27 září 2016

Vzpomínáte si? aneb Retro podruhé ....



Dnes se vrátíme po květinkové odbočce zase na
výstavu RETRO. Ještě si dáme rochu módy ale příště už to
bude o trochu jiných, spíše užitkových věcech. V prvním článku
o téhle výstavě jsem vám dala možnost si tipovat, jak jsou které šaty
staré, nebo jestli je navrhly návrhářky a návrháři dnešní doby.
A tak si teď můžete svoje tipy porovnat se skutečností.
U těch svatebních to tipování bylo zcela přesné.....






A co se týče šatů z 19. století i tam to bylo zhruba správně.



Tak ono to zas nebylo tak úplně těžké, to dnes to asi bude trochu větší oříšek.
I já sama byla překvapená když jsem si dodatečně doma četla ty tabulky jak moc jsem se mýlila.
V módě i interiéru byl častou inspirací i Orient, hlavně pak nejvíc Japonsko a Čína.






Pomalu jsme se dostali do let padesátých a šedesátých. A protože tady se bylo na co koukat
mám také asi nejvíc fotek.



Opět můžete hádat, které z představených šatů jsou nejstarší co do doby
ušití a které nejmladší







S módou se rozloučíme lety osmdesátými. Ty bundičky jsou zase opět velmi in, jak jsme se o den
dříve přesvědčily s dcerou při courání po obchodech s oblečením. Já jsem si z téhle
doby nejvíc oblíbila košilové šaty, i ty se pořád drží. Za to po vycpávkách které
dělaly z ramen něco neskutečného se mi vážně nestýská..... no a pak mrkváče pokud možno
co "nejplesnivější", bílé ponožky v mokasínách a barevná saka veksláků, které o něco později
tvořily uniformu nové garnitury "podnikatelů" což vlastně byla většina veksláků, kteří se
chytli příležitosti a známostí a začali po revoluci podnikat tak to byl tedy vážně úlet.


18 komentářů:

  1. Móda 80. let byla katastrofální, ty plísňáky!, fuj Naštěstí se mně nelíbily, chodila jsem v midi sukni s halenkama nebo s ručně pletenými roláky - moje první práce bílý rolák a pak černý Moc jsem toho na oblečení neměla. Jo, ještě jsem nosila šaty košilové a jemně květinkové vínové letní šaty a cítila jsem se ve všem fajn Na fotkách šaty z 60. let jsou překrásné, naše paní učitelka, na kterou jsme se dívali jako na krásný obrázek, měla ty kostičkované

    OdpovědětVymazat
  2. P.S. Ven, představ si, že po mém komentáři u Tebe zmizel mně úplně signál   

    OdpovědětVymazat
  3. Šedesátky jsou obdobím, když šaty opravdu podtrhovaly ženskost. Spoustu podobných modelů jsem vídala nejen na ulicích, ale i doma, protože maminka byla dámská krejčová a já vyrostla vedle jehel, špendlíků a krejčovské panny.

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Troufnu si říct, že ty denimový propínací šaty nejsou out. Pořád se nosí a pořád jsou v nabídce. Tedy pokud taky nejsou "plesnivé"

    OdpovědětVymazat
  5. Wow, nejvíce se mi líbí ty šaty s puntíky

    OdpovědětVymazat
  6. Ty fialové puntíkaté má maminka na jedné fotce. Tedy ne tu barvu, ale střih. Mně naši oblékali hodně konzervativně a já jsem záviděla ty jakoby plesnivé ryfle druhým. Když jsem dostala pár bonů od tedy, utíkala jsem si do Tuzexu koupit první ryfle. Ale to už jsem měla první dítko.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Já si koupila první džíny ve třeťáku, protože k nám do obchodu jezdil pán,co vozil ředitele Tuzexu a tak jsme si mohli naporoučet cokoli, on nám to přivezl, my si to vyzkoušeli a co nám bylo jsme si vzali. Platit jsme mohli buď bonama nebo korunama. V ofiko kurzu, takže nás třeba Super Rifle stály nejdřív 450 Kčs a později 500 Kčs. Já vozila klukům na chalupu hromady kalhot, připadala jsem si jak agent ne z tepou vodou ale džínama

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Nám do práce vozil jeden vekslák (mimochodem nezdárný syn právníka) z Tuzexu všechno možné a jednou z toho bylo vyšetřování. Škoda, že jsem zrovna byla na paragrafu. Ptali se třeba jedné kolegyně, proč kupuje kávu, když je u nás k dostání také. Ona se začala smát a říkala, že až bude k dostání i u nás takové kafe a kakao, tak nebude kupovat od veksláka. Já už si nepamatuju, kolik bonů co stálo, ale prodával nám 1 bon/ 2,5 Kč.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: To prodával bony dost levně. nejlevněji se daly v Praze u veksláků pořídit za 5,50 ale nejčastěji to bylo za 6 Kčs

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: U nás za 2,5 určitě a bylo v letech 1975-76. Nevím, jestli ty bony neměly určitou platnost. Nejbližší tuzex byl v Ostravě a tam se prodávaly nedaleko prodejny mnohem dráž.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Tak to já to kupovala až v roce 79.

    OdpovědětVymazat
  12. Puntíkaté šaty se prodávají pořád, dokonce i různými mašlemi.

    OdpovědětVymazat
  13. Ty šatičky z padesátek a šedesátek jsou rozkošné Až na nepěkný modýlek na předposlední fotce, barvy snad... švestkové? Asi to nebude nejstarší model?

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Ano, ten byl původní. Je k němu psaní a vysvětlení na začátku třetího článku. Byly místo vyčištění vyprané a tím pádem změnily barvu a zmizel částečně onen efekt měnění barev.

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Jo, jo, dcera si jedny v létě koupila Úžasné. A vídám hodně reklamu na retro obchod s takovými šaty, mě se tedy líbí strašně moc....

    OdpovědětVymazat
  16. Nejprofláklejší jsou fialová saka podnikatelů-tunelářů. Na ty asi ani v retro módě nedojde

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Ono to fialové je schované za těmi bílými šaty a oranžovým sakem. Ta fotografie z druhé strany byla hodně mázlá, tak jsem ji hodila do koše. A budeš se divit, na vsi to stále považují za in. Kolikrát ještě dnes to vidíš. Fialové sako a bílé fusakle.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....