20 října 2012

Nenech se mýlit, kvůli tobě pít nepřestane....aneb příběh rozkladu jednoho manželství

Kapitola první:

....páni, tak dneska se J. stavil za mnou v práci, to znamená že konečně zaregistroval po tom posledním roce na učňáku že taky existuju! A nejen že za mnou přišel, ale dokonce mne pozval na Dobešku na diskotéku! Nevím, ještě se nějak nemůžu úplně oprostit od toho že M. zmizel definitivně a bez rozloučení z mého života, nechce se mi po tom všem někam a s někým chodit, ale uvidím.....

Kapitola druhá:

....našla jsem to, někoho kdo má stejně praštěnej smysl pro humor jak měl M. a jeho partička! A dokonce je s tou jeho ještě větší sranda. Na to že to jsou všechno dítka jak se říká s "lepších" rodin (rozumějte většina jejich rodičů dělá buď v diplomatických službách, na ministerstvech nebo někde ředitelují) tak jsme si nějak všichni docela rychle padli do noty, asi proto že máme všichni rádi dosti absurdní humor, Sklepáky a i stejnou hudbu.....

Kapitola třetí:

....I. měl svatbu a tak jsme jeli celá parta slavit k nám na chalupu. Bylo to perfektní, dokonce jsme se ještě 28.září koupali v rybníku, jak bylo nádherně. Jen trochu to kalí to, že je J. už od pátka dost rozjetej a nějak se mu nechce střízlivět. Spíš neustále tu nestřízlivost přiživuje.....

Kapitla čtvrtá:

....J. je tak ožralej, že se nejdřív strašně rozčílil, že se s ním nebavím, ale s ostatními ano, pak že se za mnou stavil jeden z mých kamarádů z dětství a nakonec mi nafackoval a vyhodil mne z MÉHO pokoje. Šla jsem tedy spát k ostatním, kteří mi ochotně udělali místo. Jo, vědí co umí když je opilej a začínají mi ho tak trochu rozmlouvat. Nejhorší je ale to, že nevím jestli náhodou nejsem v jináči. Mám totiž nějaké zpoždění....

Kapitola pátá:

....dneska jsem měla dost dlouhý rozhovor s jeho matkou. Ukázalo se, že nejen na mě si vybíjí svůj vztek když je opilej, ale že napadá i své rodiče. Rovnou mi řekla, že mě mají strašně moc rádi, ale pro můj klid bych se s ním měla co nejrycheji rozejít. Přímo to formulovala: "Nenech se mýlit, ale on pít nepřestane. Ani kvůli tobě ne..."

Kapitola šestá:

....průser, to čeho jsem se bála v září se potvrdilo teď, o půl roku později. Jsem zbouchnutá, všichni mi J. rozmlouvají jak můžou. Já si ale myslím že je možný ho s toho vytáhnout, když se mu dá nůž na krk tak většinou začne sekat latinu a je to v pohodě, už se to ukázalo několikrát. Čekala jsem od něj negativní rekci když jsem mu řekla ja vypadá situace, ale ne, naopak byl hrozně šťastnej....

Kapitola sedmá:

....vydali jsme se s našima zase na víkend na chalupu, už i jim jsem řekla že čekám sviště, tak šel taťka, strejda a J. do hospody zapíjet budoucího potomka. Mě se nechtělo sedět doma a tak jsem zašla na návštěvu ke známým s jejichž synem jsme se něco navyváděli jako děcka. Nějak jsme se zapovídali a já najednou zjistila že už je skorem půlnoc. Na půl cesty domů se najednou vyřítil ze tmy J. začal na mě ječet kde se kurvím, a nějak mu nevadilo že se kolem buděj lidi, zfackoval mě a já mu řekla ať se okamžitě sebere a zmizí. Udělal to, ani nevím jak se dostal zpátka do Prahy, s námi nejel. Jsem pevně rozhodnutá jít na potrat, protože jeho si nevezmu.....

Kapitola osmá:

.....jako svatební dar od jeho rodičů jsme dostali byt. 3+1 na sídlišti kousek od Hostivařské přehrady. J. se zklidnil, obcházíme obchody s nábytkem, vybíráme doplňky a siruace se vyvíjí tak, že to vypadá že se přece jen vyplnilo to co jsem si říkala. Že kvůli mě i tomu prckovi přestane s alkoholem a bude klid....

Kapitola devátá:

....už jen dva měsíce do porodu, uf....začíná být pěkné teplo, je sice červen ale pěkně to připaluje. J. má práci, ale je to pěkná dřina, dělá u asfaltérů a v těhle vedrech to je o život. Doslova. Protože asfalt je vařicí, a jak z něj sálá to teplo a jeno účinky se násobí tím teplem normálním, tak dochází i k tomu že chlapi omdlívaj a padaj do toho vařicího asfaltu. J. přišel domů hodně, ale hodně opilý, rozzuřila ho i sebemenší maličkost, jako je to, že ještě musí čekat deset minut než bude hotová večeře. A jen tak cvičně se mnou v obýváku vytřel podlahu a dokopal až do předsíně. Jen jsem tam ležela schoulená v koutě a čekal co bude.....

Kapitola desátá:

....párkrát u nás byla policie, sousedi jí zavolali když od nás slyšeli řev a rány. Musela jsem je ovšem pokaždé ujistit, že se nic neděje, že jsme s dcerou v pořádku. Ovšem J. mi přitom stál za zády a cítila jsem ten strašný vztek který z něj sálal a věděla jsem že v okamžiku kdybych se jen snažila říct něco jiného na místě by mne zase zmlátil....

Kapitola jedenáctá:

.....J. pije ještě víc než pil, střízlivý ovšem jakž takž, odchází jen do práce. Bojím se vůbec někoho pozvat na návštěvu. K mým rodičům chodím jen sama a to ještě tak abych byla doma dřív než se on vrátí z práce. Jeho rodiče s ním nekomunikují vůbec, baví se jen se mnou a své vnučce se snaží snést modré z nebe. Což ovšem jeho vytáčí na nejvyšší míru. Pořídili jsme si krásného drsnosrstého jezevčíka. Je to zatím jediná věc kterou se nesnaží zničit.....

Kapitola dvanáctá:

....dneska jsem byla skopána na ulici jen proto, že jsem bez dovolení šla vyvenčit psa. Nevím co si myslel, ale že bude pesan čekat s čůráním až jemu se uráčí přijít z hospody domů? Přišel, ale tak opilý, že se sotva udržel na nohou. Což mu ovšem nebránilo v tom zase mne zfackovat a skopat a to přímo před domem. Když vyběhl soused aby mi pomohl, začal mu sprostě nadávat a urážet i všechny ostatní sousedy kteří se po tom všem řevu vyběhli ven podívat co se děje. Bylo mi děsně. Styděla jsem se za něj, za sebe....Soused mi nabídl, že můžu přespat u nich doma nebo že zavolá policii, ale odmítla jsem, protože to by situaci jen zhoršilo.....

Kapitola třináctá:

.....zítra je Štědrý den, mám přichystáno, napečeno, vyzdobeno. Dceři je rok a čtyři měsíce a situace doma je jak na houpačce. V domě se na mne dívají už skrz prsty a J.? Tak tomu se raději všichni vyhýbají. Minulý týden mě zbil vepřovou kostí kterou jsem dostala na hlodání pro havinka jen proto, že jsem odmítla s ním spát a šla spát k dceři do pokoje. Vytáhl mne odtamtud a popadl první co mu padlo pod ruku, A to byla ta kost. Když jsem se bráníla a vytrhla mu jí z ruky hodila jsem jí po něm. Já mám rozbitý loket jak jsem si chránila hlavu, jemu jsem rozsekla čelo. Ale nějak to zafungovalo, dal pokoj....

Kapitola čtrnáctá:

.....od rána, ač je svátek je J. nebezpečně klidný, což nevěstí nic dobrého. Já připravuju kapra a řízky na večeři, polévku mám od rodičů a od jeho rodičů mísu salátu. J. se sebral a odešel do hospody a teď trnu co bude....přišel, spíš přivrávoral a už to začalo. Nejdřív rozbil všechny mísy s vánočním cukrovím, rozšlapal ho po obýváku, pak se zaměřil na mně. Stihla jsem utéct k dceři do pokoje a tam se zamknout. Jenže jsem zapoměla na jedno, že dveře jsou prosklené. Neměl vůbec žádné zábrany, sklo prokopl a bylo. Sebrala jsem se a utekla k telefonní budce a zavolala tchánovi ať pro nás okamžitě přijede. Doma už bylo ticho, jen dcera seděla v postýlce zaražená a na kraji postýlky byl čerstvý zásek od mačety, která ležela pohozená vedle.....

Kapitola patnáctá:

.....je přesně na den dva roky od svatby a já jdu od soudu. Jsme rozvedení.....

21 komentářů:

  1. Vendy, to nebyl život, ale horor. Ožralu nepředěláš, to jsem také zjistila. Ještě, že jsi našla sílu se rozvést.

    OdpovědětVymazat
  2. Bože, Vendy, jestli tohle je opravdu ze života, tak je to děs a hrůza.

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Ano, mohlo všechno dopadnout jinak, jenže naivita je bezbřehá....a navíc za bolševika na svobodné matky nenahlíželo okolí a uliční výbory zrovna okem laskavým....

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: To je můj zkrácený příběh....

    OdpovědětVymazat
  5. To je mi upřímně líto Vendy,ale znám to i z blízkého okolí kdo pije před svatbou,pije i po ní a když se ještě sníží k násilí,nezaslouží si ani soucit

    OdpovědětVymazat
  6. To je tedy příběh přímo hororový. Máme trochu podobné osudy jen s tím rozdílem, že já neměla alkoholika, ale blázna. Když jsem byla poprvé v manželské poradně, řekli mi tam, že sice doporučují rozvod pouze v případě, když je muž alkoholik, ale v  mém případě ho doporučují také a to co nejrychleji. Vydržela jsem to 25 let.

    OdpovědětVymazat
  7. mrazivé! podobných příběhů je spousty. zamilovaný člověk je naivní a myslí si, že ten druhý se kvůli němu klidně úplně promění. bohužel, tak to nefunguje...

    OdpovědětVymazat
  8. NIKDO se nezmění v ničem a pokud je v tom alkohol, není vůbec namístě tomu věřit.

    OdpovědětVymazat
  9. Jestli jsi tohle zažila, tak to muselo být peklo.

    OdpovědětVymazat
  10. Myslím že jsi udělala chybu po první facce od něho, že jsi od něho neodešla. Ale to už víš sama.

    OdpovědětVymazat
  11. Promiň překlep, mělo tam být "ani nemohu".

    OdpovědětVymazat
  12. Prožívala jsem něco podobného, takže vím, o čem píšeš. Není jiné cesty, než odejít - alkoholik se nezmění. Zamrazilo mě u předposlední kapitoly - ten zásek mačetou v postýlce. Ještěže se nic nestalo děcku - měla bych tedy strach nechat ho s takovým šílencem samotné.

    OdpovědětVymazat
  13. To jsi tedy vydržela dlouho. Já bych ho první facce buď vyhodila , nebo bych šla sama. Protože když se odváží jednou , odváží se podruhé i potřetí a bude se vše jen zhoršovat. To jsi jistě zjistila. Naštěstí si měla sílu se rozvést. Snad ti dal už potom pokoj. Stává se , že ač rozvedeni bývalý manžel pronásleduje svou bývalou ženu dál. Ještě že existují i slušní muži .

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Dcera a pes bylo to jediné na co nešáhl....i když jsem samozřejmě když jsem šla telefonovat měla děsnou hrůzu...

    OdpovědětVymazat
  15. [10]: Já se otřepala vcelku dobře, jen dcera měla nějakej čas strach s chlapů a z těch s knírem obzvlášť. Ne kvůli tomu že jí by ubližoval ale z toho všeho kolem. A vlastně dodnes není na tom s nervama dobře, což jest následek těch stresů v těhotenství.

    OdpovědětVymazat
  16. [11]: Ano, udělala, ale já jsem prostě věřila v dobrý konec....to je holt taková moje slabina dodnes.

    OdpovědětVymazat
  17. [14]: Existují, ale i ti se časem dokáží změnit v někoho úplně jiného. Ne třeba v násilníka ale v člověka bez koníčků, nedbajícího na sebe ani na sé zdraví a hlavně hluchéhok tomu, oč ho žádají nejbližší....

    OdpovědětVymazat
  18. [15]: Jasně, ty aby sis nepřisadil ....ale máš pravdu, že i ti kteří vypadají na poled slušně mohou být ti nejhorší násilníci....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....