16 července 2015

Opeření obyvatelé .....



Jako poslední obyvatelé
ZOO kterým patří samostatný článek
jsou ptačí obyvatelé. Čili ptákem jsme začali,
ptáky končíme. Je to skupina která je
zastoupená jen pár kousky , a to
ponejvíc papoušky .....

V době naší návštěvy
byli venku jen dva druhy arů,
pak ibis a jeden druh který si buhužel
nepamatuji jak se jmenuje, ani
jsem si nevycvakla popisek
a ani jsem ho nenašla
na wiki.....

Dokonce ani
v seznamu chovaných
zvířet, takže asi je to nějaký
nový přírůstek který ještě nestihli
do seznamu zapsat. A pak taky
jednu zvláštnost v ptačí říši zde
mají. Hrůzoptáka. I když
moc hrůzně nevypadá.
Za to je velmi
starý. Až
z pravěku .....


Tihle krasavci vás uvítají hned u vchodu. A mluví!
Tedy ten červený.Slušně vás pozdraví Nazdár a začne
se předvádět ze všech stran.





Tuhle ptačí podivnost jsem nenašla nikde, takže nevím jak se
jmenuje. Pokud třeba někdo z vás na to přijde, tak budu ráda.


Ibis slámokrký. Patří k brodivým a pochází z Austrálie.
Zobák mu slouží jako sonda při propátrávání různých skulin,
mezer, ve vodě nebo blátě kde hledá potravu.


A to je on. Hrůzopták, byť vypadá naprosto normálně. Ne, ten název
jsem si nevymyslela, je to oficiální název pro ptačí jedince kteří mají svůj
prapůvod v pravěku. Hrůzoptáci patřili k nelétavým dravcům a v pravěku dorůstali
velikosti až 3 m. Seriema je tedy o dost menší, měří mezi 75 - 90 cm. Obývá
otevřené krajiny, savany a pastviny v Jižní Americe. Je všežravá ale nejraději
si pochutnává na hlodavcích, jiných ptácích ale i hadech.
V ZOO mají dvě, ale stejně jak ostatní obyvatelé i ony držely siestu a navíc
mezi keři ve výběhu nebyly moc vidět. Tenhle portrét jsem si vypůjčila z netu.


A tenhle je můj


Tolik o návštěvě v ZOO Dvorec kterou návštěvníkům Jižních Čech můžu
rozhodně doporučit. Jelikož není velká dá se klidně zařadit do výletního
programu třeba při návštěvě Českých Budějovic případně jiném
výletování po jihu. Pokud chcete vědět víc tak se můžete
podívat na tyto stránky.






23 komentářů:

  1. Znám i jiné hrůzoptáky o:) Ale s tímhle bych do styku přijít nechtěla.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Můžeš bejt v klidu. Nejseš ani morče, ani had ani jiný ptáček zpěváček. Tudíž by tě nechal na pokoji

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi mě zaujala ptačí podivnost, zvláštní.    Papoušci Ara jsou jedničky.Hrůzopták je náhodou moc krásný, vypadá šibalsky.   

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Jedině co vím že nepatří mezi tukanovité. tam jsem ho totiž nikde nenašla a nenašla jsem ho ani mezi příbuznými. A co si matně pamatuju tak ani v názvu tukan neměl.

    OdpovědětVymazat
  5. tu podivnost, co nevíš, co je, také neznám a je dost hrůzostrašná ona. Hrůzopták je naopak velmi hezký.

    OdpovědětVymazat
  6. ptačí podivnost vypadá na nějaký druh dvojzubce,

    OdpovědětVymazat
  7. Třeba se někde objeví. Pokud to není nějaký nádor na zobáku- zvláštnost. Také se mi líbí hrůzopták.

    OdpovědětVymazat
  8. Byla to krásná podívaná

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: No když si zadám do vyhledavače Dvojzubec tak mi vvjede kytka Bidens, česky dvouzubec.....

    OdpovědětVymazat
  10. jsou zvláštní a to se mi na nich líbí :)

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: S mluvicími papoušky, byť o dost menšími zkušenosti mám, doma máme dva. Ale i když jsem toužila po arovi teď už vím že tihle velcí papoušci (i když do nic jsou počítáni i o dost menší žakové, amazoňani a kakaduové)jsou ohromně nároční na pozornost svých majitelů a tvrdě jí vyžadují..... ta zvláštnost s ohromným zobákem má dost šílený výzor a rozhodně je to větší hrůzopták než ta seriema

    OdpovědětVymazat
  12. Taky mě napadl tukan.     

    OdpovědětVymazat
  13. Hrůzopták se mi líbí, i s celým názvem. A papouši jsou také krásní, ale doma bych to mít nechtěla, nevydržela bych to řvaní. Stačí mi naše andula...

    OdpovědětVymazat
  14. Nj, Ara jsou krasavci.  U těch se taky zastavujeme v každé ZOO. Ovšem doma bych je mít nechtěla. Kdyby mně dal takový Ara   " pusinku na ouško ", jak to dělá náš mrňavý anduláček,  asi by to ucho uzobl celé   

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Pokud ho máš od mala tak se není čeho bát. Oni dokážou být velmi jemní.

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: já se omlouvám za překlep,

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Google nabídl jen dva obrázky ale ani jeden to není. I když je to nejvíc podobné.

    OdpovědětVymazat
  18. Příroda se umí pěkně vyřádit, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Když loví hady tak se na ně holt musí umět zle podívat aby se ho báli

    OdpovědětVymazat
  20. Ti ale mají kýčovité barvy! :)

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: A to tam ještě není Ara hyacintový nebo Ara arakanga.Ten žlutomodrý je Ara ararauna a ten druhý Ara zelenokřídlý.

    OdpovědětVymazat
  22. [17]: já vím, tohle se najde v knihách,

    OdpovědětVymazat
  23. [19]: No jo, to je fakt.   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....