12 března 2018

Dneska je to o chlubení ....




..... nejdřív zahrada. Na ní, ale i na sebe jsem během posledních dvou měsíců myslela a pořídila
si něco málo co mi zlepší její údržbu ale i jí, doufám ještě zkrásní. Poslední týden třetinové akce
v Mountfieldu jsme vyrazili pro novou sekačku. Ta naše sice ještě funguje, ale vzhledem k tomu
že se s ní neustále zlobím protože nefunguje tohle a támhleto, startuje taky jak se jí chce tak jsem
prostě zavelela a jelo se. Většinu roku na zahradě všechny práce na dělám sama, tak chci mít
také veškerý pracovní komfort. Sekačku jsem měla v plánu už déle, ale nakonec jsem si říkala
že bude lepší počkat na předsezónní akce. A vyplatilo se. Z původní ceny dost přes dvacet tisíc
za sedm a půl se to vyplatilo. Pokud vydrží stejných víc než dvacet let mám na dlouho vystaráno.
Tento týden zas pro změnu měla litomyšlská prodejna narozeniny a tak měli na všecho poloviční
ceny. Minule jsem v těch třetinových prošvihla mulčovací kůru, tak jsem to chtěla teď napravit.
No sice pytel za 55 nebo 85 Kč je určitý rozdíl, nicméně pořád lepší než za 170 Kč. A jelikož už
moje plotové nůžky taky nejsou to co bývaly, zakoupila jsem i jedny nové s hodně dlouho lištou
a tak v pohodě dosáhnu podstatně do větší výšky než s těmi původními. Ty ještě poslouží na
chatě, na břečťan budou dobré...
Ale nejen mechanizace dělá zahradu, ale hlavně to jsou květiny. K MDŽ mi muž nekoupil
květiny řezané, anóbrž cibule a hlízy do záhonů. A pěkně se rozšoupnul. A abych ještě
měla co dělat, než jsme jeli do toho Mountfieldu, zastavili jsme se v Lidlu kde ještě
stále měli spousty cibulí, cibulek ale i trvalek. Ještě jsem tedy něco dokoupila, ale hlavně!
mám svou vysněnou magnólii soulangeanu a krásný růžový klematis montana. A jelikož se mi
to stále zdálo málo, ještě k tomu přibyly dva pytlíčky lilií které jsem taky koupila v Mountfieldu.
Do truhlíků dorazila první várka objednaných begónií od jednoho z nejlepších českých šlechtitelů
Ladislava Urse. Už jednou jsem od něj měla a byla to nádhera. Však se tu taky pod okny zastavovalo
hodně lidí a obdivovalo je. Měla jsem některé fotky i na blogu. Další přijdou jako rostliny
protože v hlízách už nebyly. To mi ani tak moc nevadí, vyzjistila jsem přímo od pana Urse
jak na ně aby měly co největší hlízy a mohly přezimovat. No a co ještě přijde, jsou objednané
plnokvěté čemeřice různých barev. Za to může Libby a její odkaz na zahradnictví kde je nabízí.
A to bych nebyla já, abych ještě nezapátrala a tak jsem našla ještě jedno
a celkem by mělodorazit jedenáct rostlin. Ta jedna je tedy
jednoduchá nicméně v pastelových barvách...

A tady jsou moje akvizice. Sada cibulovin v oranžové barvě, červená kana a pryskyřníky
jsou od manžela, zbytek, tedy galtonie, zlatý česnek, modrofialový a bílý flox, heliopsis a
růžové geranium, magnólie a klematis a lilie asijské a orientální už jsou moje akvizice.


.... a teď focení. Na fb jsem v jedné skupině kde se soustředí lidé stejně postižení
focením jako já. Každý měsíc se fotí na dané téma (však jsem od nich čerpala náměty
na TM když jsem dělala admina na blogu Fotografia) po dlouhé době jsem poslala
na téma Sám dvě fotky. Protože se mi dostalo od Čerfa, kterého si za jeho fotky
i rady velmi vážím kladného ohodnocení fotky která tu byla nedávno, žebráka se
psem v náručí na Karlově mostě, zkusila jsem právě tuhle poslat. A jaké bylo mé
překvapení když jsem se dostala ze 150 zaslaných fotek z celé republiky do TOP10.
Ostatně tu fotku jsem uveřejnila na PEXu, kde také mám malou galerii, a i zde
se dočkala velmi kladných ohlasů. Jelikož jsem si ale nemohla úplně
vybrat odměnu která platila jen na Slovensku, dostala jsem
tenhle diplom a příslib admina, že ještě něco vymyslí
abych nepřišla zkrátka ....


.... a nakonec ocenění blogu. Na to, že je v téhle podobě jsem přišla dost pozdě
čímž se tedy omlouvám Magicmaxovi který si s tím dal práci
to ocenění vytvořit ....


A co mi udělalo velkou radost je to, že se mi po ix letech podařilo znovu donutit
hvězdník ke kvetení. To je zatím poprvé. Normálně mi nikdy znovu už nerozkvetl.
Je možné, že to bude tím, že na část zimy jsem cibuli dala do lednice.

33 komentářů:

  1. Hana Hávová12/3/18 13:10

    No pane jo, ty ses pěkně rozšoupla. Já podle názvu myslela, že se budeš chlubit nějakýma výrobkama. Ale zahrádka je taky dobrá inspirace. Jenže ty máš plantáže, já mám zahrádku jako dlaň, takže já si vystačím s vlastníma rukama, malou sekačkou se sběrným košem a zahradnickýma nůžkama.   

    OdpovědětVymazat
  2. Hana Hávová12/3/18 13:10

    No pane jo, ty ses pěkně rozšoupla. Já podle názvu myslela, že se budeš chlubit nějakýma výrobkama. Ale zahrádka je taky dobrá inspirace. Jenže ty máš plantáže, já mám zahrádku jako dlaň, takže já si vystačím s vlastníma rukama, malou sekačkou se sběrným košem a zahradnickýma nůžkama.   

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: No, ono sice mám zahradu dost velkou, ale jen jeden větší záhon a jeden takovej nudlouidní a tak to bude o přemýšlení kam s tím A trávy hodně velkou plochu. Takže potřebuju sekačku se záběrem alespoň 50 cm. Naštěstí mám 52, což je druhý největší záběr. a ty nůžky potřebuju na živé ploty a túje ...

    OdpovědětVymazat
  4. Velká gratulace  k dosaženému úspěchu s fotografií. Ani se nedivím, že se zařadila- umíš to. Přeji velký úspěch v zahradničení. Ať všechny ty květiny vyrostou do krásy a budeme se moci kochat jejich krásou postupně na blogu.

    OdpovědětVymazat
  5. Všechny kytičky máš kam dát. Pěkně jsi se rozšoupla!

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tak ono to chce už mít rozmyšleno kam s tím. no a kdyby nebylo kam, tak ještě to jistí poloprázdný záhonek na chatě

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Díky, byl to první takový úspěch, už jsem fotky posílala do několika soutěží ale nic.... však s tou vidinou, že budu mít co fotit jsme to kupovala   

    OdpovědětVymazat
  8. Srdečně blahopřeji ke krásnému místu v TOp 10, je to velký úspěch A pochvala od admina určitě potěší

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Hele, já bych tam taky nechala podstatně víc peněz, ale musela jsem se krotit. Čeká nás ještě výměna starýho koberce za lino v ložnici a koupě nové sedačky. A pak už šlus. pěkně zas šetřit.

    OdpovědětVymazat
  10. Samé úspěchy, gratuluji!

    OdpovědětVymazat
  11. Gratuluji k fotkam...i tad na blogu jsou moc pěkné...Jinak my mame zahradecku jako dlaň, tak Mounfielda nepotrebujeme...jako darek jsme kupovali trakturek na sekani zravy, aby se nemusrlo jezdi se sekačkou

    OdpovědětVymazat
  12. Vendy, to se Ti bude pracovat s novou technikou, taky mám vždycky radost, když si něco koupím Ty čemeřice mám taky objednané a už mám doma i nové kany Už se těším jak budu sázet a okopávat Zatím je venku děsně mokro a zem je zmrzlá a roztátý sníh se moc nevsakuje Hvězdníky jsem si letos koupila tři, dlouho už jsem je nepěstovala, tak jsem se rozhodla, že si zase udělám radost Jeden vyhodil jenom listy, druhý  vypadá, že pokvete a třetí jsem teprve minulý týden zasadila, tak se uvidí Myslím si, že s těma kytkama máme stejnou úchylku, jenom si musíme najít nějakého sponzora      Gratuluju k úspěchu s focením a k ocenění vedení blogu

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Nám zatím žere zahrada boty, je tam pěkná bažinka. A na víkend už zas hlásí mrazy. Takže jak to tak znám, na úklid se dostanu až někdy koncem března nebo až v dubnu a do záhonů tak v květnu. To aspoň mezitím vymyslím kam to naflákám. Něco půjde do velkých květináčů jako mobilní výzdoba, a něco se dá do úplně nového záhonu (ty čemeřice)

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Traktůrek bych silně potřebovala na chatě, tam je to rovné ale hodně dlouhé sekání. Ale bohužel, ten už je opravdu nad moje finanční možnosti... tak alespoň se dá dohromady ta naše stará motorovka a odveze se tam. Doteď jsme tam sekali tady původní elektrikou, sice tou nejvýkonější ale to tahání drátu mě tam hodně štve, navíc při té délce pozemku furt musím přezbrojovat prodlužováky a občas ho v té trávě i seknu.

    OdpovědětVymazat
  15. [11]: A peněžence zmar!

    OdpovědětVymazat
  16. [10]: No však na tom jednom máš zásluhu i ty.

    OdpovědětVymazat
  17. Vidím, že na jaro jsi se připravila náležitě a tvoje zahrada jen pokvete. Blahopřeji k umístění ve fotosoutěži. Také zkusím dát hvězdník tedy na zimu do lednice. Mývala jsem ho sklepě a už několik let vyrazí vždy jen listy.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: No právě. Listy bujely jak divý ale květy nikde. Napadlo mne to, protože jsem si vzpomněla že kdysi mi takhle vykvetl na podzim, měla jsem ho venku a najednou se udělala zima a teploty šly tak k pěti stupňům. Pak se zas udělalo krásně, a bylo kolem patnácti, dvaceti stupňů. No a když jsem ho chtěla koncem září přestat zalévat, zjistila jsem že leze poupě. Tak jsem si říkala, že ho zkusím vyšokovat zimou a ono to vyšlo.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Nebo bych mohla na čas v zimě dát květináče do lodžie.

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: No jestli ti ta nemrzne a je tam tak kolem pěti až sedmi stupňů tak by to asi taky šlo.

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Ty stupně si pohlídám. Vím, že v ledničce nemrzne.

    OdpovědětVymazat
  22. Máš spoustu důvodů se pochlubit. Přípravu na jaro a nejen na něj jsi rozhodně nezanedbala.

    OdpovědětVymazat
  23. Obrovská gratulace, tu fotku si velice dobře pamatuji, je úžasná a nedivím se !

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: Já ho rovnou nechala venku na terase u domu. Ať se otužuje. Pokud by mrzlo nějak víc, dám ho do kůlny a zabalím do netkané textilie.

    OdpovědětVymazat
  25. [23]: Tu zeminu a kůru jsem právě prošvihla. Oni už tady nebrali ani ty rezervace. Takhle jsem vlastně platila tu sekačku. Nejdřív nám nahlásili že až tak koncem dubna bude k mání, což zas tak nevadilo, alespoň jsme honem nemuseli přemýšlet kam jí ustájit. Jenže za týden smska že si jí můžeme vyzvednout.

    OdpovědětVymazat
  26. Taky se chci rozšoupnout, jen nevím, zda budou prostředky

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Nemysli si, mě se taky kroutily palce u nohou, ale říkala jsem si, že nějakou odměnu za ty poslední měsíce si zasloužím...

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: To jo, jen když nejsou, tak prostě nejsou, dítě roste atd.

    OdpovědětVymazat
  29. Chlubit se máš čím! Gratuluji !

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....