19 února 2011

Nějak tomu nerozumím....

Dnes jsem se zas jednou u televizních zpráv zasmála. I když ve většině případů u nich k smíchu nic není, tak dnešek byl vyjímkou. Zasmála jsem s velkou dávkou zlomyslnosti a ráda. A co nebo kdo byl příčinou? Superbojovník za práva lékařů dr.mENGELe, onen bijec nepravostí a potírač zlořádu v nemocnicích, který se zarytostí a sveřepostí teutonského rytíře bojoval o to, aby se nemocniční lékaři měli dobře. Člověk, který s hrdostí a úsměvem volal:"Když nás tu patřičně neoceníte, tak mi odejdem tam kde nás ocení a klidně i do zahraničí!" A ejhle, uběhlo pár týdnů a z nesmiřitelného bojovníka se stal nezaměstnaný, a z hlasatele nezávislosti na ředitelích nemocnic malý prosebníček který žebrá o své místo. Které již ovšem pan ředitel nemocnice obsadil v okamžiku kdy on potřeboval mít plný stav, lékařem jiným. A nastává problém,
jak se dostat k svému místu zpět. Pan ředitel tvrdí, že už je obsazené a tudíž tam již žádné volné místo není a pan dr.mENGELe že to je pomsta a chce své i když "špatně" placené místo zpátky.
A dostávám se k tomu, čemu nerozumím. PROČ tedy pan dr.mENGELe neodejde s nadšením pro lepší plat do zahraničí k čemuž vyzýval ostatní lékaře, PROČ se chce dát znovu za svou práci vykořisťovat a pobírat podhodnocený plat, PROČ se s takovou sveřepostí chce dostat zpět.... Že by mu konečně došlo, že v cizině na něj nečeká nikdo s otevřenou náručí? Že v cizině by musel začínat od píky, a kdo ví zda vůbec ve svém oboru? Že přece jen "všude dobře, doma nejlíp"?

Nevím, a nechápu proč se zase kvůli tomu má vláda a ministerstvo dohadovat s lékaři s kterými se již jednou vcelku úspěšně dohodla a po kterých se nyní od odborářských bossů chce a žádá aby byly solidární s jejich Superšéfem. Vždyť mu nikdo nebrání v jeho odchodu do zahraničí a v možnosti skvělých výdělků na zahraničních klinikách. Tak ať si klidně jde, tady jak je vidět zřejmě alespoň v nemocnici chybět nebude, a může tak být i zářným příkladem jak se dělá kariéra jinde pro ostatní doposud váhající. Nebo že by ta záře náhle tváří v tvář realitě hodně rychle vybledla?

2 komentáře:

  1. Jo, taky jsem si všimla a též jsem se divila.  Panu řediteli nemocnice přeji, aby vytrval a za toto rozhodnutí před ním hluboce smekám!!!! Rebelující pan doktor by měl odejít středem a ne se doprošovat a znovu kalit vodu.

    OdpovědětVymazat
  2. Já televizi neviděla celý víkend, ale tahle zpráva by mi dozajista zvedla náladu. Tady se naplňuje přísloví: "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá", nebo "Kdo s čím zachází, s tím taky schází". Dobrý doktor léčí a věnuje se pacientům a ten špatný (který na to medicínsky nemá) se věnuje politice, odborům a vydírání. Dobře mu tak. Já v podstatě na tohle téma napsala článek Přísahám a slibuji.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....