19 srpna 2016

Jak rychle změnit názor ....



Opět se mi poštěstilo že můžu trávit čtrnáct dní
na chatě a tak dnešní krátká zamyšlení se budou vztahovat
k pobytu tady.

Zamyšlení první aneb to by nikdo nevěřil kolik hub se vejde
do kapuce trika .....

Poučená z minulých houbových nezdarů jsem nevymyslela elektrickou
kytaru, jak se zpívá v jedné písni od skupiny Žlutý pes, a s vědomím, že v lese bude
zas sucho jak na polňačce na Hané v pravé poledne, vyrazila jsem si na procházku do
lesa jen tak s foťákem a v tričku bez nějaké tašky či koše. Ovšem po deseti minutách
jsem musela rychle svůj názor změnit a to proto, že se na mne z jehličí usmíval krásný
hříbeček, a po chvíli to byl další a další a najednou jsem zjistila že na fleku kde stojím
je těch hnědých hlaviček víc. Jenže přede mnou náhle vyvstala nerudovská otázka Kam
s nimi..... ještě že tričko má kapuci na stahování takže jsem za chvíli byla jak klokan,
ovšem s kapsou za krkem. Bylo těch krasavečků tolik, že jsem si mohla dopřát luxus
nebýt srab a nesbírat ty malé (jak vždy říká můj kamarád, že malé houby sbírají jen srabi),
dokonce jsem ani nevěnovala pozornost krásnými, zdravým a čerstvým holubinkám, ba
co víc ani novější rostoucím klouzkům, kteří v suchém lese ani neklouzali ! A když jsem
našla ještě dva praváčky na dohled od chat, došlo mi, že asi vážně ty houby rostou .....
A víte kolik bylo nakonec těch hub v kapuci? Plná miska střední velikosti! Dnes už jsou
snědené a zbytek usušený, ale v prvním okamžiku jsem proklínala geny pravěkých
sběračů, které mne nutí abych ty houby sbírala, a sbírala a .......

Zamyšlení druhé aneb jak jsem dostala za vyučenou .....

Včera, když jsem se vracela od maminky, na stanici autobusu stálo
už dost lidí. Nutno podotknout, že na místo kde je stanice, svítí dost slunce
a stát tam nebývá v takových slunečných dnech nic příjemného. Všimla jsem
si jedné staré paní, která mířila na konec předlouhé fronty s pojízdnou taškou
v jedné a hůlkou v druhé ruce a evidentně si potřebovala na chvíli než přijede
autobus sednout. Na to ovšem nikdo nemyslel a nenapadlo nikoho že by si
při čekání starší lidé rádi i sedli. Všichni jen stáli a koukali, ale nikoho nenapadlo
říct, že si paní může jít sednout do haly a místo že jí podrží. Tak jsem jí nabídla,
že si může jít sednout a nastoupit předemnou.
V autobuse si pak při sedla ke mě a začaly jsme si povídat. Je jí stejně jako
mojí mamince, ale musím říct, že i když ta je dost samostatná a soběstačná,
oproti téhle dámě tedy musím uznat, má značné nedostatky. A přiznávám, že
i já se silně styděla. Za to že neustále nad něčím skuhrám, že jsem pořád tolik
negativistická a pohodlná. Protože když mi řekla že každé ráno cvičí půl hodiny
(v 85 letech) že přesvědčila svého doktora aby jí poslal na operaci bolavého kolene
a její zdůvodnění proč (bolest jí pronásleduje poslední čtvrtstoletí, takže pokud jí to po operaci
bude bolet čtrnáct dní už je šumafuk) . Takže mne dohnala k tomu hodně změnit svůj
názor na sebe. A rozhodně tedy není vůbec pěkný.





21 komentářů:

  1. Z té dámy jsem vedle. Takovou odvahu bych si přála mít, o kondici ani nemluvím.

    OdpovědětVymazat
  2. Oba zážitky se zdají být velice milé

    OdpovědětVymazat
  3. Někdy se to tak sejde a člověk trošku víc pozná sám sebe a jak říkáš, někdy to není vůbec pěkné. To znám. Naštěstí se s tím většinou dá něco dělat.

    OdpovědětVymazat
  4. A pak že nerostou. Jenže, když se vydám do lesa s košíkem, tak nic nenajdu, jako na potvoru...

    OdpovědětVymazat
  5. Musím jí do sebe. Také neustále nad něčím skuhrám, jsem pořád negativistický a pohodlný.

    OdpovědětVymazat
  6. [6]:Ona měla naprosto úžasné názory na život, a prostě se pořád snaží žízeň naplno.Pendluje mezítra Prahou a Dobříší,  což třeba já nedostanu maminku ani sem na chatu, a jen klidně i jednou za sezónu. Pořád taky mluví o tom, že bůhví jak tu bude dlouho apod.

    OdpovědětVymazat
  7. Moje jednaosmdesátiletá maminka též každé ráno cvičí, k tomu ještě každý den lítá se psem po lesích a... ano, i já se stydím

    OdpovědětVymazat
  8. [9]:naprosta! Dokonce v zime, kdyz neni snih a jsem v lese, rejdim ocima po zemi

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:ta moje sice dela na zahradě lita po nákupech,  ale porad mluvit o tom ze kdo ví jak tu bude dlouho, po každém mi hlasi kde je co pro případ ze by umřela a pod. Já vím,  věk už má,  ale právě proto by neměla takhle uvažovat ale radovat se z toho co má.  Tahle paní si tu smrt vůbec nepřipouští. A proc se bojíš do lesa? Že by Te sežral vlk?

    OdpovědětVymazat
  10. [5]:napotřetí jsem už nesla. Jsem ráda že jsem nasušila pro dceru aspoň velkou a malou sklínku.podivem se i u nás doma jestli něco nebude....

    OdpovědětVymazat
  11. U nás ještě nerostou, máme tady sucho.. Ale snad už se ty naše houbičky taky probudí..:).

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Ta moje o smrti skoro nemluví, ale tuhle si koupila příšerně drahý boty a na moji poznámku o utrácení opáčila: "No a co, tak mi je dáš do rakve!"

    OdpovědětVymazat
  13. MarijaKes24/8/16 22:59

    My zatím máme nasušených hub jen poskrovnu, velmi poskrovnu a na omáčku není nic. Já mám ve fotobrašně takovou silonovou tašku, která se smotá a stáhne do malého klubíčka. Kolikrát jsem si už blahořečila, že ji mám. Ta paní, která tě donutila přemýšlet nad sebou je skvělá. Ona ví, proč cvičí a pohybuje se. Moje maminka nechce chodit na procházky a začala polehávat a na mne se zlobí, že ji nutím do něčeho, co nechce. Stále naříká na bolesti. Já to ale poznávám i na sobě. Když sedím dýl u počítače, nohy mě také rozbolí a otékají. Cítím kyčle a pomůže mi se projít.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Taky takovou tašku mám, ale po loňské a předloňské špatné zkušenosti jsem očekávala při stávajícím suchu ten stejný nezdar a proto jsem vzala jen foťák a nic jinýho

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Ta moje zas snad při každé příležitosti říká, to už tady nebudu, nebo kdoví jestli tu ještě budu a to třeba jde o horizont půl roku. Štve mě, že ani na tu chatu za mnou nechce přijet, a přitom by si akorát sedla na tramvaj, jela jednu stanici metrem a z metra rovnou vystoupí na stanici odkud jede autobus k nám na chatu. No a šla by  tak patnáct minut pěšky. na tom není nic těžkého. Tahle dáma pendluje mezi Prahou a Dobříší pořád a to má z té cukrovky pěkně poničené nohy, ostatně jako většina cukrovkářů. Ta moje je na tom o hodně líp.....

    OdpovědětVymazat
  16. Obdivuji a klaním se "chuti do života" té paní o které píšeš. Je to výjimka, znám ženy v jejím věku, které jsou vlastně zdravé, jen opotřebované věkem, ale vzdaly to. Je to skutečně krásné, když takhle bojuje ta paní se stáří a chce ještě žít a né jen se trápit.

    OdpovědětVymazat
  17. s houbami mám úplně stejné zkušenosti!

    OdpovědětVymazat
  18. Já znám člověka, který v 91 letech chodí na turistické výšlapy, a to i takové, které mají kolem 20 km na délku a převýšení 500-800 m.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Dneska jsem si opět potvrdila, jak je moje mamča oproti té paní hodně pozadu. Potřebovala bych, aby sešla tak cca půl kilometru ke stanici tramvaje nebo jen třista metrů k autobusu a sjela tři stanice, tam mi něco vyzvedla a zas jela domů. Jak jsem tak dneska vyrozuměla z toho jak sondovala jestli mi to nemůže vyzvednout někdo jiný tak se prostě vůbec nechce někam vypravit. Přitom tam normálně ještě před několika měsíci jezdila nakupovat. Teď už chodí jen těch půl kilometru. Za chvíli s tímhle přístupem nevytáhne paty z baráku....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....