27 února 2018

Ohlédnutí za rokem 2017 .... Leden





Je sice už (nebo teprve?) předposlední den druhého měsíce stále ještě nového roku,
a jelikož v nastalých mrazech chodím ven fotit jen minimálně, trochu se mi vyprázdnil
archív s novými fotkami. A tak musím vzít zavděk těmi starými a udělat takovou malou
výpravu do minulosti, tedy připomenout si loňský rok ve fotografiích. Neumím to tak poutavě
podat slovem psaným jako mnohé jiné blogerky, ale budu se snažit aby tahle retrospektiva byla
alespoň trochu zajímavá. Už mnohokrát jsem se setkala s názorem, že když fotím, nevím co se
děje kolem, že nevnímám to kolem sebe, co zrovna nemám v hledáčku. Že mi utíká i celková
atmosféra foceného. Nevím jak kdo, ale já když si prohlížím zpětně fotky naprosto jasně
vím jak mi bylo, jakou jsem měla náladu, a ty fotky mi to připomenou obrazem
protože ten mi uteče dřív z paměti. Navíc si všímám více věcí než lidé
kteří jen jdou a dívají se jen tak před sebe. Vnímám je proto,
protože je hledám. Hledám zajímavé květiny, větve,
traviny, detaily na stavbách. Hledám je a vidím.
A fotím je. Protože právě ty detaily
jsou pro mnoho lidí neviditelné.


Nový a neznámý pro mne nebyl jen celý počínající rok, ale i pocit že budu babička. Nějak mi
ani do té doby nevadilo, že ani jedno z dítek se do dětí nehrne, ale když přišla dcera
s novým doplňkem do nového domu, a ukazovala mi fotku z ultrazvuku, rozbrečela jsem
se jako želva. Nejen proto, že jsem měla smysly obluzené teplotami, ale hlavně že
jsem měla radost za dceřinýho partnera, který se strachoval jestli vůbec ještě
někdy bude moci děti mít. Z prvního vztahu měl jen syna a další se nějak nedařilo.
První lednový den byl jako skoro v posledních letech pravidelně ne zrovna moc bílý.
Spíš jen díky námraze, ale ne sněhu. Vyrazila jsem s Bobím a opět, jako mnoho
lednů předtím, jsem fotila sušiny na louce obzvláštněné namrzlou čepičkou.



Čtvrtý lednový den se ale situace změnila a začalo nejdřív neochotně a jemně
sněžit, aby se nakonec rozsněžilo a tak po zhruba pěti letech jsme začínali mít
tu tolik opěvovanou a připomínanou Ladovskou zimu. Vytáhlo mne to ven a
i když bylo zataženo a tím pádem ani nálada nic moc, pár snímků jsem přeci
jen nafotila. A to z jediného místa které tu na vsi za něco stojí a je velmi fotogenické.
Z naučné stezky a srnovské chatové oblasti okolo přehrady.



Pátý lednový den nabídl krásné slunečné nebe a já, byť zimu nemusím, uznala že
takhle to opravdu něco do sebe má. Ono se sluníčkem se všechno zvládá přece jen
o chlup líp. A opět Srnov a opět moje oblíbená cesta, která je fotogenická v každé
roční době.



Stejně tak i osmý lednový den byl nádherný a to už jsem se vysloveně
těšila na další procházku. A nebyla jsem sama kdo si to užíval


Po celou cestu ze stromů díky slunečním paprskům padal sníh a já se to celou
cestu snažila nějak, pokud možno co nejlíp vyfotit. I když mi kolikrát spadl
pěkně za krk ....


Dvanáctý lednový den byl dnem zkrášlovacím. Takové dny si užívám stejně nadšeně
jako ty výletové a procházkové. Jezdím se nechat krášlit do Litomyšle, a samozřejmě
nikdy nezapomenu sebou vláčet foťák, protože nikdy neopomenu projít Klášternimi
zahradami. Ty jsou, stejně jako celé město, velmi inspirativní v jakékoli podobě ...
Tentokrát ale bylo počasí méně příznivé a sluníčko jak se ukázalo později, schovalo
na hodně dlouhou dobu. A focení v Litomyšli bylo taky na dlouhou dobu to poslední.
Celý únor jsem totiž nenafotila ani ň. Byl totiž takový nehezký a blátivý,a navíc jsem
po dlouhých letech ochořela chřipkou a dost dlouho jsem brala atb. Tudíž na nějaké
chození ven a focení vlastně ani nebyla nálada. V posteli jsem se válela na můj
vkus docela dlouho a i pak jsem byla zlenivělá a bez nálady. Ven fotit mne vytáhl
až březen ....


24 komentářů:

  1. Fotografie mají své kouzlo. A řekla bych, že zasněženou krajinu není tak jednoduché zachytit tak, aby zaujala. Mně se to líbí. A ten pocit když se podaří a staneš se babičkou, ten jsem zažila před dvěma roky a jsem vlastně v euforii dodnes. Taky jsem už měla obavy. O to víc jsem vděčná za toho malého človíčka a užívám si jej jak jen můžu

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Stejně jako si k tomu musela "dospět" dcera, musela jsem i já. Asi to tak nějak máme nastavené. Možná proto, že jsem se k dětem dostala vlastně spíš nedobrovolně,než chtěně, tak jsem si to bezbabičkovství užívala. Vůbec mi to nechybělo. Ale teď už to prostě je ono. Je ten pravý čas ...

    OdpovědětVymazat
  3. Do každého takového stavu musí člověk dospět. A z vlastních zkušeností můžu jen doporučit, užívat si, užívat si, a zase užívat. Čas totiž letí jako jelen do pr...střelen a děti vyrostou hodně rychle.Pak už je prarodiče přestanou zajímat.

    OdpovědětVymazat
  4. Umíš se dívat, umíš krásně fotit. Zachytit kouzlo okamžiku není jednoduché, ale ty ho ovládáš. Tvoje fotografie se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
  5. Já to mám přesně, jak jsi popisovala.

    OdpovědětVymazat
  6. U nas v Polabi priroda šetřila snehem ještě víc. Proto potěší fota zasněžené krajiny...

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky. U nás těch slunečných dní moc není. Všechno dusi smog z Polska. I když jsme dost daleko, od hranic, přece to sem z těch jejich hutí dojde. Věřím, že vnučka byl zážitek největší.

    OdpovědětVymazat
  8. Ty první dvě zmrzlíkové jsou úžasné!

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Však tady do teď co začalo mrznout a je jasno a slunečno bylo pořád zataženo. A to tu nemáme žádné polské spady. Za to máme díky sousedství z dráhou a nákladového nádraží šílenej světelnej smog. Už když člověk za tmy odkudkoli přijíždí směrem k Třebové vidí ohromný oranžový mrak na obloze....

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: No jo, copak Polabí   

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: Tak já si užívám jak to focení tak ty výlety. Pořádně se nejdřív rozhlídnu kolem sebe, nasaju atmosféru, a pak teprve fotím. Jezírko už nerozmrazuju neboť v něm už rybičky léta nemám, a naštěstí ty svině divoký nám daly na chatě pokoj. Ovšem nevím jestli právě zrovna touhle dobou neobracej pozemek zase vzhůru nohama, díky tomu, že se nedá topit v krbovkách tam nejezdím, když jsem v Praze, to hnízdím u maminy v bytě. Takže naposledy jsem tam byla někdy říjnu. Děkuju za pochvalu fotek

    OdpovědětVymazat
  12. Za fotky zasněžené krajiny jsem vždycky vděčná   Tady u nás nesněžilo, ale možná se dočkáme zítra , jinak většina Itálie po prvotním nadšení volá :"basta, basta!"   

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Letos to bylo se sněhem o dost chudší, spíš ani nebyl. Vloni to bylo po dlouhé době zas o sněhu v lednu....

    OdpovědětVymazat
  14. [8]: Tyhle sušiny ve spojení s námrazou jsou velmi pohledná věc. A když ještě k tomu svítí sluníčko, je to vždycky paráda!

    OdpovědětVymazat
  15. [9]: To je také nepříjemné.

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: To jo, ono vlastně ani v noci tu není tma, pořád ta oranžová záře. Když vylezeš v noci na zahradu, je tam pořád vidět.

    OdpovědětVymazat
  17. Krásné fotky jsi v lednu pořídila, at' už jsou to sušiny, nebo zamyšlená zimní krajina pod sněhovým příkrovem.

    OdpovědětVymazat
  18. [20]: To sice máš pravdu, ale já radši to teplo a sluníčko...

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Z velkou chutí a nadšením lítal běžkařům ve stopě a likvidoval jí,protože tam bylo pro něj míň sněhu. Ve hlubokém on nechce chodit ani náhodou. I doma mu musím na zahradě prohrnovat cestičky aby mi nekadil přímo za dveřma!

    OdpovědětVymazat
  20. Litomyšl v zimě musí být moc hezký. Bílý zámek a bílý sníh kolem něj.

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Ona je hezká celý rok.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....