30 srpna 2021

Dneska už jsem se ....

.... měla podruhé probudit na dovolené. Jenže ...
Neuvědomila jsem si, že jsem si zakoupila na den odjezdu i zájezd do Rakouska do soutězky Ysperklamm. Nu co, řekla jsem si, pojedu v neděli až se vzbudím, nic se neděje. Jenže to jsem netušila že jsem za ten rok bez takových výletů shnilá jak plaňka v plotě, navíc že ze čtyř hodinového okruhu se jeden a půl hodiny leze do výšky skoro tisíce metrů průrvami mezi obrovskými kameny, po kořenech a dřevěných schodech a chodnících, hodinu se jde vcelku po rovině, a hodinu zas padáte z té výšky dolů do údolí po cestách které mají naprosto hnusný sklon. A po všem tohle jdete půl hodiny po tvrdé asfaltce. Co to udělá s koleny si dovedete určitě představit. Ta moje se klepala jak sulc už po výstupu nahoru a po prvních deseti minutách sešupu dolů po šotolínové cestě začala neskutečně bolet a s každým dalšími metrem se to horšilo a horšilo.
No co budu povídat, tohle bylo nejhorších deset či dvanáct kiláků mého života. Sice krásná příroda, krásné útvary, nádherné vodopády, ale já už toho v půlce moc nevnímala. Byla jsem ráda, že když jsem dorazila zpět vyplazila jsem se po schodech do restaurace, dala si kafe a pivko, pak se zas splazila dolů a vlezla do autobusu. Na dalších zastávkách to bylo stále horší, kolena bolela ještě víc a víc a stávala se méně a méně funkčními a já si připadala jak Meresjev když dostal protézy. Představa že se ještě budu plazit tímhle způsobem od místa výstupu k synkovi do bytu mi způsobovala hodně velkou nevolnost. Naštěstí si přes počáteční nesouhlas dal pan řidič říct a zastavil mi hned pod panelákem ke kterému těch posledních asi dvacet metrů a následná jeden a půl patra do synova bytu jsem zažívala už  naprostou agónii.
Takže spíš než na odjezd na dovolenou jsem myslela na to, jestli nakonec neskončím ve špitále na ortopedii. Zbytek noci byl tedy krušný, ale ráno jsem se alespoň už trochu na nohou udržela. Ale s nějakým odjezdem se vůbec nedalo počítat. Doma jsem s chutí zaplula do vany, bolest se začala mírnit, a i klidový režim hodně pomohl. Do večera už to bylo o hodně lepší. Takže jsem začala uvažovat o tom, že dneska vyrazím. Jenže se ukázalo, že ještě není všemu konec. Manželův večerní exces a následné nervové vypětí a stále ještě velká únava mi připravili noc, kterou jsem strávila z valné části na záchodě. Když jsem se v deset dopoledne vzbudila byla jsem totálně vycucnutá. Bez chuti, nálady .... Zatím se mi skoro nic nechce. Ani psát, ani číst, ani balit prostě nic. Takže tohle vypadá na delší dobu na poslední článek ....

1. Vendy, to je mazec. Snad se bolesti uklidní a ty budeš zase v pořádku. Těšila jsem se na fotky z výšlapu a nikde nic. :o) Tak se nechám překvapit příště, jestli jsi na té túře fotila. :o)
    Měj klidné a bezbolestné dny. D.

1. Neboj, fotky budou, i když jsem jich hromadu musela vyházet kvůli blbýmu nastavení foťáku i tomu jak jsem při focení byla z té únavy rozklepaná. Ale byla to samá voda takže žádné velké škody.

2. Ale Vendy! To nejsi ty! Jak tě přestane bolet tělo, bude všechno hned lepší!
    Myslím na tebe, drž se a věř, že bude líp!
    Pa, Helena

1. Jo, i taková jsem já matko! Kdybych nebyla tak unavená, snášela bych asi i ten psychickej tlak líp, takhle mne prostě zradilo tělo i psychika. A člověk nejbližší. O to je to pak horší.

3. Vendy,to je úplný horor.Soucítím s tebou,protože jsem si namohla při stěhování bederní páteř a mohu jenom stát a nebo ležet.Komentuji vleže s notebookem na sobě.
    Takové výšlapy jsme si odbyli v mládí,hory jsme milovali.Teď bychom to už nedali.Vždy se hrozím,že bych někde četla:dva senioři přecenili své síly a vyzvedával je vrtulník.Manžel kvůli srdci ani nemůže.
    Tak ať ti je brzy lépe a budu se těšit na fotky.
    Hezký večer

1. No horor a hodně bolavej to fakt byl. Dneska už mne trochu jen bolí holeně. Ale zradilo počasí, od rána leje a představa že se potáhnu dvěstě kiláků na chatu, kde budu zas jen sedět a čučet jak leje, navíc už tam je málo dřeva, na topení mě docela odradila. No já měla taky strach, abych tam někde ve finále sebou neflákla a nemuseli mne hledat někde v druidích svatyních!

4. Vendy,držím palečky ať jsi co nejdříve fit 🍀na fotky se také těším.

1. No fit už jsem, ale nakonec za mne rozhodlo počasí a určité pocity na které já dávám. Takže jsem doma. Ale mám tady na zahradě dost práce tak jí alespoň budu moct v klidu dělat. Tedy pokud nebude furt lejt....

5. Vendy, to zírám a držím ti palce, aby bylo líp. Jiřina z N.

1. Ono víc než ty bolesti mě dorazil muž. Ten mě tak rozhodil, že jsem skončila tak jak jsem skončila. Tedy asi kdybych nebyla tak vyčerpaná, asi bych to dala jinak, ale nějak se to nabalilo na sebe že to takhle dopadlo.

6. Vendy, hlavně ať Tě nic už nebolí na těle i na duši... Lenka
    w

1. Tělo se zregenerovalo mnohem líp a dřív než duše. Ta bolí tak nějak furt...

7. Vendy ony někdy sestupy jsou horší než výstupy nahoru a věřím, že Tvá kolena dostala zabrat. Doufám, že už se vše zlepšilo a odpočinula sis. My jsme takto šli z Děčínského Sněžníku do Děčína. Původní ukazatel psal 12 km, ale nám to spočítala navigace na téměř 18 km a ty sestupy po kamenech a šotolině nás tehdy také strašně vyčerpaly. Tak věřím, že jsi byla ráda, že se udržíš na nohou. Přeji Ti hezkou dovolenou a snad na ni vyrazíš už odpočatá a v pořádku. Měj se hezky.

1. Tak už jsem zas cajk, ale nakonec jsem nikam nejela. Počasí je natolik hnusný, že to nemělo ani cenu.

8. Matně jsem si vzpomněl na ranní zmrzlý sestup o 2000 výškových metrů "lávovým prašanem" z vrcholu Fudžisan. sice jsem zvyklý na maratóny, ale tohle mě taky rozviklalo :-). Nakonec nějaké články, koukám, přibývají, tak snad nebude tak zle.

9. Přeji, ať tě brzy bolest přejde a na poslední větu rychle zapomeneš.
    Něco podobného jsem zažil, když jsem se bez jakékoliv přípravy začátkem července před dvěma lety s horských vůdcem, synem a snachou vydal na Gerlach.
    Od té doby si pamatuji, že předcházet by měl trénink, ale jinak tvůj článek je dobrý tip na výlet.

1. No opravdu to bylo šílený. Na trénink nebyl čas, navíc v pátek jsem byla v práci dopoledne i večer a to navíc sama, takže jsem končila dost pozdě a byla jsem ušlapaná už z práce. Takže to nebyl dobrý start. A vlastně i druhý den to nebylo zrovna standartní....

10. Vendy na takové výšlapy doporučuju trekové hole. Já už s nimi chodím i na zahradu. Jak je přede mnou kopec, beru hole. I těm kolenům to odlehčí při sestupu. Když jsme jeli na zájezd do Roháčů, byla jsem šťastná, že za námi přijede i bratr a půjdeme s ním. Jinak by mne Michal nutit stíhat skupinku mladých a to bych nevydejchala. Tak jsme si šli svým tempem, zvláště, když jsme se vraceli na stejné místo. Máš můj obdiv. Já už turistický zájezd nee.

1. No já zas bych je určitě někde zapomněla, protože se furt zastavuju a fotím. To by je odkládat, nafotit, sebrat a jít dál, zas odložit a to je akorát o zapomenutí. Navíc mám dlouhý popruh přes rameno a tak si stále jednou rukou držím foťák abych s ním někde neflákla o něco. Jo, kdo nefotí tak ty hole jsou opravdu paráda...on si taky každý jde svým tempem, měli jsme prostě čtyři a půl hodiny na dvanáct kilometrů (tedy nakonec to bylo o čtyři víc), a navíc se nemuselo absolvovat celá ta Stezka Druidů, na vrchu soutěsky se dalo boční cestou vrátit zpět. Pokud bych tam jela ještě jednou a to bych asi jela, právě jen kvůli focení v té soutěsce, tak si to tak dám. Pěkně v klidu pomalu nahoru a dolů.

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....