13 července 2019

Úplně obyčejné ...





.... třapatky. Kytička ze zahrádek našich babiček, které snesou snad cokoli. Úpal i stín, sucho i krátkodobé přemokření. A co je jejich výhodou, že se starají samy o sebe. Vysemení se a tak si zajišťují neustálou obnovu. A navíc mají krásnou optimistickou barvu. Můžete je mít buď jako trvalku anebo jako dvouletku. Navíc už neplatí ani ten striktně žlutý a jednoduchý květ. Jsou plnokvěté, hnědé, dočervena, či různých kombinacích žlutohnědé.
Mě letos přibyly do zahrady od sousedky, která přesunovala záhon na rajčata a překážely jí tam. Tím pádem se mi zas po letech do zahrady vrátily ....





Jsou krásné za deště ...



... za sluníčka ...




... i když je pod mrakem 


No není moc dobře zaostřená, nicméně mě se hodně líbil bokeh, kde se pletivo proměnilo v prošívanou peřinku


Následující dvě fotky ukazují co dokáže s fotkou sluníčko a mrak




I u těhle fotek jsem větrala heldu s close - up předsádkou.Tedy až na ty první dvě, ty jsou ještě teplé z foťáku. Fotila jsem dneska po dešti

8 komentářů:

  1. Vendy, krásné fotky, proslunily dnešní zachmuřený den. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To že měl dneska být nejdeštivější den mi nějak nepřipadá. Tedy vůbec to tak není. Spíš zas začíná vykukovat sluníčko.

      Vymazat
  2. Třapatky mám ráda, to jsou kytky co hodně vydrží.
    Tento týden jsem si koupila zase novou, růžovou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to jsou echinacey. Vlastně tohle jsem napsala názvově špatně, tyhle žluté letničky a dvouletky nebo trvalky jsou rudbéckie a ty růžové, bílé apod. jsou Echinacey. I když je to všechno pod stejným rodem, jsou rozdílné. Nejmarkantnější to je v květu a tvaru jeho středu. Rudbeckie mají střed hladký, a echinacei mají střed ježatý. Ale všem dohromady se říká třapatky....

      Vymazat
  3. Ty si pamatuju z babiččiny zahrádky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem psala že nesměly chybět v babičkovských zahradách. Na chalupě je měli spolu s floxama, řebříčkama a šaterem v každé zahradě.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....