27 března 2016

Jezdecký salonek ....



Tuším, že tady se asi opravdu nedalo zmýlit
v zaměření pokoje. Velké obrazy na stěnách nenechají
nikoho na pochybách že jsme v jezdeckém pokoji. Dokonce i s ukázkou
jezdeckého oděvu. A taky zde asi bylo to největší aranžmá z celé výstavy.
Možná proto, že to byl i poslední pokoj z tohoto prohlídkového okruhu
a závěr výstavy. Doufám, že jsem vás nezahltila moc zážitky kulturními
i vjemy barevnými a děkuji že jste prohlídku absolvovali se mnou
bez odmlouvání......




Všimli jste si někdy, jak se změnila vizáž zvířat a jejich
ztvárnění během staletí? Nevím jestli to tak bylo viděním
malířů, nebo vážně třeba ty koně vypadali tak, s odpuštěním, blbě?
Nejmarkantnější jsou asi ty rozdíly když se dívá člověk na staré obrazy
kde jsou psi. V některých by člověk ani nepoznal o jaké plemeno se jedná.
Tam bych i pochopila to, že se standardy během staletí měnily, přikřižování
jiných plemen k dosažení určitých požadovaných vlastností je normální. Ale
jak správně podotkla dcera, ty koně jsou nějaký mrzáci, ne?



To u kytek si myslím je jedno. Když se člověk podívá na starý obraz, nebo na realitu,
svojí krásu si uchovaly v běhu času stejnou














12 komentářů:

  1. Na koně mě jednou s námahou vysadili a ten kůň se otočil a šel zpět do stáje ke žlabu. Asi se musel posilnit.

    OdpovědětVymazat
  2. Neodmlouvám, naopak jsem ráda, že jsem se takhle mohla do Litomyšle podívat. Jsem milovníkem památek a navíc mám ráda kytky, takže radost je dvojnásobná. Vlastně trojnásobná, mám ráda i koně.

    OdpovědětVymazat
  3. Je fakt, že koně na obrazech mají divné proporce, Vendy, ale řekla bych, že na tom mají zásluhu (nebo vinu?) hlavně malíři.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Takže se dá říct že měl malíř oči šejdrem

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: To já sice taky, ale tady bych si nevybrala ani jednoho

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Já už jsem párkrát jela, i jako malá jsem rejdila okolo koní a milovala zpáteční cesty do stáje z pole na hřbetu. A ta láska mi zůstala do teď. Jen s tím svezením je to horší.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Tak nějak, umělci zkrátka vnímají jinak.   

    OdpovědětVymazat
  8. Taky si myslím, že je to podáním malířů, možná koně malovali jen po paměti a tohle jim vyšlo.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Tak to měli buď krátkou paměť nebo bujnou fantazii

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jsem absolvoval celou prohlídku bez odmlouvání a zatím i bez komentářů,ale teď mi to nedá a něco napíšu   

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Ono to není jen u koní, ale i psů. Když jsem přidávala na blog staré fotky prapůvodních dandíků tak jsem se taky divila jak vypadali úplně jinak. Jsem ráda že se ti ta prohlídka líbila

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: U psů bych to bral, že prošly proměnou,ale u koní? To si nějak nedovedu představit

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....