24 prosince 2019

Hory, hory ...





.... a zase hory. Důvod, proč se mnou jela dcera na tenhle výlet a z kterého jsem se na něj těšila i já. Ovšem když jsem jednou prohlásila, že já hory v zimě jako nelyžař nee, popudila jsem tím silně Ducha hor, a on se mi od té doby mstí. Jak? Tak, že pokaždé když se do nich vypravím je hnusně. Mlhy, déšť, zima a to i v srpnu. Prostě ber hory v zimě, v létě a jestli ne, zle pochodíš...
Takže když jsme dojeli na druhé místo v programu výletu, do Hallstattu, který se choulí na břehu stejnojmenného jezera a tulí se v náručí pohoří Dachstein, opět jemně poprchávalo a mraky se válely tak nízko nad jezerem, že vrchy nad ním vidět nebylo vůbec. Jen občas se udělala škvíra ve které byla, světe div se, modrá obloha a dokonce i některý z okolních bezmála dvoutisícových vrcholů. Plán zájezdu byl nahoru na horu, a zas dolů do dolů, jenže mi s dcerou zvolily jiný program a jak se ukázalo, velmi prozíravě. V solném dole jsme byly už v Berchtesgadenu, takže další exkurzi do slaného světa jsme oželely, byť zde se vrtá do nitra Morie tedy pardon, do nitra hory a sůl se rozdrcená dostává na světlo boží. Vyjely jsme si se všemi nahoru lanovkou která je tedy kurev*ky příkrá, a dlouhá 853 metrů nahoru nad město, kde je příjemná restaurace, mě tedy připomínající zámeček Větruše nad Ústím nad Labem. Tady jsme zamávali (obrazně) ostatním účastníkům zájezdu a šly na vyhlídku Sky walk z které je nádherný pohled na Halštatské jezero, samotné městečko a hlavně na vrcholy kolem něj. Je, ale my z něj neviděli nic. Jen občas se mraky pod námi roztrhly a ukázaly tu kousek města, onde zas jezera či nějaký ten vršek. A co víc, v okamžiku kdy jsme vystoupily z lanovky začalo nejdřív jemně sněžit, ale pak sněžení nabývalo na intenzitě, a v okamžiku kdy jsme už seděly v restauraci chumelilo tak, že nebylo vidět ven. Jen jsme si říkaly jak to dlouho bude trvat, jestli celý den nebo jen chvíli. Naštěstí to byla jen chvíle a jen tam nahoře. Daly jsme si super Suppe ( já Hungargulashsuppe mit Brotchen) dcera česnečku. Trochu procvičily své lingvistické umění, já německé, dcera anglické, čímž jsme trochu číšníkovi zamotaly hlavu, a nesměl chybět první adventní svařáček. Hustý, silný a výborný. Pojedly jsme, popily a vyrazily na lanovku na zpáteční cestu dolů do městečka ....


Z hor okolo městečka bylo vidět jen tohle ...






Jak je lanovka příkrá, je vidět na této fotce. Je to hned po výjezdu ze stanice a celých zbylých 850 metrů to není o moc lepší


Nahoře nad lanovkou to bylo o něco lepší


... ale jen o málo


Jsme 853 metrů nad městem, a jak vidět, hory nad námi dosahují až do mraků. Doslova ... 
Jinak dům nahoře je vchod do solných dolů



Tady jsme se ještě mohly kochat. Dole ve městě už zas ne 






Tenhle hrneček jsem tedy neulovila, za to jsem ulovila později ještě hezčí


Gulášovka byla servírovaná v litinovém kastrůlku jak pro panenky. Byl ale zatraceně těžkej. A byla výborná, s náloží hovězího masa (žádné mleté, žádné žužly) a výbornou kaiserkou


A zatímco ještě dvě hodiny budou tvrdnout všichni v dole a tím pádem nebudou mít z města lautr nic, my se vydáme do jeho středověkých uliček ...

18 komentářů:

  1. Krásné i když trochu zamlžené fotky. V solném dole se byl podívat před pár roky manžel, když ještě jezdil s turisty. Těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. podle toho co říkali lidé kteří byly jak v Berchtesgadenu a tady, byl ten berchtesgadenský mnohem zajímavější, a jelikož jsme ho viděly, další nás už nějak moc nebral. A ještě že tak, byla bych nebetyčně naštvaná že by jsme nestihly si projít to městečko.

      Vymazat
  2. Tak my s mužem před pár lety se ubytovali v kempu s obytňákem, ale byli jsme v létě.Ten výjezd lanovkou do solných jeskyní byl pro mně utrpením.Mám fobií z hloubek, ale solné jeskyně se nám líbily a za ten týden co jsme byli, tak jsme prošli i projeli na kolách okolí.Nádhera až na japonské turisty, kteří se motali všude a neuhnuli, připadali mi takový neurvalý.Moc se nám tam líbilo.Přeji krásné VÁNOCE.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsme si říkaly s dcerou, že by to chtělo aspoň prodlouženej víkend anebo tu dovču, aby si to člověk pěkně kolem propátral a prošmejdil. Ona narozdíl ode mne je lyžařka, takže jí by to vyhovovalo jak v zimě tak v létě. No ti šikmoocí .... o těch teprve budu psát, ale fákt japonští, korejští a kdovíjací ještě asijští mileniálové jsou děs běs. Kde je ta pověstná japonská slušnost to fákt nevím.... jsou zpovykaní, motají se jak bulhar v kukuřici a všude překáží a fotí si všude selfíčka.... fakt to je totální humus. A to mi povětšinou davy tůristů nevadí, jenže tohle je děsný!!! Jinak Hallstatt sám o sobě je nádherný, jsem strašně ráda, že ho cestovka letos zařadila.

      Vymazat
  3. Hallstatt je kouzelné městečko, na tom místě, které popisuješ, jsme měli štěstí, ale den předtím, přestože to bylo v létě, když jsme vyjeli na vyhlídku Pět prstů, asi 5 km od Hallstattu, se nám to nevyvedlo vůbec, jednak víc než hodinu jsme čekali na lístky, ze dvou jeskyní (Mamutí a Ledové) jsme z časových důvodů zvládli jen druhou, a u Pěti prstů začalo pršet a bylo zataženo.
    To by tam člověk musel bydlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo hory, ty jsou na počasí zrádné, ale o tom ty asi něco víš. Tobě díky za inspiraci, kdybych ten článek u tebe neviděla, nikdy bych se na takovou krásu nejela podívat a to by byla ohromná škoda! A navíc jsme si udělaly s dcerou po letech skvělou dámskou jízdu. Tedy do slova. Ta cesta byla fakt dost úmorná. Buď dovča nebo prodloužený víkend, a hodně peněz sebou aby si člověk mohl případně zopáknout nevydařené výlety a výjezdy lanovkama...

      Vymazat
  4. Krásný! Ta hora na čtvrté fotce je skoro úplně stejná, jako ten klobouk v Malém princovi. Tedy ono záleží na úhlu pohledu, ve skutečnosti to byl slon spolknutý hadem, ale to je šumák :D. S tou gulášovkou jsi mě pěkně naladila, asi už vím, co budu vařit :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malý princ je knížka, která mne nikdy neoslovila. Ani v dětství ani v dospělosti. I když jsem to zkoušela napravit. Jedině co jsem dokázala bylo poslechnout si jí jako čtení s geniálním hlasem Eduarda Cupáka. Ta Suppe byla opravdu super !

      Vymazat
  5. Vendy, krásný výlet a parádní fotky z hor. Přeji Ti hezké svátky vánoční. D.

    OdpovědětVymazat
  6. Pek e, když tu po sněhu ani pamatkg

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsme s dcerou říkaly, když tak chumelilo, že máme pro letošní zimu splněno. Chumelenici jsme zažily, zažily jsme i rozmoklý sníh, takže více netřeba!

      Vymazat
  7. Hory se sněhem lépe vyniknou. I přesto škaredé počasí jste přece něco viděli. Polévka vypadá skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyniknou a bylo ho pro mě tak akorát. Polévka nejen že vypadala skvěle, ale i skvěle chutnala!

      Vymazat
  8. Navzdory nepřízni počasí jsi pořídila krásné záběry !!! Já se hor nemůžu nikdy nabažit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já v jejich bezsněžném období taky. Nebo ještě v tomhle trochu pocukrovaném. Jenže duch hor mi tu část kdy je nemusím prostě nemůže zapomenout a neustále mi ty moje výlety do nich hatí a kazí...

      Vymazat
    2. Tak to abych se taky nerouhal! I já nejezdím do hor v zimě,protože nelyžuji. Ale rád bych někdy vyrazil na nějakou zimní pěší tůru, jenže na to doma nedostanu povolenku. Prý můžu být rád,že mě nechají chodit samotného v létě !!!

      Vymazat
    3. Tak to máš blbý :-D

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....