29 června 2023

Minule jsme sledovali krásy země ....

.... ze vzduchu, dnes se zase vydáme na pevnou
zem sledovat je tak jak to známe nejvíc. Tedy o pevné zemi se dá mluvit jen obrazně, protože se pohybovala rychlostí zájezdového autobusu. Dáme teď chvíli vale květům a protože prázdniny už buší na dveře, a ty jsou samozřejmě věnované mimo jiné i výletům, podíváme se trochu po republice. Jmenovitě do Moravskoslezského, Středočeského a  Olomouckého kraje. Nejdříve navštívíme taková ikonická místa jakými jsou rožnovský skanzen, Pustevny a Radhošt, opět a zas Prahu, pak z rovin zpátky do hor a to do Jeseníku, a květnové a červnové výletování skončíme procházkou po Olomouci, kam jsem se opět po dvou letech vrátila. Jak vidíte, čeká nás chození, chození a zase chození. A než dojedeme na první zastávku kterou byl skanzen v Rožnově, podíváme se, jak je mým zvykem, na krajinu kterou jsem fotila z autobusu. proto doufám omluvíte na některých fotkách nehezké odlesky nebo tu a tam nějakou tu tečku, kterou nezpůsobil prolétající pták ale nečistota na skle. I když jsem se jim snažila vyhýbat jak při focení tak i zpracování fotek jak čert kříži, vždycky se tam nějaká chybka vloudila ....

Na tento zájezd jsem jela poprvé s místními důchodci. No tak už k nim taky patřím takže to jsem brala jako jednu z mála výhod. Navíc se jelo do míst která znám jen z vašich blogů nebo televizních dokumentů a těšila jsem se tak na to že je uvidím na vlastní oči. Program byl vskutku velkolepý. Skanzen v Rožnově, Pustevny, muzeum aut v Kopřivnici, Helfštýn a Štramberk. Navíc obě poslední místa s velkým stoupáním. Tak možná k Helfštýnu by se dalo vyjet autobusem, nevím, ale na Štramberskou rúru těžko. Když jsem to tak spočetla, došlo mi, že při odjezdu v šest ráno a návratu v šest večer, zbude nám čistého času na každé z míst tak hoďka a něco. A to vzhledem k tomu jakou rychlostí se valná část účastníků pohybovala se prostě nemůže podařit. A taky že ne. Jenže ne z důvodů nedostatku času, ale počasí. Holt jsem se těšila tak moc, že předchozí slunečné a teplé dny které šly krásně v řadě za sebou zrovna na ten náš musela přijít studená fronta s lijáky. Byť ráno tomu ještě nenasvědčovalo. Svítilo sluníčko a na polích a loukách podél silnice se válela krásná ranní mlha .....

Různé rozměry fotek jsem volila vzhledem k buď nezajímavé obloze, odleskům nebo nečistotám na skle. Něco je focené foťákem a něco mobilem, protože se ukázalo, že na takové focení je mnohem rychlejší a kupodivu i kvalitnější. Jak bylo na dvou fotkách vidět nějaké kapky spadly už ráno, ale pak se počasí uklidnilo a dopřálo nám v klidu si prohlédnout za sluníčka skanzen i projít se po Pustevnách. Jenže když jsme sjeli zas dolů do Prostřední Bečvy na oběd už těch kapek bylo víc a v okamžiku kdy se otevřely dveře autobusu solidně se rozpršelo až rozlilo, v Kopřivnici kde se naplno ukázalo jak naše průvodkyně tápou, jsme honem přeběhli mezi kapkama do muzea a pak už jsem jen clonou deště smutně koukala na siluetu Helfštýna který jsme míjeli a na který jsem se tak moc těšila ......

1. Program byl bohatý a pokud jeli hlavně senioři, tak bych, být pořadatelkou, váhala, zda to zvládnou. Přeci jen Helfštýn je pořádný hrad. Tak tam budeš muset jindy, ale znám ten pocit, když něco nevyjde podle mých představ. Jiřina z N.

1. Tak pár lidí by to tam asi zvládlo, ale spíš šlo o to, že na všechno by bylo strašně málo času. A člověk by byl ulítanej jak hadr na holi. Ale ono to bylo jak jsem se později dozvěděla sešité horkou jehlou na příkaz starosty, nic pořádně nikdo nevěděl, ty učitelky to tak nějak dávaly horko těžko. prostě starosta řekl tam a tam se pojede a basta. Doufejme že příští rok se to víc vypiluje a nebude se koukat na kvantitu ale kvalitu.

2. To jste měli opravdu na návštěvu hodně míst a s ohledem na to, že hrady byly budovány vždy na kopcích a jsou výstupy docela náročné, tak jste toho stihli fakt hodně. Škoda, že vás pozlobilo počasí. Měj se pěkně.

1. Já se známou jsme to dávaly v pohodě, ona tedy ještě líp jak já, za den dokáže nachodit tady po lesích dost kilometrů. Ale je pravda, že zbytek se jen v Rožnově táhnul od autobusu k pokladnám což je tak dvěstě metrů dobrých patnáct minut. Čekaly jsme tam na ně a říkaly si kde jsou. Takže jsme si vyfasovaly vstupenky a šly si pěkně po svém a zvládly jsme to v pohodě. A ještě čekaly než dorazí zbytek.

3. Souhlasím, že to byl hodně ambiciózní program. My byli ve Štramberku a v muzeu v Kopřivnici a vlastně nám to vyšlo na celý den (a to jsme vyjížděli z Ostravice, kde jsme byli ubytovaní). Ale zas jsme ve Štramberku stihli ještě Muzeum Z. Buriana. Skanzen, Pustevny i Helfštýn mám na seznamu míst, kam bych se chtěla podívat. Tak se zatím bude aspoň těšit na tvé články a fotky

1. Vzhledem k tomu, že se opět zúčastnila notoricky se na všech zájezdech ztrácející účastnice, i na Pustevnách jsme na ní zas čekali asi čtvrt hodiny přes daný čas odjezdu asi bylo lepší že se skončilo kvůli počasí v Kopřivnici. Ta by se ještě byla schopná ztratit na cestě mezi Helfštýnem a busem....

4. Anonymní29/6/23 20:04

Vija
    Moc hezké fotografie. Hezké dny přeji. J

5. Krásné krajinky,mlhy jsou velmi působivé.Na místech o kterých zde píšeš jsme byli při naší dovolené
    v Jeseníkách před lety.Je tam všude krásně.
    Měj hezký víkend

1. Nechci být za věčného pesimistu nebo nespokojence, ale já byla v mnoha směrech dost zklamaná, to pak rozvedu víc.

6. Fotky jsou nádherné, program taky. jen mám pochybnosti, zda by se i za dobrého počasí dal zvládnout na pohodu...
    Vendy, měj příjemný den. Helena

1. Podle mě ne. Kdyby se vynechala ta Kopřivnice tak možná ještě ten Helfštýn. Nebo by se nesmělo trvat na tom návratu v šest večer ale prostě na pozdnějším. Ta Kopřivnice sice byla paráda protože jsme skončili v úplně jiné expozici než jsme měli ale byla to taková úlitba účastnícím se pánům. Jinak podle mě zbytečná. Nakonec počasí rozhodlo a bylo. I bez těch dalších míst jsme to do těch šesti stihli jen tak tak.

7. Anonymní30/6/23 09:32

Lezarts

Hezké záběry, potěšilo oko pecivála😁

1. Tak to jsem ráda. Jinak si připrav dobré boty, svačinu a bude se chodit! ;-)

8. Když tomu větru či dešti neporučíš :-). Ale určitě fotky z daných míst budou Ok. Už teď se na ně těším.
    Klidný víkend!
    Hanka

1. To je fakt, akorát já na to mám děsnou smůlu. Viz ten šestkrát zrušený balon kvůli počasí. ;-)

9. Z vlastní zkušenosti se seniory beru vše, co se týká cestování, s rezervou. Díky jejich tempu jsem se ale neskutečně zklidnila a zvolnila, naučila jsem se být víc trpělivější :D. I když osobně mi přijde, že ten program byl přepálený.

1. Já když jsem to četla tak mi to taky přišlo právě na to že to je se seniory úplně nemožný. Zvlášť když to mělo být na dvanáct hodin s cestou tam i zpět, přejezdy a návštěvami. To by tak akorát vyšlo na to pod Helfštýnem zastavit podívat se zezdola, max dojít k bráně a zas hurá zpět a se Štramberkem to samé. No na příští rok padl návrh na Červenou Lhotu. Tak doufám že se k tomu přidá max ještě jedno místo aby byl opravdu čas si všechno v klidu projít a prohlédnout i se najíst. Takhle i ten oběd jsme měli šup, šup a jede se dál. Připadala jsem si jak v tom filmu Jestliže je úterý, musíme být v Belgii. Jak za jeden den museli zvládnout jeden stát a zas hurá na další....holt si asi pan starosta honil triko a nemyslel....

10. S počasím to byl pech, ale vysloveně slunečné také není ideální, protože dobré záběry mohou být proti slunci, a to je pak už lepší, když je slunce za mraky.
    Skupinové zájezdy mají nevýhodu v tom, že vždy někdo na sraz přijde pozdě a program se tím naruší. Zažili jsme kdysi při výletu do Německa, kde jedna účastnice měla berle, ale byla chtivá všechno vidět, pořád zdržovala a při návratu nám pak kvůli ní ujel noční autobus či vlak do Brna a v Praze jsme museli trčet až do rána.

1. Tak mě by bývalo stačilo kdyby nepršelo, protože to by se pak ta Kopřivnice vynechala a jel se Helfštýn nebo Štramberk. Ona stačí jedna notorická bludička která snad zabloudí i cestou od svého domu k autobusu.... a máš zpoždění jedna dvě.

2. Je vidět, že bludní nejsou zdaleka jen Holanďani.

3. Myslím že ta dotyčná by mohla Bludné Holanďany směle školit jak být ještě lépe bludnými....

11. Tak jestli to byl zájezd na jeden den a to ještě s odjezdem a návratem v 6 hodin, tak to teda docela zabíračka. Helfštýn je na několik hodin a Skanzen v R.p.R. také. Počasí nakonec bylo hodně nevlídné, tak jste to asi brali hopem.

1. No teď jsem se dozvěděla zpětně že Rožnov a Pustevny byly dané a zbytek prý podle počasí. Pokud by bylo slušně tak buď Helfštýn nebo Štramberk a kdyby pršelo tak Kopřivnice. Na skanzen byly dvě a čtvrt hodiny. Na pustevny hodina a půl. Rožnov a Pustevny jsme stihli ještě za sluníčka, ale jak jsme sjeli dolů do Prostřední Bečvy tak začalo pršet a přestalo až kousek před Rybníkem.

12. Anonymní7/7/23 19:50

U sutobusua vlaku sr mi poveflo jenalo fotek,i kdyz ted jsem poridil.par docela peknych v rychliku do Zurichu...

1. Taky jsem zkoušela fotit z vlaku, pár fotek bylo opravdu koukatelných. Ale zjistila jsem že je lepší z dopravních prostředků fotit mobilem než foťákem. Já to mám tady v těch fotkách půl napůl

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....