31 prosince 2011

Lepší nebo horší?....

31. prosinec je můj nejmíň oblíbený den v roce. Vlastně ten den nemám vůbec ráda. No dobře, já ho přímo nesnáším... Bývaly doby, ale to už je hodně dávno, kdy byl pro mne opravdu vyvrcholením roku, třešničkou na dortu a těšila jsem se na něj už od začátku podzimu. Leč to bylo v době kdy jsem byla ještě mládě, a jezdila na Silvestry k nám na chalupu. Co rok, to Silvestr jinde, s dobrou partou lidí a i ti neznámí se brzy stali známí.
Když skončila doba mé svobody a já se vdala, slavili jsme Silvestry se sousedy nebo s přáteli trochu komorněji, u nich nebo u nás doma. Ale i to bylo fajn a i na to jsem se těšila.
Všechno skončilo našim přesídlením z Prahy na ves. Ještě dva tři roky se slavil Silvestr se známými sousedy v některé z místních hospůdek, pak pomalu začal zájem opadat až do doby kdy se všichni stáhli do svých ulit, a začali trávit Silvestry před obrazovkami televizí. Pozvání k oslavě u nás doma, jak jsme byli zvyklí z Prahy je vyvádělo dost z míry a rozhodně ho zamítali s tím, že se to NEHODÍ.... Nevím proč, zřejmě jim přípitek a ohňostroj uprostřed silnice připadal zábavnější. A od té doby jsem ten den čím dál tím víc nesnášela. Já jsem šílenej extrovert, musím mít pořád kolem sebe kupu lidí s kterými se pobavím, zasměju a je mi fajn. Najednou jsem se dostala do situace kdy kolem mne není nikdo, vzduchoprázdno....Tedy je kolem mne rodina, jenže co si budem povídat, když je okolo mne neustále celý rok, ráda bych se pobavila alespoň ten jeden jediný den s někým jiným...

Ale jak, když všichni naši kamarádi a přátelé zůstali v Praze a tady žádné ani za ta léta nemáme ?...Bydlíme v místě, kde je vrcholem (ne)vkusu dvojice Eva a Vašek. Kde všichni padají smíchy při produkcích různých imitátorů. Je to smutné, ale je to tak. Dřívější společenský život na vsi vzal za své, každý si hraje na svém písečku a nemá zájem o nic kromě něj...
Chybí mi pospolitost lidí které jsem znala když jsme bydleli v Praze, lidí, kteří když jsem měla na Silvestra službu na výměnících si vždycky našli chvilku a při společných přípitcích mi poděkovali za to, jak se jim pěkně starám o to aby měli teplo a teplou vodu, lidí kteří ač mne moc neznali, vždycky mě přizvali k sobě. Je pravda, byla ta služba trošku náročnější, protože těch výměníků na obchůzku bylo dost a těch přípitků taky, ale šlo to od srdce.
Pomalu ale jistě jsem si vybudovala alergii na tenhle den, protože mne nebaví jelikož se to žádá a všichni to dělají, sedět u televize a koukat na stokrát reprízované pořady a filmy, dívat se na třeskutý novácký humor v estrádách se stále stejnými tvářemi a přikusovat k tomu chlebíčky a zapíjet je vínem. Jenže když se doma zmíním o tom, proč to vlastně všechno dělat, nebo proč tedy alespoň někam neodjet jinam vždycky narazím u muže na bariéru typu "Všichni to tak dělaj, tak mi taky".
A navíc slavit odchod něčeho co vůbec za nic nestálo aby se to přehouplo do dalšího něčeho co bude stát ještě za větší prd?
Nevím, asi jsem divná, možná toho chci moc, ale nesnáším stereotypy. Jenže bohužel žijem tam kde jsou stereotypy dosaženým vrcholem životů....
Každého 31.prosince je mojí touhou zalést někam hluboko, s dobrou knihou a skleničkou dobrého vína, jít spát kdy se mi chce a dělat si co se mi chce. Jenže vždycky to dopadne tak, že se muž urazí když nechci jeho chlebíčky, když se nechci dívat na ty nablblé televizní programy, když si chci jít lehnout dřív než je půlnoc, protože jsem po celém dni uklízení, vaření a jiných domácích prací které se musí dělat Silvestr nesilvestr unavená. Protože je prostě SILVESTR a MUSÍM se bavit.....


22 komentářů:

  1. Mluvíš mi z duše. Taky tento den nesnáším, naštěstí tohle moje nenadšení sdílí i můj muž, takže už několik let trávíme Silvestra jako každý jiný den. Kolem 10 zalehneme a na Nový rok je den jako každý jiný. To pak teprve dělám chlebíčky, protože se většinou staví naše děti popřát do nového roku. Z duše nesnáším tu nucenou televizní "srandu", která je rok od roku blbější a primitivnější. Takže - když už musíš vydržet do půlnoci kvůli manželovi, co takhle pustit si nějaký pěkný film na DVD nebo jít na noční procházku?

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: To dývko bych brala hned to by nebyl problém, ale máme jednu telku v obýváku, do ložnice nesměla, a na tu bude koukat manžel . Ta procházka je taky skvělý nápad, a pokud přestane pršet, protože zcela nesilvestrovsky od nějakých tří hodin prší a prší jen se leje, tak pak bych se asi na ní vypravila. Jedině na co bych se podívala, ale to by stejně byla jen chvilka, tak to je můj dlouholetý kamarád který hraje u Havelky a jak jsem koukala na jedničce jsou mezi účinkujícími, jenže nevím kdy a v kolik. .Tak ti přeju hezkou dobrou noc a pěkné zítřejší probuzení

    OdpovědětVymazat
  3. Jeden z mých spolužáků kdysi dostal geniální nápad: Abychom se vyhnuli "povinnému" veselí 31.12., máme Silvestra už na podzim. Zamluvíme si hospodu s pódiem, vezmeme nástroje a aparát a děláme si zábavu sami! Ze začátku jsme to brali poctivě, měli jsme i konfety, kloboučky a odpočítávání půlnoci se šampáněm; teď už jsme tyhle formality odbourali, ale pořád to bereme jako Silvestra. Můžu jen doporučit!

    OdpovědětVymazat
  4. I můj manžel tento den nesnáší, nechápu proč... (tedy ano, nechce být o rok starší...). Pro mne je to den jako každý jiný. Hodně zdraví, štěstí, radosti a lásky, Vendulko.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky Silvestra nemusim,a ten vcerejsi nestal za nic,vzdy jsem se snazila ho prozit s prateli a rodinou jak to slo,vcera jsme tu byly s kamaradkou samy,ta druha onemocnela a divaly se na televizi jak stari manzele,ty komentare!!!Asi budu na pristiho Silvestra radeji sama Preji ti do Noveho roku jen to nejlepsi!

    OdpovědětVymazat
  6. [3]:Jo, nápad vynikající, jen u chybí ten základní materiál, ti kamarádi...Sám víš jaký byly ty Silvestry na Kvítku. Prča a dobrodružství . Oni by byli i teď kdyby jsme se tam sešli, jenže ten má to a ten zas tohle a dohromady se nesejdem pořádně ani v létě. A tady v gubernii to je vůbec zabitý. Není ani kde se sejít a ani z kým. Takže Macku všechno nej v tomhle novým a doufejme že když ne v lepším tak snad ne vhorším roce

    OdpovědětVymazat
  7. [4]:Kdyby se u nás Silvestr bral jako každý normálně sváteční den bez té povinné maškarády tak by mi taky nevadil...Taky všechno nej a hodně sil do dalších překonávání nepřízní....

    OdpovědětVymazat
  8. [5]:Jo, to ti docela věřím, to bych taky raději než takhle byla sama. pěkně bych si šla zalízt do pelechu kdybych chtěla a bylo by to fajn

    OdpovědětVymazat
  9. Tak ať se urazí, jeho chyba přece! Televizi o Silvestru nezvládám, udělalo by se mi z ní blbě. Ty estrády a trapné vtipy nesnáším. Chtěla jsem letos na Vyšehrad, jít ke Střelečáku, ale bohužel to nevyšlo, přítel odjel za kamarády to Tater (nechtěla jsem, protože je neznám, na druhou stranu jsem chtěla,aby jel a užil si to tam) a sestra šla za kamarádkou.. Takže jestli příště neodjedu na Slovensko, můžem se domluvit, třeba budu mít konečně pronajatý byt, tak bys mohla přijet do Phy na víc dní

    OdpovědětVymazat
  10. To by bylo vážně docela dobré . A třeba se mi ho podaří dokopat k tomu, že by jsme jeli na chatu, a udělali si půlnoční procházku na Mníšek. A hlavně jde o smečku aby s ní, nebo třeba jen s částí někdo zůstal. malej Mates se včera docela dost chudák bál. Ale je fakt, že na chatě by měl klid, tam tak nejančej s ohňostrojem. Spíš v těch okolních vsích a to není tak moc slyšet....

    OdpovědětVymazat
  11. Wendy,nezlob se na "Silvestra"-mezi řádky jsem vyčetla,že je to spíše v tom,že se nedomluvíte s manželem,co kdo by chtěl dělat.Také nemáme rádi "povinné" sledováníTV ap.Včera jsme pozvali manželovu sestru a kamarádku s manželem.Popíjeli jsme vínko,jedli hlebíčky,bavili se o všm možném a nejednou byla půlnoc-šli jsme chvilku kouknout na rakety a prostě pohoda.

    OdpovědětVymazat
  12. Martin V1/1/12 22:44

    [6]: Ha ha, ze Silvestra á la Kvítek, z toho bych se denska musel tak tejden dával dohromady

    OdpovědětVymazat
  13. [11]:Tak letos se to nějak vyřešilo samo, děti byly pryč a já jsem si četla anebo hrála na kompu hry, a manžel se díval na telku....ale hlavně jsem museal o plnoci uklidňovat Matýska, protože se dost bál rachejtlí. Ale já bych taky ráda a klidně někoho pozvala ale není koho....

    OdpovědětVymazat
  14. [12]:Pche, jen se nedělej . Je sice pravdou že každá akce v novodobých dějinách našeho setkávání je tak do tří, čtyř do rána, ale už to nejsou takový alkoholový vánice a ani nechodíme v mraze deset kiláků pěšky ověšený magneťákama a taškama s koutoučema     . Pro jistotu se slejzáme na jaře nebo v létě a raději s ubytováním buď přímo v hospodě (v Ochozi) nebo jen nedaleko (intr včelařů v Nasavrkách). To bys zvládnul levou zadní!!!!!

    OdpovědětVymazat
  15. Dříve jsem šel na Silvestra s holkou někam posedět kde byl i tanec, ale pak s ex už většinou s dětmi doma. Před lety se mi proměnil ve smuteční, protože mi zemřela v ten den maminka.

    OdpovědětVymazat
  16. Wendy, už máš lepší náladu? Počasí sice nic moc, ale co se dá dělat.Četla jsem na inernetu,že se na silvestra dělal výstup na Palici-613 metrů n.m. tam prý byl sníh-Ty to tam nemáš asi daleko.Takže nesedí všichni doma u TV.

    OdpovědětVymazat
  17. Jsem na tom dost podobně, jako ty. Nemám ráda oslavy na povel, nesnáším organizovanou veselost - ted' je Silvestr, tak se bav. Od doby, co se nám narodily děti, jsme si zvykli být doma. Vzpomínám si, jak muž v našich společných začátcích jednou požadoval ovar. Prý to k Silvestru patří. Tak jsem mu ten ovar udělala, pobrečela si nad strouháním křenu a on ho pak stejně nejedl, protože neměl hlad. Od té doby se ho vždycky před Silvestrem ptám, zda bude chtít zase ovar. Odpovídá mi dost nepublikovatelně. Silvestrovský večer jsem z části prospala, chvíli poseděla u počítače, kde jsem přes Skype "pokecala" s pár lidma. Nějaká potřeba bavit se a veselit se nekonala. Pak jsme si pustili Královu řeč. Je to super film a mohu jen doporučit.

    OdpovědětVymazat
  18. [16]:Jo, jo, pochod na Palici se pořádá dopoledne, někteří si tam opékají buřty, většinou tam něco popijí a jdou si sednout pak na hřiště do restauračky na guláš kterej tam už mají připravený.  Je to vlastně kopec nad Rybníkem.Jednou jsme chtěli jít s celou smečkou ale ty vražedné pohledy které nás v tu chvíli začali probodávat nás od toho odradili a tak jsme šli jinamn. Chodí tam většinou důchodci s vnoučaty a jak jsou zblblý z televize, tak každej větší pes (labík) je pro ně trhač a každý menší pes který na ně cení zuby(Bobeš, jenže se směje) je též nebezpečí pro jejich vnoučata. Párkrát když jsem se stavovala na hřišti v létě z procházky za mužem v hospodě, tak na mně bylo vyžadováno od spousty maminek ať dám psům košík nebo ať tam s nimi tedy nejsem....

    OdpovědětVymazat
  19. Ono nemusí jít jen o psy.Jednou k nám na návštěvu přišla neteř s dětmi a byli tu i vnoučata a jejich kamarádi.Ctěli chytnou kočku-tedy spíše větší kotě.Nedařilo se.Tak dospělý syn kotě chytil-to ho tak pohrýzalo do ruky,že musel k lékaři na sešití.Pak s kotětem na veterinu atd...

    OdpovědětVymazat
  20. Jednou na návštěvu přijela neteř s dětmi,byla tu i vnoučata s kamarády.Chtěli si pohladit velké kotě.Ono utíkalo.Tak dospělý syn jej chytl.Kotě ho tak pokousalo,že musel jet k lékaři na šití ruky-pak s kotětem na veterinu atd....Jinak to bylo klidné kotě,ale ten "binec",co dělalo tolik dětí ho vystrašil...

    OdpovědětVymazat
  21. [19]:O to jde, než aby si maminky dávaly pozor na svá dítka, co dělají, kde si hrají tak raději začnou vřískat na mne ať dám psům košík. A to jsem je měla oba na vodítku na krátko. Někdy když tak pozoruju některé matky, tak si říkám že je vůbec zázrak že se jim děti dožívají tak vysokého věku. a hladit je raději nikomu koho neznám nedovoluji i když jsem si jistá že by nekousli. Ale jak se říká náhoda je blbec...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....