07 listopadu 2020

Dovolte abych vám ....

 


.... představila, sice ne v kvalitních fotkách, neboť něco

takového jsem nečekala, tudíž jsem neměla delší sklo, nového, resp. nové, neboť se jedná o párek, obyvatele naší přehrady. Včera totiž zas po delší době svítilo krásně sluníčko, doma mi nic tak moc nehořelo aby to nemohlo počkat na později a tak jsem vzala foťák a šla se po dlouhé době projít i po zdejším okolí. Původně jsem měla naplánované jít úplně jiným směrem, jenže díky posledním deštivým týdnům je všude neskutečné bahno a jít se tak dá jen po těch zpevněných cestách které se tu a tam vyskytují, takže po poli nebo lesem by to byla sebevražda. Nakonec tedy jsem to vzala klasicky k přehradě. Tam mne zaujal zvláštní pohyb pod hladinou, na rybu to bylo moc velké, navíc se to ve vodě občas zavrtěl, občas udělalo kotrmelec. Myslela jsem si nutrie, ty se teď dost rozmnožily po celé republice, jenže ta se nevydává pod vodou tak daleko. Bobr? to už by někde na potoce byla přehrada. Ondatra? Možná, jenže pak se to vynořilo a já koukám jak blázen, ono to má v hubě rybu! A bylo jasno.... a ještě víc když to doplavalo k břehu, vyskočilo a začalo to všelijak pískat a poštěkávat a se stejným zvukovým doprovodem se k tomu přidal i druhý jedinec.... no, takže už je jasné, kdo se nám tu usadil. No přece

Vydrýsek!!!!




Takhle si dělal ve vodě kotrmelce


Jak jsem říkala, fotky nejsou moc kvalitní, držel se u vzdálenějšího břehu, když mne viděl okamžitě zmizel pod vodou a vyplaval až u břehu a začal přítomnost cizince probírat asi s paní Vydrýskovou. Stála jsem v klidu a pozorovala co bude dál. Když zřejmě usoudil, že nebezpečí z mé strany nehrozí, zase hupsnul zpátky do vody a rejdil v ní a honil potravu. Pomalu se ke mě přibližoval, ale jak jsem se trochu hnula, šup! a zmizel zas pod vodou. Proto se mi podařily aspoň tyhle fotky, které jsou ještě výřezem. No pro příště vím, že dlouhé sklo bude nějaký čas ve větší permanenci, abych mohla to vydří dovádění lépe zdokumentovat ... jen doufám, že se nenajde nějaký akční ozbrojený brigádník a vydřičky nezastřelí ....

22 komentářů:

  1. Kvalita nekvalita, s tou rybou je naprosto exkluzivní.
    Včera bylo krásně, balzám na psychiku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla na procházce ve čtvrtek, včera jsme byli s dcerou a Bobulí za koníčkama a strejdou. Dneska je vůbec nádherně, ale musím vzít sekačku a posekat před zimou naposledy zahradu. A vykotlat nějakou hlínu z kompostéru aby se zasypal na zimu kompost. Takže jestli to vydrží i zítra, tak zas chci vytáhnout muže na výlet....

      Vymazat
  2. Krásný zvířátko, musel to být nádherný pohled na to jeho dovádění. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný je, a doufám že tu chvíli vydrží, a ne že ho nechají hned rybáři odstřelit. I když tedy v té zabahněné přehradě už ani není tolik vody aby tam ty ryby mohly žít. Ona je sice plná až po okraj, ale jen díky tomu že tam je metr vody a dva metry bahna....

      Vymazat
  3. I když nejsou fotky kvalitní, tak vydrýsek je naprosto úžasný a roztomilý, moc se mi líbí ty záběry s tou rybou ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pěknej fofr ton vyfotit. Chvilku si plove a najednou šup, a je pod vodou a pryč.

      Vymazat
  4. Vendy, vůbec nevadí, že fotky nejsou tak kvalitní. Vždyť zachytit vydru v pohybu asi není jednoduché. Fotka s rybou je super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blbý je, že jsem neměla to delší sklo, a to jsem si přitom říkala, že si ho vezmu.... to by byly mnohem lepší. Tak teď už vím, že až tam znovu půjdu, musím si ho vzít....

      Vymazat
  5. Vendy, to jsou krásné fotoúlovky. 👍👍 Pokud vím, tak vydra patří k chráněným živočichům, tak doufejme, že se neobjeví nějaký akční blb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, ale vzhledem k tomu, že tady není moc predátorů kteří by udržovali stavy, začínají být tam kde jsou chovné rybníky dost velkým problémem, stejně jako kormoráni. Takže rybáři chtějí povolit jejich odstřely.

      Vymazat
  6. Tak to je docela senzace...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, co jsem psala níže, tedy to, že není u nás v přírodě predátor který by je usměrňoval, jsou na některých lokalitách přemnožené a tím pádem migrují zas jinam. Dnes už se začínají ve své žravosti a škodlivosti rovnat kormoránům, a ač jsou chráněné, rybáři žádají jejich odstřel. Já měla vydry spojené většinou jen se Šumavou a jižními Čechami. Možná i s jinými horskými potoky a říčkami, ale že se dožiju toho, že je budu mít za humny, to jsem tedy nečekala. A jsem zvědavá jestli se třeba nenastěhují po regulaci na řeku. I když to co z ní bude, určitě nebude pro jejich život.

      Vymazat
  7. Úžasný dokument, na takové záběry se "lovci beze zbraní" hodně načekají.
    Pokud si vzpomínám, vydra je nenasytný dravec a za den toho zkonzumuje objem potravy srvonatelný se člověkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, ti ale na to mají ty správné objektivy a vybavení ;-D. Byla to asi opravdu náhoda, to se uvidí až tam půjdu příště. Teď by se mi hodil ten prodaný teleobjektiv. Ano, vydra dokáže vyžrat do roka celý menší rybník. Proto se obávám o to, jak dopadnou. Pokud vyžerou tady ryby, půjdou dál, ale spíš se bojím aby je někdo neotrávil nebo nezastřelil. Bohužel v naší přírodě není krom člověka predátor, který by je držel v přijatelných mezích během životního a přírodního koloběhu.

      Vymazat
  8. Kvalita, nekvalita, je to úžasně pohodově zachycený okamžik! Děkuji za něj a přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem zastáncem nekvalitních fotografií na svém blogu, proto dávám takové jen opravdu výjímečně, když něco dokumentují, co už se třeba lépe nepodaří. Ale doufám, že s řádným vybavením se podaří lepší. Než jim někdo ublíží....

      Vymazat
  9. Vendy, jsou krásné ty fotky, kvalita nekvalita. Krásný okamžik. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co, já jsem na fotky které dávám na blog šílenej perfekcionalista, takže jen to nejlepší! Tak se tam budu chodit dívat už s patřičným objektivem po ruce...

      Vymazat
  10. Tak tomu říkám úlovek ! To se každému nepoštěstí :-).
    Klidnou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já neměla ani tušení že tu jsou. Tedy vím, že říkali že je viděli tuhle a támhle, jenže to je síť typu Jedna paní povídala, která je velmi nedůvěryhodná. Navíc když jsme tam šly ve čtvrtek s dcerou nic nenapovídalo tomu, že by tam byl nový obyvatel....tak tam teď budu muset chodit častěji a s patřičným vybavením...

      Vymazat
  11. Tak to je dvojnásobný úlovek.
    Vydru bych asi od nutrie nerozeznala.U nás jsou rybníky plné nutrií,ale ty asi ryby neloví,jejich strava je rostlinná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nutrie má ohromné oranžové přední hlodací zuby, neb mezi hlodavce patří. A celkově je robustnější. Ondatra je sice menší a štíhlejší, ale býložravá, bobr by zanechal nezaměnitelné stopy svou dřevařskou činností, takže jediné co zbylo při úvahách co to je byla ta vydra, a pak se to taky potvrdilo.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....