23 ledna 2021

Dneska od každého ....

 


.... něco. Tak třeba venku je jaro. Krásný voňavý jarní den
občas i se sluníčkem. V okapech vyhrávají kapky z tajícího sněhu a vyzpěvují ptáci. A tak jsem si řekla, už nechci svítit. Najednou se mi to nějak i zprotivilo. Takže jsem všechno poodpojovala a hned jak to bude možné sroluju prodlužováky a uklidím je. Doma si ale svítím  světlíšky v různých skleněných vázách a lucernách. Tam to mám celoročně. Jen uklidím svícny a časovací hodiny, a vytáhnu až zas za rok. A místo toho všeho vánočního začnu zas s živými květinami...
 
Při mazání stažených faktur a jiných dokumentů (nastal opět čas na DPH a daň z příjmu) jsem našla tři fotky vánočního stromu a betlému který měli ve městě. Škoda že bez sněhu ...




Nějaký čas jsem měla nastřiženo na další hračku pro Bobuli, ale nějak se mi do toho nechtělo. Nakonec jsem se ale dokopala a došila tentokrát džínovou žábu. Ještě dvě zvířátka a má celé džínové hospodářství. A jestli to zvládnu, tak i krásného andílka...



A ještě přikládám inspiraci pro milovnice háčkování. Sice na vánoční motivy je už pozdě, ale možná se někomu bude líbit na příští vánoce. Možná se k němu dokopu i já. A jelikož se jedná o filetovou techniku, kdo vyšívá křížkem, může použít i jako předlohu na výšivku.... je to tak snadné, že to zvládnou i ne zcela zkušené háčkařky ...



Tak. A to by asi tak bylo vše. Zítra se necháme překvapit počasím, stejně ještě budu muset poslat kontrolní hlášení, ale odpočinku moc nebude, musím dohnat resty z týdne a psychicky se připravit na další týden v práci. Zatím!!! se kolegyně na chvilku zas zklidnila, což mi připadá podezřelé, a tak jsem pořád ve střehu z které strany se na mě co sesype. 

28 komentářů:

  1. Vendy, počasí je naprosto nevyzpytatelné. Včera u nás bylo krásně a slunečno a teplota dosahovala 12°C. Dnes celý den svítíme. Od rána pršelo, pak padal sníh s deštěm a nakonec přišla chumelenice. Teplota spadla z ranních 6°C na pouhý 1°. Sníh nevydržel, šero ano.
    Vánoční výzdoba v Třebové byla hezká.👍🎄👍 Já doma vše zlikvidovala 7. ledna. Nechávám to do Tří králů. Elektrické věci uklidil muž. Jediné co zůstalo byl umělý stromek venku, který byl obalený sněhem. Ten jsem sundávala až v úterý a pak ho sušila nejprve ve vaně a pak u radiátoru. A dnes jsem našla v bytě dřevěného pastýře, do kterého se dávají františky. Nějak unikl mé pozornosti. 😊
    Za ten návod na háčkovaný, či vyšívaný ubrus děkuji. Háčkuji i vyšívám, takže si ho s dovolením stáhnu.
    Držím palce, abys měla příští pracovní týden v klidu. 🙏👍🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky většinou sklízím na Tři krále, ale světýlka nechávám ještě tak o týden déle. Letos to byla výjimka, že jsem tak dlouho svítila. A jedině proto, že napadl po Třech králích sníh, tak jsem si to s ním chtěla užít...proto jsem dala ten návod sem, protože vím, že se asi spoustě návštěvnic co háčkují bude líbit. Tak v klidu, to je relativní, lítám jak urvanej plakát, ale úplně by mi stačilo, kdyby si mě madam moc nevšímala. Což je jen zbožné přání...

      Vymazat
  2. U nás bylo jaro včera, dnes hnusný duben. Ten žabák je kouzelný a dečka taky. Háčkovala jsem si sice čepici a šál, ale na toto bych si asi netroufla. Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska už je zas nepříjemně šedo, i když ráno bylo venku krásně nasněženo takovým vatovým způsobem, ona to byla směs sněhu a zmrzlé mlhy a výsledek byl kouzelně nadýchaný.

      Vymazat
  3. Žába se k tomu mokrému počasí moc dobře hodí :-). Já jsem právě na cestě z Plzně s deseti kliprámy na fotky formátu 50x70. Sice jsem se po tom loňském nekonečném trojboji zařekl, že si dám letos od vystavování pokoj, ale moc dlouho mi to nevydrželo a ve čtvrtek instaluju :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem jí měla spíš dát šálu a kulicha, protože tu bylo frišno a sněhovo. Tak to je fofr! A kde to bude tentokrát?

      Vymazat
  4. Žába nemá chybu a návod na háčkování si s dovolením stáhnu.
    Hezký sobotní večer !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pohodě, proto jsem to sem dala. Ono až zas něco objevím tak to sem dám.

      Vymazat
  5. Se sněhem by to bylo hezčí, ale co naděláme. Strom je však parádní i bez sněhu a taky musím pochválit džínovýho žabáka, ruční práce ti opravdu jdou moc dobře.Výsledek je jak ze žurnálu.
    Krásná i háčkovaná dečka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, napadlo těsně po Třech králích, kdy už byl strom zlikvidovanej....ta dečka mě hodně oslovila, dělám to ráda, ale doma to mít nemusím. Nicméně si říkám, jestli nakonec neudělám výjimku a neuháčkuju si jí....

      Vymazat
  6. U nás to zatím na jaro nevypadá, i když sněhu znatelně ubylo.
    Ta žába je boží, zvířátka z rifloviny se mi moc líbí. Těším se až nám ukážeš další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska ráno bylo zas jemně nasněženo, sněžilo v noci a když jsem viděla jak hustě, tak jsem se křižovala co toho zas ráno bude. Naštěstí to bylo jen krátké a tak se žádná kalamita nekonala...co bude další zatím nevím, teď si dávám přestávku.

      Vymazat
  7. Vendy, my ještě venku svítíme, manžel to sklízí většinou na konci ledna. Tak už to mají za pár... Ale doma, to je jiná.
    Děkuji za popis, na kulatý stůl by to byl skutečně parádní kousek. Tvoje žába a všechny džínové kousky je skutečně hodna obdivu. Bobulka bude nadšená!
    Přeji hezkou neděli a klidné pracovní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. J to letos měla abnormálně dlouho rozsvícené, ale proto, že napadl sníh. Popravdě už jsem to chtěla uklidit klasicky na Tři krále, ale pak nasněžilo a tak by to byl hřích zhasnout. A teď už mne to najednou s odchodem sněhu přestalo bavit. Najednou jsem si řekla a dost, zhasínám... ale protože jsem fanda do různých lamp a lampiček, bez toho jemného osvětlení jsem nezůstala a na některých místech je mám po celý rok. I ty světelné struny. Bobule byla nadšená, a první dny nedala žábu z ruky.

      Vymazat
  8. Vendy, ta žabička je úchvatná, jsi šikovná. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta žába je mix asi tří různých střihů a podob...ale hlavně že se líbila.

      Vymazat
  9. Žába je úžasná! Háčkování přenechám těm, co to umí, i když říkáš, že zrovna tohle je snadné. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu je, potřebuješ jen dlouhé sloupky a řetízková oka. Nic víc...

      Vymazat
  10. Žabička je parádní,z rifloviny bych to nezvládla,spíše můj šicí stroj.
    Filetové háčkování mám v oblibě,teď si dcera objednala šest polštářků touto metodou.
    Dečka je moc krásná,snad příště.
    Vendy,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já filetovku taky miluju, je to můj nejoblíbenější způsob háčkování. Je velmi lehký a vypadá velmi luxusně. No nešije se moc dobře z té džínoviny, ale dá se to....

      Vymazat
  11. Džínová žabka je kouzelná, to musí být Bobule u vytržení, takového plyšáka nikde neprodávají :).
    Vánoční stromek jsem zrušili před týdnem, ale různá světýlka ještě na stole a policích máme. Třeba tam vydrží do příštích Vánoc, pokud tedy i my vydržíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbila se, hodně, prý jí doma nedala z ruky. Já mám světýlka hlavně u sebe v pokoji, ve velké lucerně, pověšené na trámu nebo ve skleněné váze. na chodbě mi taky visí celoročně a v obýváku jsem dala jednu z mnoha různých lamp a lampiček. Mám jí na časovací zásuvku aby se nemuselo myslet na rozsvěcení a zhasínání....

      Vymazat
  12. Jako háčkařka konstatuji, že ten ubrus je famózní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, mě taky nadchnul! Dneska jsem zas objevila nádheru nesmírnou, dalo by se říct filetová technika ve filetové technice. Nádherný vzor háčkovaný filetově v klasické velikosti, tedy okénko sloupek-dvě řetízkové oka-sloupek a celý do tvaru dlouhé záclony obháčkovaný dvakrát nahozeným dl.sloupkem- třemi řetízkovými oky- dvakrát nahozeným dl. sloupkem. No luxus!

      Vymazat
  13. Ta žába je perfektní. Já už se asi k ručním pracem nedokopu. Tak mě to bavilo, vydržela jsem vyšívat i do noci. Hračky jsem sice ne šila,ale kolik jsem se našila plavek a oteplovacích souprav pro děti a slečny svých kamarádek. Dětské svetříky mi dokonce prodávala jedna paní v soukromém obchodě pro děti. Zakázkové pletení pro dospělé jsem musela vzdát pro bolesti ramenou. Paní pro kterou jsem nejvíce pletla se na mě docela zlobila, protože si myslela, že se jenom vymlouvám. Je fakt, že ona mi dala tenkrát hodně časopisů se vzory ze zahraničí, ale ráda jsem jí všechno vrátila. Možná i proto mám nyní k ručním pracem nechuť. Ale je spoustu nových technik, které bych ráda vyzkoušela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nepletu, nenaučila jsem se to nikdy, ale háčkuju a háčkovala jsem a vyšívala. nejraději jsem měla právě filetovou techniku. Ty hračka mne nesmírně baví...

      Vymazat
  14. Vendy, Žabička je veliká fešanda, krásně nazdobená, obdivuji tvoji kreativitu. Dečka se mi náramně líbí, ale už skoro nepletu ani neháčkuji, i tak se kochám. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já to vždycky někde vykoukám a pak ušiju, můj vlastní nápad je jen zdobení...já sice nemusím to mít doma, ale tahle je na vánoce docela výzva...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....