zábradlí vyhlídky takže se mi neklepaly a dalo se fotit na docela dlouhý čas. I když se stativem by to bylo něco jiného, ale tahejte ho vlakem sem a tam....tak alespoň tak co jsem udržela

Nejdřív na automat....



A s režimem focení "pomalé" vody







Pohled na Herkulovo jezírko


Příště si ukážeme že Petřín jsou i bohužel ruiny...a nejenom upravený park.

28 komentářů:

  1. Vodní schody se mi moc líbí. Je to oživení při výstupu nahoru. Já bych koukala na vodu a zapomněla, že sotva lezu.

    OdpovědětVymazat
  2. Vodní schody mě zaujaly. Budu se muset na Petřín vypravit, potřebuji si doplnit nové informace.

    OdpovědětVymazat
  3. Na Petříně jsme byli,ale jak vidno,vůbec jsme nebyli v parku.Pak jsme sjížděli lanovkou dolů.Ale budeme muset někdy pomaloučku pěšky projít park.Vodni schody jsou zajímavým doplňkem,který určitě každého zaujme.Ale i vodopádky jsou nádherné.Víš co jsem nevěděla?Že je Petřín poddolovaný.   

    OdpovědětVymazat
  4. Tiše áchám nad těmi fotkami. A krásný popisek té zurčící kaskády! Jak krásné by to bylo v létě nebo na jaře, když i dnes to vypadá víc než dobře.

    OdpovědětVymazat
  5. Opět další krásná fotoreportáž.

    OdpovědětVymazat
  6. Je vidět, že máš Prahu hodně pod kůží. Od Tebe je všechno o Praze moc zajímavé - fotky i povídání. Vždycky to všechno "zhltnu" a pak se k tomu opakovaně vracím a vracím...

    OdpovědětVymazat
  7. [9]: Až si někdy říkám, že musím lidi kteří Pražáky nesnášej štvát . Ale je to moje rodné měston do kterého se s láskou vracím a vždycky budu vracet. Já ti děkuji za koment

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Já vloni na podzim poprvé no, po deseti? letech....a byla jsem mile překvapená jak se to tam vylepšilo. Uklizeno, vyřezané náletové keře a stromy, upravená jezírka a stráně....a hlavně že se to na noc zavírá, to neznám. My to přes Petřín procházeli od tanku domů když nám nejela tramvaj až ke Klamovce. Uvidím jak to vyjde. Chtěla bych tam jít fotit na jaře, skloubit to s tou  Petrovou výstavu, ale to je takové hodně nejisté a když nevyjde tohle tak pak možná v dubnu zase s dcerou a ta prohlásila že se tam půjdeme určitě projít....

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Doufám že to vyjde někdy v dubnu a že ude hezky svítit sluníčko....ale to by člověk chtěl moc   

    OdpovědětVymazat
  10. To jsem nevěděla že Petřín je poddolovaný.Vidíš,na Petříně jsme byli,ale v parku né.

    OdpovědětVymazat
  11. [14]: Petřín není jen Růžový sad, Seminářská zahrada nebo Nebozízek. Ty zahrady začínají dole na Újezdě ať u nástupu na lanovku (Seminářská zahrada) nebo od Justičního paláce (Kinských zahrada a letohrádek)od Strahovského kláštera (Strahovská zahrada) směrem od Hřebenek i od Strahovských kolejí. Park kolem rozhledny.....je to dost rozsáhlý areál

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Vyprav....ale je možné že to nadšení je jen moje, díky tomu že jsem tam tak dlouho nebyla...ale myslím že tam to stojí za to jít ať tak či tak....

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: ten první koment mi včera někde zmizel a dnes je rady. Chodi si někde po netu.

    OdpovědětVymazat
  14. [17]: Byl ve spamu, ale ono se nic neděje, mě se stejně ukáže v mailu takže si ho přečtu. A apk když jsem na blogu ho vylovím a vrátím tam kam patří.....

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné fotky! Jen nevím, jestli špatně nevidím, ale zdá se mi, jako by ta voda na těch schůdcích byla napěněná?

    OdpovědětVymazat
  16. Překrásné fotky Voda vždy ve volné přírodě nebo i na zahradě přitahuje a oživuje Na Petříně jsem byla mockrát, ale to už je dávno. Asi tam ten park dřív nebyl tak nádherně upravený. Musíme tam jít s dětmi - obě dcery bydlí v Praze

    OdpovědětVymazat
  17. Pěkné fotečky.. V Praze jsem byla za posledních 10 dní 2x, ale nestihla jsem tam vůbec nic okouknout, natož vyfotit... Snad někdy v létě se mi to podaří..   

    OdpovědětVymazat
  18. to je moc krásná úprava chodníku a pěkné jezírko. je vidět, že už jsem na Petříně pár let nebyla. No kdyby to nebylo tak daleko, jezdila bych častěji. Stále je co obdivovat a stále se města mění.

    OdpovědětVymazat
  19. aaaa....Petrin.... vzpominky na detstvi... i kdyz tahle konkretni zakouti nepoznavam... divne....

    OdpovědětVymazat
  20. [23]: Takypatřil neodmyslitelně k mému dětství. Bydleli jsme nedaleko a tak jsem tam byla skoro pořád. Hodně se tam změnilo k lepšímu a proto možná nepoznáváš zákoutí. Tohle vede dolů k druhému jezírku a odbočuje buď k dětskému hřišti nebo cestou k dřevěnému kostelíku. Budou tu ještě další zákoutíčka tak možná některá poznáš

    OdpovědětVymazat
  21. ty schůdky jsou úžasný

    OdpovědětVymazat
  22. téda! ať žije Petřín, tam se musím vypravit. spojím se vzpomínkami na školu, která je pod ním a já do ní chodil...

    OdpovědětVymazat
  23. Moc pěkná spojení: Petřín a voda,Ty a foťák   

    OdpovědětVymazat
  24. [27]: Beru to tak že je dneska MDŽ....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....