20 června 2018

Trosky a Ještěd ....



.... opět jak jinak, z autobusu. Je totiž sobota 26.5. a já frčím za dalším poznáváním.
Čeká mne totiž Horní Lužice a v ní tři zastávky. První je zámecký park v Kromlau a
rokle rododendronů a azalek, další je největší osázená skalka v Evropě a
přes 7000 bludných balvanů nahrnutých ze Skandinávie v přírodním parku Nochten a
jako poslední lužické městečko Lübbenau a plavba vory (kahny) pralesními kanály
řeky Sprévy. Ale zatím jedeme z Hradce Králové, kde je poslední nabírací zastávka směrem
na Liberec a dál přes přechod Hrádek nad Nisou kouskem Polska a přes další přechod,
tentokrát do Německa. Nový slunečný den nás zastihl zrovna v krajině Českého ráje
pod hradem Trosky. Při cestě do Rakous jsme viděli za svítání balony nad Novomlýnskými
nádržemi a tady přímo okolo hradu. A hned sedm jich tam bylo ! Vyfotit se mi však
zadařilo jen dva, byť jsem měla strategické posezení hned za řidičem a ven jsem
viděla celým velkým předním sklem.


Tentokrát se při východu představily Trosky





.... a stejně tak i Ještěd ...


.... to rozmazané je vrtulník, který mi vlétl mezitím do záběru


Po cestě jsem v autobuse fotila minimálně. Ona totiž krajina dál za hranicemi byla
dost fádní. Borovicové lesy táhnoucí se kolem a do dáli, a nic. Občas městečko nebo
vesnice, a zas jen lesy. Popravdě taková krajina je skoro v celé Horní Lužici, občas se
k ní přidá i nějaká megaelektrárna nebo povrchové doly, případně projíždíte vojenským
výcvikovým prostorem bundeswehru který je, jak jinak, v rozsáhlých borových lesích....
Jedině kde bylo opravdu krásně a příjemně tak to byl Sprévald. Ramena Sprévy nořící se
do zeleně, okolo krásné rázovité domky a okurky. Okurky ve všech podobách, všemožných
chutích, okurkové limonády, kořalky, pivo, chleba se sádlem a okurky... prostě okurkový
ráj. Tato část Německa je totiž pěstováním okurek proslulá. Jo, a pak ještě jahodami
a chřestem. Oboje se též nabízelo všude v různých úpravách.


11 komentářů:

  1. Ještěd, moje srdcovka. A na Troskách bylo taky fajn .

    OdpovědětVymazat
  2. [3]: Ani na jednom jsem nebyla, okolo Trosek jsme párkrát jely s dcerou, a Ještěd jsem viděla teď poprvé. Narozdíl právě od dcery, která měla štěstí na partnery sdílející její vášeň pro výlety. To já bohužel nemám ....

    OdpovědětVymazat
  3. Na Troskách jsem jako dítě byla, i na Ještědu, ale to na Ještědu ještě byla stará chata.

    OdpovědětVymazat
  4. [7]: Jako malá jsem na žádné výlety nechtěla, protože jsem nadevše milovala naší chalupu a pobyty tam.

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavé je, jak jedna z věží zříceniny Trosky v tomto nasvícení má zlatavou barvu. Nikdy jsem si toho nevšiml.

    OdpovědětVymazat
  6. [9]: To je zřejmě materiálem z kterého je postavena. Ono jak vidíš ne nadarmo se tomuto času říká Zlatá hodinka. Ta nastává před a hodinu po východu a hodinu a něco před západem slunce. To je nejkrásnější světlo pro focení. Měkké, zlaté a jemné. Před a po ní ještě je Modrá hodinka, to už je po západu nebo před východem. Ta má světlo studené, a krajinu zabarvuje, jak jinak, do modra.

    OdpovědětVymazat
  7. [9]: Možná kdyby stál proti Ještědu v ose zapadajícího slunce tak by byl taky zlatý.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....