14 května 2012

Příběhy obyčejných věcí..... Příběh o šeříku

Napadlo mne, že každá věc má svojí historii a svůj příběh. Někdy je známý a někdy se jen můžeme domýšlet jak to bylo....

Příběh o šeříku.

Šeřík, který mám tady na zahradě je potomek šeříku, který jsme měli v době kdy jsem ještě byla mládě, a to hodně malé, v Praze na zahrádce. Vysadil ho tam můj dědeček jako pokusného králíka na jeho pokusy s roubováním. Vzhlédl se totiž v jednom keři který někde viděl a na kterém byly naroubovány čtyři různé barvy. Původně to byl jen jednoduchý šeřík, na který se naroubovaly asi čtyři různé druhy a barvy, ale nakonec zůstal jen ten jediný plnokvětý. Vyrostl v nádherný keř, který vypadal zdálky jak jedna velká šeříková kytice a úžasně voněl do oken polovině nájemníků. Když se moji rodiče rozvedli, vzal si z něj můj otec pár větviček které také narouboval na chatě na obyčejný jednoduchý šeřík a historie se opakovala. Také se snažil naroubovat víc druhů ale zase se ukázalo, že tahle odrůda je nejživotaschopnější a tak i na chatě zvítězila a přežila. Když jsem ho tam při mém posledním dětském pobytu viděla byl to stromek tak 1,5 metru vysoký.
Uplynulo 35 let a já se na chatě ocitla znovu. Tentokrát jako majitelka. A první jaro hned mi přihrálo nádherně rozkvetlý, voňavý a velký keř šeříku. Neváhala jsem a odryla si z výmladků nové sazenice a zasadila si ho už v novém bydlišti. Vesele si roste a je z něj po deseti letech krásný keř který je součástí živého plotu. A připomíná mi lidi kteří hodně ovlivnili byť každý po svém a každý jinak můj život. A třeba i dlouho po své smrti....




12 komentářů:

  1. Nejen krásná vzpomínka na tátu, ale už je mi jasné po kom jsi Vendy takový šikula! Holky přeci bývají po tátovi!

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle nemá až tak pronikavou vůni jak normální šeřík, ale o to příjemnější. Víš, každý ráno když vylezu ven tak to tu tak krásně voní, taková směs dokvétajících ovocných stromů a do toho šeříky z okolí....tak voní jaro

    OdpovědětVymazat
  3. Ano , i obyčejné věci mají svůj příběh a vypráví ho tomu , kdo umí naslouchat .

    OdpovědětVymazat
  4. Na druhé fotce vypadá krásně. Před týdnem jsem si na ulici taky ulomil větvičku a dal si ji na stolek aby mi provoněla byt.

    OdpovědětVymazat
  5. Pekna spomienka, pribeh. Tiez mam take stromy a kriky  doma na zahrade. Ked si k nim sadnes, ked zacitis vonu, pridu aj spomienky. Vzdy sa nejaka zabudnuta objavi.

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný příběh, Vendy, a vůni šeříků mám moc ráda. Teď už pomalu odkvétají, ale je jich všude spousta. Detail květů jsi vyfotila krásně.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Tak to máš můj obdiv, protože tvůj blog působí velice mladistvě, nevím proč, ale měla jsem představu, že jsi mladší jak já . Až ten kočárek mě nějak neštimoval. A hlavně to dělá ta foto zapálenost, celkový způsob focení,vyprávění a ty vaše celorepublikové výlety.....

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: A víš co je zvláštní? Naši se rozvedli když mi byli čtyři roky, k otci jsem jezdila jen do osmi let a pak už jsem ho krom jednoho soudního sporu nikdy neviděla.Byl těžkej alkoholik proto ten rozvod, ale jak teď zase jezdím na chatu, kde jsem to mimochodem šíleně jako dítě nenáviděla, mám dojem že tam pořád někde je a dívá se jak to tam měním, nebo co všechno tam dělám. A možná se mu to i líbí.

    OdpovědětVymazat
  9. Moc pěkné fotky i zajímavé povídání.

    OdpovědětVymazat
  10. Tohle je šeřík s životopisem.

    OdpovědětVymazat
  11. P.S. a šikovná jsi po dědovi! Ty geny se musí někde projevit...   

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: To určitě, jak utíká přes plot tak mi ho z chodníku orvávaj .

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....