08 prosince 2019

Kostel sv. Jindřicha ...





.... nebo také Heinricha, je kostel který patřil do komplexu dominikánského kláštera založeného kolem roku 1300. V roce 1400 byl přestavěn na dvojlodní a přibyla mu nízká věž s neobvykle rovným zakončením. Když byl klášter zrušen, sloužil kostel jako skladiště. V roce 1952 jej katolická církev začala opravovat a dnes opět slouží bohoslužbám. Sousední areál bývalého kláštera slouží jako městské muzeum ....


Když jsem viděla tenhle vstup, původně jsem myslela že jde jen o nějakou další uličku se středověkými domy. Ovšem jaké bylo moje překvapení, když se přede mnou otevřelo malé nádvoříčko s kostelem




Sice se ještě z kostela ozývala hudba, a kupodivu dost moderní, nicméně z něj už lidé vycházeli a tak jsem se šla dovnitř podívat. Ty varhany jsou dost nezvyklé.  Jak je vidět, jsou stavěné do uzavřeného čtverce




Zbytek bývalého dominikánského kláštera, dnes městské muzeum



11 komentářů:

  1. Zajímavé, z venčí vypadá jako domek mojí babičky - každý pes, jiná ves :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslíš ten bývalý klášter nebo kostel? ;-)

      Vymazat
  2. Také by mně nenapadlo, že ulička vede ke kostelu. Je dobře, že budova bývalého kláštera našla využití jako muzeum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy se člověk diví, že co vypadá jak vypadá nakonec tím není ;-).

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Kostel je úplně něco jiného než v našich končinách,ale i tak má něco do sebe!
    Divím se,že fotíš i když tam je tolik lidí.Já je nerad ruším a raději počkám až je po bohoslužbě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo už po mši 😉. Psala jsem že už lidé z kostela vycházeli...

      Vymazat
    2. Tak to joo, to je jiná !

      Vymazat
  5. Ta věž kostela je opravdu zvláštně zakončená. V prvním momentu mne napadlo, jestli v minulosti někdy nevyhořela a tak dostala tuto podobu. Díky za varhany, zdají se mi na tak veliký kostel docela malé, ale je možné, že už nástroj neslouží jako hlavní při bohoslužbách, ale je využívána reprodukovaná varhanní hudba.

    OdpovědětVymazat
  6. Starobylý a pěkný, horní část věže vypadá, jako kdyby byla ohořelá. Ale kvalitní středověké cihly vydrží i největší žár :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je nectnost labského pískovce z kterého je většina staveb v Sasku. Strašně rychle černá a pak to vypadá že je to jak po požáru. Proto se stále vlastně čistí svatoštěpánský dóm ve Vídni. A všechny drážďanské památky až na nový Marienkirche jsou taky takhle černé a přitom jsou postavené až po válce, vlastně skoro úplně znovu....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....