26 července 2011

Květy pro mou radost.....

Před rokem jsem do mejlu dostala od Blanky obrázek nádherně rozkvetlého kaktusu s dotazem zda nevím o jakou květinu vlastně jde. Obalen květy a dlouhými výhony, no prostě nádhera. Oznámila jsem jí že se jedná o Phfylokaktus neboli o kaktus tzv. listový. Mám už doma nějaký čas také jeden, ale ten prostě ne a ne kvést. Dokonce mi málem zhynul ale podařil se mi z něj kousek zachránit a ten si rostl dál, ovšem bez jakékoli snahy kvést. Až vloni v zimě, po letnění nasadil k mé ohromné radosti jeden květ. Letos už ve správnou dobu nasadil květy tři.....
Vím že jsou ještě v barvě růžové, žluté a bílé, takže mám po čem pátrat.







A nakonec ta Blančina nádhera, budu se muset o ten můj hodně dobře starat aby narostl do těchto kvalit....

9 komentářů:

  1. Takové květy pro radost - to bych si dala také líbit! Pastva pro oči - krása!"

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jsou nádherný, viď? A to do této kategorie kaktusů spadá kaktus zvaný QUEEN OF NIGHT, má bílý ohromný květ a kvete jak jméno napovídá jen v noci, takže i voní, aby k němu ve tmě trefili opylovači.To by byl úlovek....

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné květy...přesně takhle je na dvoře v Prostějově pěstuje moje babička.

    OdpovědětVymazat
  4. [4]:Ten tvůj jsem nemohla vynechat , je to ukázkový exemplář a dobré porovnání s mou chudinkou . Taky bych si dala říct jiné barvy, viděla jsem krásnej růžovej, ale jen letmo z auta na trase Rybník -Praha. Jinak jen ty červené....dneska jich už moc mezi lidma není.

    OdpovědětVymazat
  5. Takového přítele jako máš bych také chtěla -:))). Nerozčiluj se Vendy na mládí, ona ta slečna, která tak polichotila "důchodcům" také zestárne a ono se jí tohle hodnocení starých lidí vrátí!

    OdpovědětVymazat
  6. Fotky mě vrátily o hodně let zpátky, ještě do školních lavic. My měli stejné kaktusy na okenních parapetech a často kvetly. Chovaly jsme se k nim ne moc hezky. Dokonce někteří dobráci k nim lili inkoust z velké nádoby, z níž se doplňovaly kalamáře. A přesto kvetly. Kolega ho má v práci a také mu kvete. A já? Mám ho doma v kuchyni na okně a nekvete a nekvete. Asi ho zkusím dát ven, zda mu prospěje venkovní pobyt.

    OdpovědětVymazat
  7. To je krása. Mám doma kaktus, který by měl kvést, ale zatím nic. To už ho mám nějakou dobu. A chcípla mi masožravka

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: málo si jí krmila , ne taky jsem je měla a taky mi chcíply. Většina kaktusů má ráda a snese letnění, tak to taky vyzkoušej jestli máš možnost, třeba si pak dí říct.Já takhle jako nekvetoucí v žádném případě dostala od maminky vánoční kaktus, dala jsem ho hned ven a na podzim měl takovou násadu květů....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....