29 srpna 2012

Pomník...

Tu trasu kterou jsem šla na Palici pěšky, jsme kopírovávali na kolech po cestě která se skorem celou dobu vinula hluboko pode mnou. Byl to taky docela dobrej záhul protože vede do hodně dlouhého a táhlého kopce, kde je jen málo rovinek na odpočinek. Přiznávám se , že jsem ho nikdy nedala najednou v sedě, alespoň kus jsem vždy podle momentální fyzičky šla a kolo tlačila. Samozejmě že za nesouhlasných poznámek dítek, které mi neustále připomínaly že mám nejlepší kolo, s nejvíce převody a navíc oproti nim treka a že to nevyjedu....Řekla jsem jim že jezdím pro radost a ne proto abych na tom kole funěla jak hroch a někde z něj vysílením spadla a rozbila si ústa. Pak už jsem raději jezdila sama nebo s mužem, který byl na tom s fyzičkou ještě hůř, tudíž neměl sílu ani na ty jedovaté poznámky.

Když se ten kopec vyšlápnul, a najelo se na cestu vedoucí po Třebovských stěnách, stávala vedle ní něco jako boží muka, byl to však pomník jednoho z původních německých obyvatel. Neřeklo se tomu místu jinak než U Johánka. Byla jsem dost překvapená když místo původního pomníku, napůl zarostlého v křoviskách na mne vykoukl nový, upravený. Ale ještě víc mne překvapil nádherný pískovcový blok který byl původně skrytý v tom pomníku. Jestli do něj někdo naboural, nebo se rozpadl to nevím, prostě tam najednou je....





Nevím kdo to byl, ani proč má ten pomník zrovna tady, stranou všech frekventovaných cest....

8 komentářů:

  1. Oni se pomníčky a Boží muka v poslední době dost restaurují. Všimla jsem si toho už vloni na Šumavě. Letos jich bylo opravených zase o něco více, což je moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  2. Hezkej kus kamene. Vypadá to jako by byl lepenej, což určitě není. Škoda, že nevíš nic o Johánkovi.

    OdpovědětVymazat
  3. Kdyz to hodís do Googlu,tak zjistís,ze takových památných kamenu je víc po zemích ceských a moravských,ale kámen je to krásný

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Není, to je vidět z té druhé strany, právě ta struktura mne zaujala. Já bych se spíš klonila k tomu, že je to udělané úplně nově, jen ten předek je jakoby starý...nevím bohužel nic....

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Asi jako smírčích křížů. Jeden je u Vysokého Mýta u silnice. Vypadá podobně jak kříž od Cresčaku, jak jsem ho viděla na fotkách

    OdpovědětVymazat
  6. Co komentář,to jiný názor.Pomníček je hezký,pískovec se mi moc líbí,protože u nás na vesnici máme hodně domů z tohoto kamene.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:No tak já ho mám v kůlně, už mi k němu přibylo i lepší, po dceři a stejně nejezdím. Nějak jsem k tomu ztratila chuť. A to jsem dřív bez kola nedala ani ránu a jk teď jezdím na chatu a vůbec kamkoli s noťasem, jezdila jsem s kolem. Stejně si to jedno nechám odvézt na chatu, ale potřebovalo by seřídit, špatně mi přehazuje. Ale na to moje ježdění neježdění to je stejně jedno

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný pomníček, Vendy, tak vidíš, co všechno se na cestách dá objevit!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....