20 července 2017

Pávi z Vojanových sadů ....




Po kratší odmlce způsobené tím, že jsem intenzivně pracovala na svatební
kytce, korsáži a náramcích pro družičky, a i na DPH, se vrátíme k naší malé tour po Praze.
Z Josefova jsme prošli na Dvořákovo náměstí, pod Rudolfinem jsme se přes park
stočili na Mánesův most, přes něj na Klárov a stáli před otázkou kudy se vydat dál. Tomášskou
okolo zdi Valdštejnské zahrady na Malostranské náměstí, po Starých zámeckých schodech na Hradčany
nebo na Kampu. Volba nakonec padla na Kampu. Jenže ještě než jsme se na ní vydali, stavili
jsme se v jedné zelené oáze, kam když vstoupíte, ani si nebudete připadat jako v Praze.
Ticho, zeleň, zpívající ptáci, lavičky a klid, klid, klid ....

Ta oáza se jmenuje Vojanovi sady a pro mne to byla toho dne objevená druhá neznámá v Praze.
S mým dědou jsme měli prochozený Petřín a jeho všechny zahrady, Malou Stranu, Staromák a jeho okolí
ale Vojanovi sady jsem neznala. Asi možná proto, že tam nejsou žádné květiny a to dědu nějak netáhlo.
Jde čistě o park se stromovou výsadbou, až v jeho horním konci se po schodech dostanete k místu kde je
tak trochu zahradní úprava. No a tady mají své království místní pávi.
Jsou na lidi zvyklí, nebojí se a tak jsou schopní vám pózovat celý den.
Tolik času jsme zas neměli, ale i tak jsem pár fotek s nimi udělala. Jen jsme si asi vybrali zrovna
dobu jejich siesty a poledního klidu, protože se různě vyvalovali ve stínu, nebo seděli na konstrukci
růžového loubí.







Krásné sluneční hodiny, a šly přesně! Jen nebyly přeřízené na letní čas Mrkající



Jeden jediný bílý








12 komentářů:

  1. Naši sousedi před lety měli pávy. Obyč i bílé, pravidelně měli mladé.

    OdpovědětVymazat
  2. Páni to jsou moc krásné fotky ^^

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Taky jsem chtěla na zahradu, na sousedy kašlu, ale spíš by to asi za chvíli začalo lízt na mozek nám. On stačí naprosto jeden hysterickej kakadu! Toho když to chytne, tak to je na blázinec těhle je tam asi deset a jsou vážně hodně klidní a neutíkají když je chce člověk fotit....

    OdpovědětVymazat
  4. Do Vojanek jsem kdysi koukávala z okna kanceláře. Teď bohužel koukám na dvorek  s kontejnery na odpad a se agregátem, co je záložním zdrojem elektřiny. Vojanky byly výrazně lepší. Zvlášť teď, když jsou líp upravené než před 30 lety

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: To se ani tomu odporu při pohledu z okna nedivím. Já ač Pražák, jsem tam nikdy nebyla. Přitom jsme s dědou zbrousili všechny možný místa na Starém městě, Petřínské zahrady ale Vojanky jsme vynechali. Asi proto, že tam nebyly kytky a na ty děda byl.

    OdpovědětVymazat
  6. Čtvrtá a pátá fotografie - krásně vymazlené.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Zrovna ta pátá je kvalitou hodně bídná...

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný, jen škoda, že se neukázali v plné parádě, taky na to čekám

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: To bych po nich v tom vedru chtěla už moc. Už to že mi stáli před foťákem a neutíkali byl zázrak.

    OdpovědětVymazat
  10. Pávy jsem několikrát v poslední době viděl a dost mě překvapuje, jak jsou krotcí, vůbec se lidí nebojí.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Ono je to tak. Páv nesmí zakřičet a nesmí se otočit zády, když se snaží imponovat roztaženými pery. To pak ztratí veškerou svou krásu ba přitažlivost    No nedovedu si dost dobře představit jak by se měly přestavovat sluneční hodiny na letní a zimní čas

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....