04 listopadu 2021

Takhle je mám ráda ....

 

.... když je začne podzim zbarvovat
do zlata, oranžova a bronzova. Brdy a jejich táhlé hřebeny se smíšenými bučinami a habřinami. Silničkami lemovanými zlatými stromy či lesními cestami. Oblými kopci zhlížejícími se ve vodní hladině .... toho jsem si teď užívala naplno při říjnovém svátečním víkendu. Podobně krásné jsou na jaře, když se odívají do mnoha odstínů šťavnaté zeleně ....





Na tenhle záběr chmele se asi budete pamatovat z jiného nedávného článku, to byl ještě zelený













18 komentářů:

  1. Jo krásné...Nedavnobjsem byl v Klinci na Podbrdsku a už se to tam take pekne vybarvilo...škoda že ta podzimni krass jevtak pomíjivá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, Klínec je před Mníškem. Krásně je když se jede ještě o kousek dál do Černolic.

      Vymazat
  2. Moc hezké podzimní fotografie z míst, kam jsme každý rok jezdili k tetě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do Stříbrné Lhoty tuším jsi psala, že?

      Vymazat
  3. Krásné fotky. Brdy neznám a jsem ráda, že jsem poznala další krásná místa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejhezčí jejich část je stejně stále nepřístupná, valnou většinu rozlohy totiž tvoří vojenský újezd. I když už je část zpřístupněná, stále je to zlomek. A vlastně tahle část kam jezdím je teprve začátek. Brdy se táhnou od Prahy až k Rokycanům. Na jejich konci měl stát právě ten americký radar.

      Vymazat
  4. Ano, tohle taky miluji!
    Vendy, měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel už je konec, skoro všechno už je dole, až na tu a tam nějaký lístek.

      Vymazat
  5. Letos se barvy na stromech drží docela dlouho a užíváme si té záplavy dosytosti. Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady po posledních dvou dnech kdy foukalo, je už skoro holo. Jen tu a tam na javoru list. Ovšem na lískách to drží jak přibitý. Vždycky když potřebuju shrabat listí tak ty mrchy ho ne a ne pustit.

      Vymazat
  6. Jj, listnaté lesy jsou na podzim úžasné 🍂🍁 chodila bych tam furt 😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám štěstí, že tady u nás i na chatě jsou partie čistě bukovohabrové anebo smíšené, takže podzim se tu vždycky v barvách vyřádí. Jen na chatě díky tomu, že jsme na jednom hřebeni když vyjdu na volnou plochu z lesa, vidím na ty další. A když to chytnu v plný barvě, což je díky počasí dost proměnlivé, tak to je pak opravdu krása....letos jsem chytla už zbytky. Většinou bylo listí už dole....

      Vymazat
  7. Když se barvy podzimu vyvedou, je to paráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ostatně ty znáš z druhé strany, takže víš o čem je řeč ;-)

      Vymazat
  8. Název článku mně připomněl píseň Marie Rottrové To mám tak ráda. A takový pohled na krajinu mám také rád :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pohledy na táhlé vrchy Brd jsou velmi příjemné, ať od nás od chaty, z Mníšku anebo z Dobříše. Na jaře a na podzim to umocňuje šťavnatá zelená anebo zlatá, oranžová a bronzová.

      Vymazat
  9. Ha! Zlatý humulus lupulus!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....