26 února 2022

Nějak mne přešla chuť ....

 


....na všechno. Na focení, na psaní, na procházení ...
a to díky tomu kágébáckému trpaslíkovi který si myslí že mu patří svět a může si dovolit všechno. A zatím mu to prochází. A strašně mě vytáčí reakce lidí na sítích, které se ho ještě zastávají. A jsou to lidé tak staří že si musí moc dobře pamatovat rok 68 tak ale bohužel i mladší, kterým to nic neříká. Bohužel síla dezinformačních webů, trollích farem a falešných profilů se projevuje v plné hrůznosti své existence. Ti kdo si jako děti zažili noc z 20. na 21. srpna si jí asi budou pamatovat napořád. Hluk neustále nalétávajících letadel (bydleli jsme v letové dráze na Ruzyň) a ohavné skřípání pásů tanků na asfaltu a dláždění ulic. Ti starší pak by si měli vzpomenout na tu bezmoc tváří v tvář namířeným hlavním tanků a kalašnikovů, kdy ke zmáčknutí spouště stačilo opravdu jen maličko. A to si ještě můžeme gratulovat, že nedošlo jako nyní na Ukrajině, na rakety a děla. O to je to horší a chválit za to šílence, kterému evidentně jeblo, je prostě neomluvitelné. Musím říct, že vážně "hezčí" dárek k narozeninám jsem si nemohla přát. Nevím jestli jen mě, či i vám, ale ten letošní rok mi po dvou měsících jeho existence připadá ještě víc na vyližprd, než ty předchozí. Jednou jen jsem sledovala zprávy (ve čtvrtek v den vpádu na Ukrajinu) ale ta šílená bezmoc, vztek a hrůza byly tak velké že jsem si je zakázala sledovat. Vlastně i tenhle článek je, snad, prvním i posledním který nynější situaci komentuje. Příští měsíce jí budou i bez toho, nemilosrdně připomínat ....


A tak trochu jemné krásy určitě přijde vhod ....
Po malé, asi dvouleté přestávce mi opět vykvetla celogyne. Ale budu jí muset rozebrat a přesadit



Když jsem byla před třemi lety v Německu na výstavě kamélií, chytila jsem se drápkem. A začala uvažovat o tom, že bych si nějakou pořídila. Až letos ale k tomu došlo, vlastně náhodou. Volal mi muž, že mají v Lidlu nějaké kytky které podle obrázku vypadají moc pěkně a stojí dvě stovky. A jestli mi má koupit když mají ve třech barvách. Ptala jsem se co to je a on že prý kamélie. A tak místo jedné kterou jsem si někdy chtěla pořídit,  mám doma čtyři zástupkyně téhle květiny. Růžovou, bílou, červenou a (snad) žíhanou bíločerveně. Všechny jsou plnokvěté, plné poupat (bála jsem se jestli neopadají po přesunu, jsou na to stejně náchylné jako vánoční kaktus) a jako první rozkvetla růžová ....


.... a rozkvétá i ta dle obrázku žíhaná. No nevím....


O týden později zas pro změnu jsem nechala další peníze v Lidlu já za pět balení barevných směsí begónií, dvě balení trvalek na zahradu, znovu za cibule Neriné a jednu cibulku hvězdníku. A za kvetoucí snědek ....


Snědek "African Breeze"




Ze stejného pramene je i miska s pěti cibulkami hyacintu, které byla ve slevě


Celou narozeninovou kytici jsem nefotila, ale soustředila jsem se na její jednotlivé části















30 komentářů:

  1. Vendy,jsem na tom úplně stejně a snad ještě hůř,zklamaná,smutná a plná vzteku z bezmocnosti. Rok 1968 si pamatuji,hrůza přetrvává a nikdy nezapomenu na hlaveň tanku,která se otáčela směr naše okno až se zastavila mířic na mě a bratra stojící za sklem. Rychle jsme utíkali na zahradu a schovali se pod stromem do trávy, v dálce bylo vidět na silnici odkud se ozýval hluk projíždějících tanků. Naštěstí se domů vrátili rodiče,my byli hrůzou bez sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás málem začali vojáci střílet do oken ze samopalů, protože jako na potvoru jsme zrovna dělali parkety, a zvuk brusky jim připadal nebezpečný...

      Vymazat
  2. Lépe bych to neřekla, přesně to samé jsem si taky říkala, že každý další rok je snad ještě horší než ten předchozí.
    Fotky jsou ale překrásné a na zahradu už se taky těším.
    Dodatečně přeji všechno nejlepší k narozeninám, hlavně zdraví. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za přání. Na zahradu se těším každý rok po zimě. Ovšem za pár týdnů už to nadšení opadne a je z toho zas ta nepříjemná povinnost ;-). Tak poslední dva roky tedy byly něco, ale tenhle bude asi pěkně výživnej!

      Vymazat
  3. Vendy, také mi přijde ta doba šílenější a šílenější. To co se stalo je neuvěřitelné, ale bohužel skutečné. Válku nechce nikdo, je mi z toho úzko.
    Kytice je nádherná, ač nafocená na jednotlivé kytičky.
    Dodatečně vše nej k narozeninám a klidné dny přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za přání! Jen doufám že zůstane zatím, i když je to hrozný, u konvenčních zbraní. Že toho zmetka nenapadne použít jaderné....

      Vymazat
  4. Snedek tske každoročně kupuji, bílé narcisy se mi libi vic nez ty žluté..Kamelie v mych podminkach nejdou..V těch postojích nekterych lidi se odráží necoco by se dalo nazvat nazvat symbolem Rudeho prava... Lidé jsou pravem i nepravem nastvani, že "klasicka" media mnohdy mlži, lžou a manipuluji...a tak si zacnou myslet, že pravy opak je pravda nebo -paradoxne-hledat pravdu v mediich jeste daleko pochybnejsich...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No na ty kamélie jsem zvědavá. Já sice mám možnost mít je jak přes léto venku, tak i chladnější a světlé místo na zimu. Snědek mám poprvé, protože jsem ho viděla prodávat jen řezaný do kytic. Média dělají jak dobrou službu, tak páchají hodně zla. A lidé nevědí co vlastně je pravda....

      Vymazat
  5. Fotografie květin jsou překrásné.Ty barvy lahodí mému oku.
    Také jsem rozhozená z toho,co se děje,jsem nemocná a tak ležím a sleduji telku.Je mi hrozně líto těch lidí,ale obdivuji jejich statečnost a dojímá mě i velká solidarita.Jeden psychopat posedlý mocí převrátí život tolika lidí.S námi v domě žijou Ukrajinci a ještě než to vypuklo jeli pro část rodiny na Ukrajinu.Nakonec jich přijelo pět.Dvě malé děti,jejich rodiče tam zůstali.Pán bude bojovat a paní je zdravotnice.Celý barák jim okamžitě nabízel pomoc.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta kytička je krásně sladěná do barev, to určitě. Já na telku raději koukám až na hlavní pořad. Zprávy vlastně nesleduji už od začátku covidu. Jen občas kouknu, ale stojí to za to a já zas na ně nekoukám. Je fajn, že se lidé teď semkli k pomoci, ale jak začne být situace lepší, a začne se ukazovat co nás to bude stát, že začnou přicházet o své pohodlíčko začnou zas dávat uprchlíkům vinu a budou se chovat opět jako hovada. Lidem chybí pokora. Jak politikům tak i nám obyčejným.

      Vymazat
  6. 2 roky covidu a ten válka, kdybych byl věřící, ptal bych se, zač nás Pánbůh trestá.

    Kamélie, vůbec mě nenapadlo, že ani nevím, jak vypadají, i když jsem četl Dámu s kaméliemi a pamatuji si pěvecké duo Kamélie. Nádhera a ty další květy také.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná kdyby byl člověk věřící, snášel by všechno asi jinak, bral by to jaký Boží trest a tím pádem tomu čelil i jinak. Kamélie jsou mnohotvaré, mohou mít květ v průměru třicet ale i jen tři centimetry. Barevných kombinací nespočet. Mohou být jednoduché, poloplné i plnokvěté. Květy mohou mít špičaté nebo kulaté okvětní lístky. Já mám asi všechny plnokvěté s oběma druhy okvětních lístků. To se uvidí všechno až (nebo jestli) mi úplně rozkvetou. Mezi nejznámější kamélie patří camelia sinensis. Pod tímhle názvem se schovává čajovník.

      Vymazat
  7. Vendy, moje neteř si své 25. narozeniny taky bude do smrti pamatovat (měla je ve čtvrtek) - navzdory všemu ti přeji všechno nej!
    Děkuji za úchvatné fotky a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, no taky to nebude mít hezkou vzpomínku....

      Vymazat
  8. Vendy, přeji ti k narozeninám hlavně hodně zdraví. Květiny jsou nádherné všechny. Hezky jsi je nafotila.
    K další části příspěvku i ke komentářům můžu jen napsat tolik: Bojím se... bojím se o rodinu, o děti o vnoučata, bojím se, co bude dál. Přeji si, aby to brzy skončilo. Víc než dříve vzpomínám na rodiče, kteří zažili obě světové války a i oni byli uprchlíky, vyhnáni z pohraničí, kdy přišli o všechno... nechci, aby to zažívali další lidé, nechci aby museli utíkat před válkou...bojím se...
    Co bude dál..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není asi před námi hezký čas, i když nás snad nebude až tak zasahovat, aspoň co se týče války. Spíš ekonomické následky budou hodně velké a těžké ....
      Děkuji moc za přání!

      Vymazat
  9. Milá Vendy, nejdřív Ti přeju všechno nejlepší k narozeninám, hodně zdraví. Kytičky a fotky moc hezké, u Tebe se vždycky potěším. Souhlas, poslední roky na h...o, čím dál víc. Někdy mi připadá, že se mi to všechno zdá, že to nemůže být pravda, že to je nějakej hodně blbej film. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já už mám ty roky na h...o posledních dvanáct let. Ovšem tyhle poslední dva a začátek toho třetího jsou naprosto už šílený.
      Děkuji moc za přání.

      Vymazat
  10. Já si sice osmašedesátý sám nepamatuji, i když ve Staňkově si dokonce náš dům kvůli dědečkovi a jeho muklovské historii zasloužil jako sídlo potenciálního nepřítele vlastní dedikovaný tank :-). Ale jinak je to moje oblíbené celoživotní téma a měl jsem možnost ho probrat z mnoha stran a celkem do hloubky. I proto teď nacházím řadu paralel v cílech i postupu. Kéž by ti šmejdi, kteří mají tuhle akci na triku skončili před tribunálem, kde se budou zpovídat z válečných zločinů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě bylo šest let a po prázdninách mne čekala první třída, takže už si z toho člověk něco málo zapamatoval, ale opravdu asi nejvíc tu noc. Ven jsem nesměla, a než jsme šli do školy už byla situace zas jiná, trochu už se to uklidnilo, z ulic se stáhlo vojsko do kasáren. Já se obávám, že pokud přímo nedojde k fyzické likvidaci toho zmrda, nikdo za nic nezaplatí....

      Vymazat
  11. Vendy, jsem na tom stejně. Vše se mi zdá teď v kontextu strašných událostí nedůležité a nepodstatné.

    OdpovědětVymazat
  12. Jsem na tom úplně stejně. Na sítě raději moc nechodím. Mám strach. Napsala jsem také článek, jesté před vpádem na Ukrajinu, ale po té jsem ho smazala. Spíše jsem vyčítala naší vládě, že je povrchní, že jen řeční a hada provokuje bosou nohou. Bojím se, odsuzuju ruskou invazi, ale stejně si myslím, že na nejhorší scénář nejsme vůbec připraveni, jak vláda tvrdí. Srpen 68 si dobře pamatuju a nyní na Ukrajině je to horší. K narozeninám ti přeji všechno nejlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím jak se má nebo nemá vláda zachovat, nevěděla by to ani ta předchozí, a to že Ovar změnil názor je věc která se jinak udělat nedala, pokud by nechtěl aby ho lidi vynesli z Hradu v zubech. Oproti roku 68 je svět už úplně jinde, je mnohem víc provázaný a tím pádem i mnohem nebezpečnější, ale z druhé strany možná díky NATO se můžeme cítit bezpečněji. Ovšem pokud to není klamný pocit.
      Za přání moc děkuji.

      Vymazat
  13. Tak nejprve všechno nejlepší k narozeninám.
    Krásné fotky. Květiny jsou prostě fotogenické.
    No a k té současné době ! Opakovala bych to, co je v příspěvcích nade mnou. Rozpínavý boj o moc je vždycky velké zlo.
    Klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Havel řekl, že problém Ruska je ten, že samo dobře neví kde začíná a kde končí. A proto pro jistotu chce raději shrábnout všechno co je v jeho okolí...
      Za přání moc děkuji!

      Vymazat
  14. Vendy, dodatečně vše nej k narozeninám, hlavně zdraví. Kytičky jsou krásné všechny a přeji ti, aby se ti dobře rozrostly i ty koupené cibule a semena.
    K Ukrajině jsem na svém blogu napsala, co jsem chtěla a už víc nebudu, televizi nezapínáme od prázdnin a mám částečný klid. Po tom, co jsem viděla, jaké mají u nás lidé názory na covid a jiné události, nestačím zírat, co vše je tu možné.V srpnu 68 mi bylo 20 let a dobře si pamatuji, jak o půlnoci projížděly tanky Rumburkem, letadel a vrtulníků plná obloha, a v Praze nikdo nevěřil, když jsme tam volali!Jen se zeptali, co chlastáme!!! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  15. Fotky kytiček jsou moc krásné! Upřímně, také nemám moc náladu k psaní, je to strašné, co se děje, nenapadlo by mě, že i v tomto století se ještě dočkáme války... Nejvíce je mi líto těch nevinných dětí, nikdo přeci nemůže za to, v jaké zemi se narodil :(

    OdpovědětVymazat
  16. V souvislosti s tím, co se teď děje, mě taky přešla chuť něco psát a zveřejňovat. Vůbec na to nemám pomyšlení.
    Kromě hrůz, které se dějí na Ukrajině mě ale strašně moc zaráží, kolik lidí v mém okolí je naprosto zmagořených proruskou propagandou. Až mě to děsí

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....