03 února 2016

Industriálně i krajinově .....


Když už díky všelijakým vládním, privatizačním
ale i personálním čachrům a machinacím v Českých drahách
přišla Třebová o status největšího železničního uzlu v republice
(k nemalé zlosti místních nádražáků) stále si ještě v železniční
dopravě drží určité primáty.Stále je zde největší seřazovací nádraží
a před dvěma lety bylo zprovozněno jedno z největších překladišť.
Začalo to pomalu, stavbou jednoho mostového jeřábu, pak najednou
přibyl druhý a třetí. Námořní kontejnery se vrší naskládané
do výšky jak barevná hradba. Bohužel, ruku v ruce s touto stavbou
ovšem začaly problémy s nadměrným zatížením kamiony, na které
se kontejnery které jdou silniční cestou nakládají. Jako ve všem se tady
projevila klasická česká huráakčnost. Něco se postaví, ovšem už
není zajištěná základní infrastruktura, v tomto případě pořádné
silniční připojení. Stavba byla odsouhlasena v době kdy probíhalo jednání
o dalších trasách R35 přes Východní Čechy, aby se utvořil další páteřní silniční systém
který má ulehčit D1. A jelikož byla jedna varianta právě obchvat Třebové
a následné napojení na R35 u Opatovic nad Labem vypadalo to,
že by neměl být žádný problém. Vypadalo a byl. Pár starých lidí
z prastaré zástavby u silnice se vzbouřilo že oni se svých majetků
nevzdají, starosta dal za pravdu zeleným aktivisům a společně stvořili
petici že tady napojení na plánovaný obchvat a stavbu R35 nechtějí, a nechtějí a
nechtějí až nakonec to šlo přes kraj až na vládu a ministerstvo dopravy
a tam se chopila své příležitosti Litomyšl, která ví o problémech
s kamiony své a navrhla aby trasa vedla okolo ní. A tak Litomyšl se možná v budoucnu
zbaví své silniční nepropustnosti, bude mít klid ale v Třebové se
budou hromadit kamiony a bude se stále zvyšovat jejich průjezd městem.
No, každá cesta do pekel je holt dlážděná dobrými úmysly......
Máme sice krásné, velké megapřekladiště ale vedou k němu silnice třetí
a čtvrté třídy.

P.S. Jo, a většina z těch kteří to blokovali už je stejně na pravdě boží.


Tož naše chlouba....


A trochu poezie .....


.... a zase industriál .....


.... a poezie ....


...... a tvrdé realita .....


..... a kouzlo krajiny .....


...... a sluníčkového čarování













14 komentářů:

  1. Tohle je velký problém, ale položím otázku. Proč se dneska většinou vozí všechno kamiony a ne po železnici? Proč se toho tolik dováží? No já na to nahlížím jen jako laik, ale my jsme byli docela soběstační ve všem. Proč musíme dovážet zahraniční šunty? Já teda nevím, jestli bych byla sama ochotná vzdát se majetku, který jsem si celý život budovala. Já ty lidi úplně neodsuzuju. U nás se o obchvatu města mluvilo již za totáče a projekt vypracovaný byl. Do dnes se o tom jenom kecá a město je stále zasekanější protože přímo středem vede komunikace a spojení ze Slovenska na Olomouc a Ostravu.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ono to je tak i tak. Buď se sem ty kontejnery naváží kamiony a pak se nakládají na vlaky a putují dál vlakem nebo vlakem dojedou a překládají na kamion. Asi ne každá firma má železniční spojení ale zboží si nějak opatřit musí. A ne vždy jde o zahraniční šunty, ale i o náhradní díly pro fabriky nebo vývoz našich výrobků ven. Těm, kterých by se týkalo zbourání domů (a to bylo asi jen čtyři nebo pět domů) bylo nabídnuto buď nový domek na jinem místě nebo byt. Navíc to byli opravdu už lidé kteří byli v těch domech sami a obývali třeba jen jednu jedinou místnost. Takže by si jen a jen polepšili. Navíc všichni ty baráky dostali po Němcích, tudíž nic nebudovali.

    OdpovědětVymazat
  3. Vendy, to co jsi popsala, je tak typicky české. Třebová se stala opakem Ro-La, což je překladiště z kamiónů na vlaky u Lovosic, které odtud měly jezdit do Německa. Mám sestřenici v Litoměřicích a vím, že to tam nějak usnulo. Kamióny dál jezdí po dálnici, aby u Lovosic sjeli (protože tam zatím končí), namísto toho, aby náklad složili v dohledu dálnice a ten pokračoval vlakem. Někdy mám pocit, že žijeme v Kocourkově.

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud si vzpomínám, každý závod měl několik aut t.zv. závodní dopravu a jezdil na nádraží k nákladním vlakům pro materiál, polotovary a pod. To se všechno zlikvidovalo, závody (aspoň u nás) nejsou, nákladní nádraží zrušili protože se nevyplácelo- nebylo využité. Podobně to bylo i jinde. Cesty nestačí zátěži kamionů a slyšela jsem, že se opět uvažuje o využití vlaků, tak třeba...

    OdpovědětVymazat
  5. Jak typický. Místo, abych se ale rozohnila, ti raději pochválím ty kočičky .

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Dneska jsem četla v litomyšlských novinách, že už je zpracován projekt na R35 a počítá se tam právě i s přístupem na překladiště. Jen jsem zvědavá jak, protože mezi náma a Litomyšlí je dost vysoký hřeben.

    OdpovědětVymazat
  7. Ale jak to, že Třebová přišla o status největšího železničního uzlu v republice, když stále v neztenčené míře překládá? Které místo jím je teď?

    OdpovědětVymazat
  8. [10]: Už  žádné. Objem vypravovaných vlaků, vlaků které se tu seřazují a projíždí klesl na třetinu. Hodně tomu samozřejmě ubralo i to, že už se odtud nevypravují vlaky s uranem do Ruska jako za bolševika.  A navíc dělení ČD na různé části, sekce a podsekce tomu taky neprospělo.Je to sice stále moloch, ale na hliněných nohou.

    OdpovědětVymazat
  9. Na "industriál" je velice neutěšený pohled, Vendy, zato větvičky jsou kouzelné.

    OdpovědětVymazat
  10. Vidím, že každý máme svoje.My skládku nad dědinou a vy megapřekladiště. Jestli jsem to pochopil správně,tak ty kamiony jezdí po těch úzkých a rozbitých cestách? Tak si to tam totiž pamatuji,když jsem tudy kdysi projížděl

    OdpovědětVymazat
  11. [13]: No, po těch klasickejch venkovskejch silnicích které spojují jednu ves s druhou mimo hlavní tahy.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....